recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af trådløst headset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af trådløst headset

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af trådløst headset
    Sendt: 25-August-2021 kl. 13:03
Hej alle,

Jeg skal til at modtage en en hel del online undervisning igennem M365 Teams og i den forbindelse har jeg brug for et over-ear headset med en god Aktiv Noice Cancellation. 
Der en del tale-støj fra kolleger udenom som skal filtreres fra, både i fht. det jeg skal høre, men også, så det bliver filtreret fra til vedkommende der lytter på mig.

Jabra Evolve2 85 virker som et godt bud, og featuren med at kunne skjule den direkte mikrofon er smart når man kun skal lytte.

Sonys WH-1000XM4 er kendt for deres ANC og har helt sikkert en bedre lyd til alt andet end samtale, hvilket jeg også vil bruge sekundært, men jeg er i tvivl om hvor godt ANC virker på mikrofonen, når den/de sidder oppe ved ørene, og ikke direkte mikrofon foran munden, som f.eks. på Jabra Evolve2 85.

Hvad er jeres erfaringer og kan I anbefale et eller flere specifikke headset til mit behov?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2021 kl. 13:23
3M Peltor tactical

Du har ikke brug for ANC.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2021 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

3M Peltor tactical

Du har ikke brug for ANC.


Klaus

Hvorfor får jeg ikke brug for ANC?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2021 kl. 15:05
ANC betyder at det undertrykker den støj der kommer udefra ved at spille samme støj i modfase ind i dine ører, så du ikke kan høre støjen omkring dig.

ANC har ikke noget med lyden i mikrofonen at gøre, her drejer det sig om at have en mikrofon foran din mund, som kun optager lyde der er tæt på.

3M hovedtelefonerne er fantastiske til at undertrykke lyden omkring, både til dig, men også dem i den anden ende af samtalen. Jeg har selv et par til arbejde.
De er så bare ikke pisse behagelige at gå med.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2021 kl. 16:11
Hej.

Du skal sikre dig at det fungerer med teams, google har som regel svaret.

Jeg ville holde mig til headsets der er beregnet til kontorbrug, de fleste er egnet til Teams:
Plantronics og Jabra plejer at virke fint.
Bose er ikke optimeret til teams og en kollega prøvede at bruge det, men havde skidt kvalitet og udfald på hans tale. 

Nogle headsets kræver en dongle for ordentlig kvalitet:
Jabra Link 360 (USB A gl model)/370 (USB A ny model)/380 (USBC)
Plantronics BT600.

Jeg har et Plantronics Voyager 8200 på kontoret (med ANC), det virker fint med dongle, har hørt om problemer når man connecter det direkte til PC.

Indbygget "busy light" på headset kan være en fordel på kontoret, da den/de røde lamper viser at du er optaget, fx. Jabra Evolve2 85 (Med ANC) som virker fint.

God jagt 



Redigeret af clausols1 - 25-August-2021 kl. 16:14
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 09:03
Hvis du regner med at skulle kunne bevæge dig rundt mens du er koblet på så skal du have et DECT headset og ikke et bluetooth.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Hej.

Du skal sikre dig at det fungerer med teams, google har som regel svaret.

Jeg ville holde mig til headsets der er beregnet til kontorbrug, de fleste er egnet til Teams:
Plantronics og Jabra plejer at virke fint.
Bose er ikke optimeret til teams og en kollega prøvede at bruge det, men havde skidt kvalitet og udfald på hans tale. 

Nogle headsets kræver en dongle for ordentlig kvalitet:
Jabra Link 360 (USB A gl model)/370 (USB A ny model)/380 (USBC)
Plantronics BT600.

Jeg har et Plantronics Voyager 8200 på kontoret (med ANC), det virker fint med dongle, har hørt om problemer når man connecter det direkte til PC.

Indbygget "busy light" på headset kan være en fordel på kontoret, da den/de røde lamper viser at du er optaget, fx. Jabra Evolve2 85 (Med ANC) som virker fint.

God jagt 


Tak for alle de lækre informationer, jeg tror det ender med et Jabra Evolve2 85, der er en specielt version som er Microsoft Teams certificeret Smile
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Hvis du regner med at skulle kunne bevæge dig rundt mens du er koblet på så skal du have et DECT headset og ikke et bluetooth.

Tak for tippet, men jeg skal heldigvis kun sidde ved skrivebordet Smile
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

ANC betyder at det undertrykker den støj der kommer udefra ved at spille samme støj i modfase ind i dine ører, så du ikke kan høre støjen omkring dig.

ANC har ikke noget med lyden i mikrofonen at gøre, her drejer det sig om at have en mikrofon foran din mund, som kun optager lyde der er tæt på.

3M hovedtelefonerne er fantastiske til at undertrykke lyden omkring, både til dig, men også dem i den anden ende af samtalen. Jeg har selv et par til arbejde.
De er så bare ikke pisse behagelige at gå med.


Klaus

Det skal være en mere behagelig model jeg skal have, de Peltor Tactical jeg bruger på jagt giver sgu lidt for svedige ører Tongue
Til top
Brinken Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brinken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 15:28
Jabra Evolve2 85 Er et virkeligt dejligt headset. 
Når vi snakker over ear, er der selvfølgelig lidt varme involveret. Men det er til at holde ud. 
Jeg kan sagtens have mit på en hel arbejdes dag. 

Alternativ vil jeg anbefale Plantronic voyager focus, også et godt headset. Det er on ear. 

Begge er med ANC
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Brinken Brinken skrev:

Jabra Evolve2 85 Er et virkeligt dejligt headset. 
Når vi snakker over ear, er der selvfølgelig lidt varme involveret. Men det er til at holde ud. 
Jeg kan sagtens have mit på en hel arbejdes dag. 


Det er jeg glad for at høre, jeg har nemlig lige bestilt et 😁😁
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2021 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Brinken Brinken skrev:

Alternativ vil jeg anbefale Plantronic voyager focus, også et godt headset. Det er on ear. 

Begge er med ANC

At påstå at Voyager focus har ANC er vist lige på kanten. Bruger dem dagligt - og ja de har en knap hvor der står ANC - men den gør sku ingen forskel.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu