recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af switch til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af switch til NAS

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 14:30
En billig 'plastik' switch (hvad det så end betyder) kan i de fleste tilfælde levere lige så godt som en dyrere switch, da gigabit nu engang er gigabit, uanset hvad der står på kassen. Ofte har de dyrere/større switche (naturligvis) en noget højere switching capacity, og har derfor lettere ved at opretholde højere hastigheder, selvom der er mange forbindelser og meget trafik. Her udover tilbyder de ofte nogle flere (nørdede) features, som etablering af VLANs, QoS etc. Men hvis det kun er en forbindelse mellem din NAS og en pc der belaster switchen, så ville jeg da bare købe den billigste.
Mvh. HamDenFede
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

jeg trækker 115 MB/s ud af min "plastik" switch fra min DS1511 Nas.

Bit eller byte? Men det lyder hurtigt! DS1511 er baseret på intel Atom, så det er en noget anden klasse end entry level modellerne fra Synology, så man skal stadig ikke forvente den hastighed. Med andre ord, det er meget sjældet at det er switchen, som er den begrænsende faktor. 

testede iøvrigt mellem to PC'er, begge med i7 og et nyere intel chipsæt med ethernet. Her nåede jeg tæt på 120Mbyte / s, med min netgear

Har ca. samme setup med en DS1511+. Har både en billig cisco og en d-link green plastic model. Begge giver stabil overførsel på over 100 Megabyte per sekund.

Ups, kan godt se mit svar kan fortolkes forkert. Jeg er ikke i tvivl om at man kan overføre med den hastighed med en DS1511, min pointe var at det også er et noget andet "dyr" end en entry level NAS. Men men men, jeg tjekkelede lige Synologys hjemmeside, og jeg må sige at selv entry level modellerne som f.eks DS214se, performer ganske fornuftigt:
Oprindeligt skrevet af synology.com synology.com skrev:

The DS214se delivers an average of over 58 MB/sec writing speed under RAID 1 configuration in a Windows® environment, and over 102 MB/sec reading.1 

Det er jo ganske imponerende for en "billig" NAS. 

Redigeret af antilles - 27-Marts-2014 kl. 14:34
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 14:43
Der er sket rigtig meget med hastighederne på Synology's modeller i løbet af de sidste 4-5 år.
Til top
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 15:17
Jeg har en qnap 659. Men tjekker lige switch når jeg kommer hjem
Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 15:21
Jeg kører med de rimeligt billige Netgear Prosafe - valget faldt på disse da de ikke fylder ret meget. Hastighederne er fine og har flere gange rundet 100+ MB/s fra diverse NAS.

Dog skal det tilføjes at det har været med overførsel mellem NAS og PC uden alt muligt andet genereret en masse trafik på netværket samtidigt

har denne stående bag mit tv-møbel og den fungerer som sagt glimrende:

/ask
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 23:10
Jeg fandt en D-link unmanaged 12 ports gigabit switch til 400 på dba,
den sparker bare Wink
//Guldhammer
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu