recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Surround til 2500,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af Surround til 2500,-

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
CasparS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:55
Arrrrh i gør det svært for mig :D


Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:47
Det sæt hother linker til, der er der rig muligheder for at tilslutte diverse ting, også din PS3 via optisk/optical indgang.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:45

Oprindeligt skrevet af CasparS CasparS skrev:


Og den skal jo sættes til min ps3 - via den der optical. Kan man det med et stereoanlæg?

 Nej, der må du nøjes med et RCA kabel.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CasparS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:43
tak hother! den vil jeg se nærmere på.

Jeg er sgu lidt af en noob hvad lyd specs angår.

Hvad betyder kanalseparationen?

Og den skal jo sættes til min ps3 - via den der optical. Kan man det med et stereoanlæg?
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:37

Så ville jeg holde lidt med hother hvis du vil give lidt mere så er det denonsæt faktisk et udmærket sæt som er endnu bedre end det nævnte pioneer. Men igen så er man deroppe hvor man giver lidt mere og lidt mere.  Og det med der ikke er dvd, der har du jo PS3´en som er en udmærket dvd afspiller.

Men hvis du stadig holder ved at maxbeløbet er 2500 kr. Så tag ud og få hørt det Pioneersæt, og så se hvad du syntes om det, hvis du er tilfreds med det, så køb det, da det er dine ører der skal lytte til det til daglig...  Men hvis du bliver skuffet, så ville jeg nok sparer en smule mere op, og så følge Hothers råd...

Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:32

Hej Caspar!

Ja, det er måske rigtig nok ikke i "HIGH-END-skalaen", MEN til prisen kan jeg roligt anbefale z-5500 som billigt surround-alternativ. Jeg bruger det selv til film på plasmaen med en PS3 som afspiller forbundet med optisk lydkabel til z-5500 - og jeg synes det spiller ganske udmærket!

 

Oprindeligt skrevet af CasparS CasparS skrev:

Hej!
Nu skal jeg til at have surround sound til værelset og har et budget der ligger på MAX 2500,-


Jeg har en Panasonic TH37PX70 samt PS3 og ved ikke særlig meget om det med lyd.

Har kigget på en del forskellige og lige nu ligger valget på Logitech Z-5500 eller JVC TH-L1.

JVC TH-L1
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/TH-L1_(Wupti).htm l

Logitech Z-5500
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computerudstyr /970115-0914_(Wupti).html

jeg har ikke særlig meget forstand på specs mht til lyd, men har forsøgt at kigge lidt rundt på forskellige forums og findet ud af de her 2 fungerer godt med en playstation 3.

Nogen der har erfaringer med disse to, eller kan anbefale noget andet i samme prisklasse?

Mit værelse er omkring 15-kvm hvis det betyder noget


Mvh Caspar

Til top
cktoft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:26
Man kan ikke få et godt surroundanlæg til 2500. Du kan få et anlæg hvor der kommer lyd fra alle sider, men kanalseparationen er simpelhen ikke god nok. Tror du vil være meget bedre tjent ved at bruge 2500 på et brugt stereoanlæg i stedet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:25

Nu er lyd jo mange ting Casper. Og det er da rigtigt, at jo flere penge man spytter i kassen, jo bedre lyd får man.

Dette er et anlæg som jeg med sikkerhed kan anbefale dig, selvom det ligger en kende over dit budget.

Ser du A/V receiveren er en rigtig lille fin sag, som du faktisk godt kan bygge videre på i nogle år.

Så er der de medfølgende højtalere, de er faktisk heller ikke så ringe. Faktisk spiller disse høtalere lidt videre endnu, selv de er er blevet tilsluttet min nye Onkyo SR-TX 605. Og også med Onkyo´en giver de en lyd som jeg kan nyde.

Du skal bare være opmærksom på, at det er et rent lydanlæg - altså ingen DVD afspiller er includeret.

http://www.technikdirekt.de/main/fr/189427/-/Article.html?va lidsession=2007-09-29-12-20-01&referer=Pricerunner-FR-VK NR_440&language=fr&SESSIONID=elrxxf45qqai3r55sealagj t-1&landingCountry=dk

God fornøjelse med dit valg

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
CasparS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:22
Okay, tak for det :)

Vil gå ud og kigge her en af dagene.


Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:19

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000AFyReVp5?ProductID=Fi PD4QFHyukAAAETRaJ6iNOr&CatalogCategoryID=DknD4QFHKR4AAAE O1Q803xiY

Så skal jeg gøre linket klikbart, så radiomanden også kan finde ud af det...

Men som sagt tidligere af andre, så det klart at man kan få meget bedre lyd, hvis man ofrer lidt mere end det, du ville give. Men til prisen så er det et udmærket sæt, hvis du har mulighed, så tag ud til elgiganten og evnt. hører det hvis de har det sat op. selvfølgelig får du surroundlyd fra sådan et sæt, men igen ikke i samme klasse som man kunne få for flere penge.

Men kan sige du får da en bil, hvis du køber en hyndai til 99.999 kr. men klart du ville få bedre bil hvis du købte en ny avensis til 300.000 kr. For lige at sætte det sort på hvidt. Du får det du betaler for, og ikke alle har samme krav og behov for lyd til "hjemmebiografen"

Tag ud lyt til det, og så beslut dig.

Til top
CasparS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:15
Arh, men det var en Pioneer DCD 363 til 2499 i elgiganten.

Men jeg tænkte nu hvor jeg har en panasonic "viera" vil det være nogen fordel at gå efter et panasonic surround anlæg?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 20:10

 

 Linket er ikke tilgængeligt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu