recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af trådløs router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af trådløs router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af trådløs router
    Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:56
Hej

Nu har jeg fået mig noget internet fra stofa hvor jeg også har modtaget en trådløs router.
Jeg har dog hørt om mange der har haft problemer med airplay via routerne man for fra stofa og yousee og jeg overvejer derfor om jeg skal skifte den ud.

Et andet problem jeg har med den nuværende stofa router er at den ikke rigtig kan dække hele min lejlighed.

Routeren er placeret i den ene ende af lejligheden og det kan der ikke rigtig laves om på. Lejligheden er aflang og er på 84 kvm, men rigtig mange vægge.

Jeg har overvejet Apple airport Extreme og Asus RT-AC66U. 
Jeg ved ikke rigtig hvilken af disse routere der er bedst og om de vil kunne klare dækningen af hele lejligheden, eller om der skal en ekstra router/access point til. Det kunne evt. være via strømstikken da det meste af lejligheden kører på samme sikringsgruppe.


Dette er et screenshot fra inSSIDer, tænker at det også kan betale sig at overveje kanalerne, men umiddelbart er det hele rimelig godt dækket ind, men vil det hjælpe meget at skifte kanal til fx. 3 eller 4 ?

Jeg håber der er nogle kloge mennesker der kan hjælpe mig lidt med hvad der vil være klogt.
 - Stougaard
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:57
Jeg ville kigge nærmere på Linksys EA6700. Den får gode ord med på vejen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 13:52
Træk et kabel og flyt routeren.

Så er du fri for alt muligt hexeri.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 15:16
Sæt en Wireless extender på - virker perfekt og bruger samme SSID
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 16:04
+1000 til Klaus' forslag.
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 16:13
Jeg bruger 2 stk. Apple airport Extreme hos mig.
Det virker også perfekt og er nemt at sætte op.

Du kan jo startet med et stk. router, og se om det kan række, uanset du vil vælge Apple eller Asus.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 18:16
Hvis du har Apple devices vil jeg Airport extreme evt. med en ekstra airport express - bruger du airplay er dette næsten et must.

Det virker bare

Jeg har selv en gammel DLink som router, en ekstra switch, det trådløse klars af en airport extreme - NAS, ATV, stue TV er kablede
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 22:44
Jeg har ASUS RT-N66U. Den har fremragende dækning og hastighed! Så N66AC vil helt sikkert kunne gøre det endnu bedre, og med dækning i hele lejligheden.
 
Hvis du har en trådløs printer kan du også få problemer med Stofa's router! F.eks. kan trådløse Canon printere ikke forbindes til den (trådløst).
 
M.v.h.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 23:50
Kig også hos smallnetbuilder.

Noget helt andet er, at jeg godt gad vide, hvem hos Stofa der udtænkte den måde, som de tildeler navne (SSID) på...
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 06:51
Canon wifi printer og Stofa router virker helt fint hos mine forældre. Den kan ihvertfald printe.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 09:09
Tak for alle svarerne, men jeg ved ikke rigtig om jeg har fundet den rigtige løsning endnu.

Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Jeg ville kigge nærmere på Linksys EA6700. Den får gode ord med på vejen.
Den ser også meget interessant ud, men jeg kan ikke lige se hvor den udmærker sig i forhold til den asus jeg havde kigget på, jeg tænker at det vel må være en fordel at kunne justere på antennerne som man kan på asus'en. 

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Træk et kabel og flyt routeren.

Så er du fri for alt muligt hexeri.
Det er selvfølgelig det første jeg tænkte på, men da jeg så skal have kabler hængene i hele stuen ser jeg det ikke rigtig som en mulighed, men jeg er enig i at det ville være den optimale måde at gøre det på.

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Sæt en Wireless extender på - virker perfekt og bruger samme SSID
Er det ren plug and play? Jeg kan se at der er flere forskellige at vælge i mellem, hvad har du gode erfaringer med, der må være kvalitets forskelle på dem.

Til jer der anbefaler airport extreme og express, hvordan er kompatibiliteten med andet end apple enheder? Jeg har både printer og qnap nas der også skal være på netværket.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg har ASUS RT-N66U. Den har fremragende dækning og hastighed! Så N66AC vil helt sikkert kunne gøre det endnu bedre, og med dækning i hele lejligheden.
 
Hvis du har en trådløs printer kan du også få problemer med Stofa's router! F.eks. kan trådløse Canon printere ikke forbindes til den (trådløst).
 
Det ser ud som om det også er en fin router du har, er forskellen på din router og rt-ac66u ikke blot at den jeg nævner også understøtter 802.11ac, hvilket jo på sigt er en god ting at have med.
Nu du nævner trådløs printning, så har jeg store problemer med at få min HP printer til at printe med stofa routeren, så den skal udskiftes.

Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Kig også hos smallnetbuilder.

Noget helt andet er, at jeg godt gad vide, hvem hos Stofa der udtænkte den måde, som de tildeler navne (SSID) på...
Ja det er seriøst nogle kreative navne og de er ikke lige til at ændre.


Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 09:12
Jeg har også læst at Asus routerne har god rækkevidde, så den kan måske klare det alene, uden at flytte. Men ellers vil jeg også sige at det nemmeste måske var at trække et kabel, og flytte routeren tættere på midten af lejligheden. Jeg ville gå efter kanal 4, den har mest frit spil.
Mutzer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu