|
Valg af switch til NAS |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
En billig 'plastik' switch (hvad det så end betyder) kan i de fleste tilfælde levere lige så godt som en dyrere switch, da gigabit nu engang er gigabit, uanset hvad der står på kassen. Ofte har de dyrere/større switche (naturligvis) en noget højere switching capacity, og har derfor lettere ved at opretholde højere hastigheder, selvom der er mange forbindelser og meget trafik. Her udover tilbyder de ofte nogle flere (nørdede) features, som etablering af VLANs, QoS etc. Men hvis det kun er en forbindelse mellem din NAS og en pc der belaster switchen, så ville jeg da bare købe den billigste.
|
||||
Mvh. HamDenFede
|
||||
![]() |
||||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|||
Ups, kan godt se mit svar kan fortolkes forkert. Jeg er ikke i tvivl om at man kan overføre med den hastighed med en DS1511, min pointe var at det også er et noget andet "dyr" end en entry level NAS. Men men men, jeg tjekkelede lige Synologys hjemmeside, og jeg må sige at selv entry level modellerne som f.eks DS214se, performer ganske fornuftigt:
Det er jo ganske imponerende for en "billig" NAS.
Redigeret af antilles - 27-Marts-2014 kl. 14:34 |
||||
![]() |
||||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|||
Der er sket rigtig meget med hastighederne på Synology's modeller i løbet af de sidste 4-5 år.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
||||
smuld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
|||
Jeg har en qnap 659. Men tjekker lige switch når jeg kommer hjem
|
||||
Qnap-659
tvix6600 Samsung ps51d8005 Onkyo 616 Kef 3005se |
||||
![]() |
||||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1247 |
|||
Jeg kører med de rimeligt billige Netgear Prosafe - valget faldt på disse da de ikke fylder ret meget. Hastighederne er fine og har flere gange rundet 100+ MB/s fra diverse NAS.
Dog skal det tilføjes at det har været med overførsel mellem NAS og PC uden alt muligt andet genereret en masse trafik på netværket samtidigt har denne stående bag mit tv-møbel og den fungerer som sagt glimrende: /ask |
||||
![]() |
||||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 925 |
|||
Jeg fandt en D-link unmanaged 12 ports gigabit switch til 400 på dba,
den sparker bare
![]() |
||||
//Guldhammer
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |