recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - valg af trådløs router fibernet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

valg af trådløs router fibernet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bassodk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bassodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: valg af trådløs router fibernet
    Sendt: 31-Januar-2012 kl. 20:06
Hej

Jeg har bestilt 40/40 Waoo fibernet ved Syd Energi og venter på at det bliver installeret/tilsluttet. I mellemtiden skal jeg have fat på en router, nogen bestemt I kan anbefale eller fraråde??

Det trådløse skal bruges til en 1 x bærbar, tablet, mobil og atv2. Havde tænkt mig at placere routeren i mit "varme/el skab" der hvor al fjernvarme installationen er samt den gamle Yousee kabel tv boks/fordeler (ved ikke hvad den hedder) eller evt oven på skabet hvis det gør en forskel. Er det et dumt sted, tænker på om det kan forstyrre det trådløse signal?

Ellers nogen gode råd eller links til sider.. Som jeg kan forstå er det muligt at se tv gennem fibernettet uden at have bestilt en pakke eller er jeg helt gal på den. 

Har set på en Linksys E2500
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/427238/Linksys-E2500.html
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/427238/Linksys-E2500.html
Håber nogen kan hjælpe


Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timzor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 20:57
Mit råd til dig er, at få routeren ud af det varme/el skab. Min router stod i sådan et skab, hvilket resulterede i, at den skulle genstartes hver uge.

Vedr. valg af router, følger der ikke en med fra WAOO??

Til top
Nicolai-S Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-December-2009
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai-S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 21:14
Som udgangspunkt følger der ikk router med fra Sydenergi, men man kan vidst købe en overpriced D-Link router hos dem.

Jeg ville nok heller ikke placere den i sådan et skab. Alt efter hvor varmt det er ovenpå skabet er det altid en mulighed og prøve at stille den der og se hvordan den kører.

Kan kun anbefale Linksys E series routere. Har dog ikk haft den der model, men har sat flere Linksys E1000 routere op på Syd Energi fiber forbindelser. Og har selv en Linksys E4200.
Det bedste ved de nye Linksys routere er at de er så bruger venlige, og sjældent skal have en restart efter man har lavet ændringer i opsætningen.

Det med IPTV kan jeg ikk hjælpe med. Er ikk selv så heldig og kunne få fiber:)
Panasonic TX-42G20 - Onkyo TX-SR308(Beovox CX100/CX50) - Raspberry Pi(Openelec)
Til top
kamala Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 21:18
Jeg kører med en dlink 655 på min waoo 40/40 den kører upåklageligt.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 21:22
Jeg bruger en Netgear750. På waoo 30/30

Kører super godt og stabilt.

Har en del udstyr kørende via den sam masser af trådløse klienter
Til top
bassodk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bassodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

Mit råd til dig er, at få routeren ud af det varme/el skab. Min router stod i sådan et skab, hvilket resulterede i, at den skulle genstartes hver uge.

Vedr. valg af router, følger der ikke en med fra WAOO??



Ja det var også det jeg tænkte, den kommer op på skabet da er der normal rum temperatur. Som der bliver nævnt hører der ingen med men man kan købe en hos til dem til overprice eller endda leje en, håber virkelig ikke mange er hoppet den.
Til top
bassodk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bassodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 22:06
Tak for input, lyder til det er mere religion og pengepung der afgøre hvilken type router jeg skal ud at købe Smile
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 09:19
Jeg bruger en Netgear WNR3500L, hvor jeg har lagt DD-WRT på. Det giver lidt fleksibilitet, hvis man godt kan li´at rode med teknisk og features :D


Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af bassodk bassodk skrev:

Tak for input, lyder til det er mere religion og pengepung der afgøre hvilken type router jeg skal ud at købe Smile

Ikke helt.

Hvis du skal se IPTV via boks på et senere tidspunkt, så skal du have en router hvor du kan ændre DHCP Boot option og hvor der er understøttelse af multicast. Det er bla muligt med Netgear WNR3500L hvor du kan smide en anden firmware på (routeren sælges som en open source router).

Jeg har skrevet et par blog indlæg omkring mine oplevelser med en anden router end hvad Profiber/Waoo leverede (en oldnordisk linksys router som er lige til lossepladsen). Mine indlæg om det kan ses her: http://peter.binderup.dk/waoo-fiber-og-egen-router/

I dag skulle routerne være noget bedre, og det er slet ikke sikkert at du har noget behov for at køre med en alternativ router end hvad der bliver leveret med.


Redigeret af binderup - 01-Februar-2012 kl. 10:22
Til top
bassodk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bassodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Oprindeligt skrevet af bassodk bassodk skrev:

Tak for input, lyder til det er mere religion og pengepung der afgøre hvilken type router jeg skal ud at købe Smile



I dag skulle routerne være noget bedre, og det er slet ikke sikkert at du har noget behov for at køre med en alternativ router end hvad der bliver leveret med.


Problemet er netop at der ikke er nogen router med, den skal man selv sørge for. Umiddelbart skal jeg ikke have Waoos eget fiber tv.
Til top
StylaH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StylaH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Nicolai-S Nicolai-S skrev:

Som udgangspunkt følger der ikk router med fra Sydenergi, men man kan vidst købe en overpriced D-Link router hos dem.

Jeg ville nok heller ikke placere den i sådan et skab. Alt efter hvor varmt det er ovenpå skabet er det altid en mulighed og prøve at stille den der og se hvordan den kører.

Kan kun anbefale Linksys E series routere. Har dog ikk haft den der model, men har sat flere Linksys E1000 routere op på Syd Energi fiber forbindelser. Og har selv en Linksys E4200.
Det bedste ved de nye Linksys routere er at de er så bruger venlige, og sjældent skal have en restart efter man har lavet ændringer i opsætningen.

Det med IPTV kan jeg ikk hjælpe med. Er ikk selv så heldig og kunne få fiber:)


D-Linken er nu udskiftet med en Linksys/Cisco E2500

E4200 kommer senere på året i SE regi. Hvis du køber en E4200 andensteds, skal der nyt firmware på, før den virker ordenligt.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 15:38
Du kunne også læse lidt på denne side, så du får en router der har et throughput der passer til din forbindelse
 
---------------------

Thomas K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu