recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - valg af sub til IKON 2 - HJÆLP!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvalg af sub til IKON 2 - HJÆLP!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simon83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: valg af sub til IKON 2 - HJÆLP!!
    Sendt: 28-Maj-2009 kl. 13:01

Halløj.

Jeg står og overvejer at investere i en aktiv sub. Jeg har for et halvt år siden købt et par DALI IKON 2 højttalere som jeg er ovenud tilfreds med, jeg er helt vild med den levende lyd - dog mangler man lidt i bunden synes jeg. Normalt hører jeg pop og rock i indieafdelingen, men kan også godt lide at sætte en skive død på en gang imellem med drengene. Men allerede ved fx "the black album" med Metallica bliver det meget udtalt at bunden mangler.

Så hvad skal man vælge? Hovedsagen er for mig at den kan spille musik og SUPPLERE til god vellyd, stramt som mine IKON-højttalere og ikke sloppy BULDRE-film bas! Jeg spiller ikke særligt højt normalt, så måske behøver det ikke engang være så stor en sub. Umiddelbart har jeg jo lyst til at vælge en DALI IKON SUB eller evt. en DALI Concept Sub 12, også B&W har jeg tjekket ud. Men når man så kigger markedet efter kan man jo ikke undgå at støde på HarboSUB10 til en billig penge fx. 

Har i nogle tanker omkring det, erfaringer eller andre gode forslag?

Jeg har læst anmeldelsen af HarboSUB10 herinde, udemærket. Men det løber mig sgu koldt ned af ryggen ved tanken om bulder og brag til en film - det er slet ikke det jeg er ude efter, jeg har prøvet surround-showet og er gået tilbage til et stereo setup, også til film.

Jeg er i vildrede her, det er jo vigtigt!

Vh Simon

Til top
simon83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 13:41
Jeg har også tjekket Audio pro's SUB B1.28 og SUB Focus ud.. Er hifi-klubbens ARGON mærke noget gøgl?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 18:00
Jeg har Ikon sub til mine Ikon 2 højttalere og den passer rigtigt godt til.

Jeg bruger den dog hovedsageligt til surround, så jeg ved ikke hvordan den vil klare sig til musik op imod andre sub'er

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu