|
valg af trådløs router fibernet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
bassodk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2010 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Januar-2012 kl. 20:06 |
|
Hej
Jeg har bestilt 40/40 Waoo fibernet ved Syd Energi og venter på at det bliver installeret/tilsluttet. I mellemtiden skal jeg have fat på en router, nogen bestemt I kan anbefale eller fraråde?? Det trådløse skal bruges til en 1 x bærbar, tablet, mobil og atv2. Havde tænkt mig at placere routeren i mit "varme/el skab" der hvor al fjernvarme installationen er samt den gamle Yousee kabel tv boks/fordeler (ved ikke hvad den hedder) eller evt oven på skabet hvis det gør en forskel. Er det et dumt sted, tænker på om det kan forstyrre det trådløse signal? Ellers nogen gode råd eller links til sider.. Som jeg kan forstå er det muligt at se tv gennem fibernettet uden at have bestilt en pakke eller er jeg helt gal på den. Har set på en Linksys E2500 http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/427238/Linksys-E2500.html http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/427238/Linksys-E2500.html Håber nogen kan hjælpe |
||
![]() |
||
timzor ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mit råd til dig er, at få routeren ud af det varme/el skab. Min router stod i sådan et skab, hvilket resulterede i, at den skulle genstartes hver uge.
Vedr. valg af router, følger der ikke en med fra WAOO?? |
||
![]() |
||
Nicolai-S ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Struer Status: Offline Point: 42 |
|
Som udgangspunkt følger der ikk router med fra Sydenergi, men man kan vidst købe en overpriced D-Link router hos dem.
Jeg ville nok heller ikke placere den i sådan et skab. Alt efter hvor varmt det er ovenpå skabet er det altid en mulighed og prøve at stille den der og se hvordan den kører. Kan kun anbefale Linksys E series routere. Har dog ikk haft den der model, men har sat flere Linksys E1000 routere op på Syd Energi fiber forbindelser. Og har selv en Linksys E4200. Det bedste ved de nye Linksys routere er at de er så bruger venlige, og sjældent skal have en restart efter man har lavet ændringer i opsætningen. Det med IPTV kan jeg ikk hjælpe med. Er ikk selv så heldig og kunne få fiber:) |
||
Panasonic TX-42G20 - Onkyo TX-SR308(Beovox CX100/CX50) - Raspberry Pi(Openelec)
|
||
![]() |
||
kamala ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Status: Offline Point: 34 |
|
Jeg kører med en dlink 655 på min waoo 40/40 den kører upåklageligt.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7129 |
|
Jeg bruger en Netgear750. På waoo 30/30
Kører super godt og stabilt. Har en del udstyr kørende via den sam masser af trådløse klienter |
||
![]() |
||
bassodk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2010 Status: Offline Point: 4 |
|
Ja det var også det jeg tænkte, den kommer op på skabet da er der normal rum temperatur. Som der bliver nævnt hører der ingen med men man kan købe en hos til dem til overprice eller endda leje en, håber virkelig ikke mange er hoppet den. |
||
![]() |
||
|
Tak for input, lyder til det er mere religion og pengepung der afgøre hvilken type router jeg skal ud at købe
![]() |
||
![]() |
||
VaNGoGO ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-November-2009 Status: Offline Point: 36 |
|
Jeg bruger en Netgear WNR3500L, hvor jeg har lagt DD-WRT på. Det giver lidt fleksibilitet, hvis man godt kan li´at rode med teknisk og features :D
|
||
![]() |
||
binderup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 262 |
|
Ikke helt. Hvis du skal se IPTV via boks på et senere tidspunkt, så skal du have en router hvor du kan ændre DHCP Boot option og hvor der er understøttelse af multicast. Det er bla muligt med Netgear WNR3500L hvor du kan smide en anden firmware på (routeren sælges som en open source router). Jeg har skrevet et par blog indlæg omkring mine oplevelser med en anden router end hvad Profiber/Waoo leverede (en oldnordisk linksys router som er lige til lossepladsen). Mine indlæg om det kan ses her: http://peter.binderup.dk/waoo-fiber-og-egen-router/ I dag skulle routerne være noget bedre, og det er slet ikke sikkert at du har noget behov for at køre med en alternativ router end hvad der bliver leveret med.
Redigeret af binderup - 01-Februar-2012 kl. 10:22 |
||
![]() |
||
|
Problemet er netop at der ikke er nogen router med, den skal man selv sørge for. Umiddelbart skal jeg ikke have Waoos eget fiber tv. |
||
![]() |
||
StylaH ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2008 Status: Offline Point: 33 |
|
D-Linken er nu udskiftet med en Linksys/Cisco E2500 E4200 kommer senere på året i SE regi. Hvis du køber en E4200 andensteds, skal der nyt firmware på, før den virker ordenligt. |
||
![]() |
||
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
|
Du kunne også læse lidt på denne side, så du får en router der har et throughput der passer til din forbindelse
|
||
---------------------
Thomas K |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |