Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 08:40 |
Hmmm Jeg har lige købt en HP Photosnart premium C410. Og nu har jeg så været inde og kigge på inkclub.dk. Det viser sig at HP patronerne (patrontype 364) koster over det dobbelte af patronerne til den Canon pixma mp620 som den skal erstatte. Og hvis man bruger inkclubs egne kopi-patroner som ikke findes til HP'en, så er HP næsten 4 gange så dyr. Jeg har iøvrigt ikke noget at udsætte på Kopi-patronerne.
Skal jeg indstille mig på at det nu skal koste det firedobbelte at udskrive (og gøre som OP og tjekke blækpriserne først næste gang) eller bruger HP mindre blæk?
PS priserne til sammenligning har jeg regnet sammen som gennemsnit pr ml a 4 foto+1 tekst-patron, begge printere har denne konfiguration.
PPS Det er ca 16 øre dyrere pr ml at købe HP's XL patroner (WTF, omvendt mængderabat?!)
|
 |
aerik
Guld medlem
Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 08:46 |
fhansen skrev:
Har selv en Samsung CLX-3175N (netværks) farve laser med scanner, som jeg er super glad for. Hvis jeg må foreslå en CLX-3185FW (Wifi) farve laser med scanner, som kan erhverves til under 2000 og tonerne er også til at betale.
Good hunting |
Arbejdede i en periode i en butik hvor vi solgte den printer med stor succes, folk var glade for både printeren og prisen på tonerne efterfølgende.
Ellers kan jeg foreslå en hp officejet 6500 (købte en til min mor for 1300 for 1 års tid siden, hun er glad for den) eller en officejet pro 8500. 8500 er en smule dyrere at købe, men er så tilgengæld billigere at skrive ud på. I følge de officielle tal er den billigere end en laserprinter, i praksis vil jeg dog sige samme pris.
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 09:39 |
fhansen skrev:
Har selv en Samsung CLX-3175N (netværks) farve laser med scanner, som jeg er super glad for. Hvis jeg må foreslå en CLX-3185FW (Wifi) farve laser med scanner, som kan erhverves til under 2000 og tonerne er også til at betale. |
Kræver scanning ikke at man er forbundet direkte med usb? Jeg gad ikke have min printer stående fremme, så jeg havde på forhånd bestemt at den skulle stå i et ledigt overskab i min entre. Jeg ledte efter en kombineret printer/scanner, men dem jeg fandt krævede alle direkte usb tilslutning når der skulle skannes, så jeg endte istedet med en hp wifi laserprinter i garderobeskabet og en flatbed scanner jeg kan hive frem og tilslutte computeren når jeg vil skanne.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 10:39 |
Jeg vil også foreslå en laserprinter.
Min trofaste Canon Pixma ip4000 gik i stykker for kort tid siden, og da jeg har fået iPad, skulle den nye kunne printe via Airprint. Så jeg kiggede på printere fra denne liste:
Det blev en HP CP1525nw farvelaser. Jeg ville også slippe for at patronerne skulle renses, når jeg ikke havde printet i et par uger.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 17:52 |
strandvasker skrev:
Kræver scanning ikke at man er forbundet direkte med usb?
|
Det tvivler jeg på, men det vil fremgå af manualen hvis der er sådan en begrænsning. Min billige HP Officejet 4500 med wifi kan scanne over netværk. Den skriver dog ikke særligt pænt, men heldigvis købte jeg den primært for at have en scanner med arkføder som fungerer under Linux.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 18:18 |
strandvasker skrev:
Kræver scanning ikke at man er forbundet direkte med usb?
|
Hverken Canon Pixma MP620 eller HP C410 kræver usb for scanning eller noget som helst andet.
|
 |
xozzi
Bruger
Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 18:40 |
izebreaker skrev:
Jeg har en lexmark pro805 som er fantastisk også mht trådløs print. En sort xl patron med op til 510 sider koster kun kr 39,- der er 5 garanti. Kan bla købes hos elgiganten. Kan varmt anbefales |
Har den samme printer. Det er den bedste og billigste printer jeg har haft. Test viser at den er billigere i drift end tilsvarende laserprinter i samme prisklasse. En sider ligger på 0,15,- hvis man tager f.eks HP ligger vi på knap 0,4 kr. hvilket er en stor forskel. Vil til en hver tid vælge canon, epson eller lexmark frem for HP da hp er rigtig dyre i drift. Hvis man vælger Lexmark eller Epson er der fyldte patroner med fra start. Dette er der ikke i HP og Canon. det vil sige at man skal også bruge penge på blæk fra start.
|
 |