recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af tuner til Yousee i Vista64 MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af tuner til Yousee i Vista64 MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mnemonic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af tuner til Yousee i Vista64 MCE
    Sendt: 01-April-2009 kl. 13:09
Jeg har forsøgt at finde info om emnet iher og i andre fora, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen klar og entydig vejledning, så derfor forsøger jeg mig med en ny post her. Jeg beklager hvis spørgsmålet allerede er besvaret - men så vil jeg meget gerne henvises med et link!

Jeg har i lang tid brugt en Vista32 HTPC, hvor der er et Hauppauge PVR-500-MCE dual analog tuner kort til modtagelse.

Desværre har motherboardet i maskinen (Asus AN8SLI32) fået et problem med at resume fra S3, hvilket gør at den ofte "hænger" i stedet for at starte normalt, hvilket jo gør maskinen rimeligt ubrugelig som DVR.

Jeg har en Vista64 maskine, som jeg kan bruge i stedet, men hvis jeg alligevel skal til at reinstallere alt, overvejer jeg at skifte tuneren ud til en digital, da mit Yousee signal ikke er særligt pænt på den analoge tuner jeg bruger nu.

På Hauppauge's produkt-side står der at PVR-500 kortet ikke sælges i USA mere, og at det er erstattet af HVR-2250 i stedet, men det er vist ikke digitaltunere?

Og Hauppauge's digitaltunere kan så vidt jeg kan se slet ikke bruges i Europa?

Kan en venlig sjæl give mig et godt råd til hvad der skal til? Mine ønsker er:
Vista64
Dual tunere
PCI eller PCIex1 interface
TDC Yousee fuldpakken igennem en antenneforening.

Redigeret af Mnemonic - 01-April-2009 kl. 13:10
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 13:22
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=424552 hvis du kan køre uden CAM (ukrypteret) og denne hvis du skal bruge et CAM modul. Hvis du skal bruge abonnementskort, så skal du have et CAM modul også, og det bør (ifølge Patriarken) være et Smit CAM
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Mnemonic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-April-2009
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 21:25
Tak, Det vil jeg gå videre med.

Det er bare mærkeligt, at der ikke er nogen der har lavet en intern tuner i stil med PVR-500.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 23:44

Ja men det er der også

Men jeg synes godt du kan bruge mus og tastatur lidt selv, det var sådan vi andre kom frem til godterne, men ok her er den interne dims. Men det eneste interne er, at den sidder inde i kabinettet. Den benytter stadig FireWire og benytter sig ikke af PCI slottet til andet end at holde kortet

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Neurobrain Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 08:15
Hvorfor pokker har de ikke lavet en PCI version?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja men det er der også

Men jeg synes godt du kan bruge mus og tastatur lidt selv, det var sådan vi andre kom frem til godterne, men ok her er den interne dims. Men det eneste interne er, at den sidder inde i kabinettet. Den benytter stadig FireWire og benytter sig ikke af PCI slottet til andet end at holde kortet

Sikkert fordi det er det nemmeste/billigste at have den samme hardware i både den interne og den eksterne enhed. Jeg synes nu ikke det er et problem. Mange har FireWire i som standard, og har man det ikke så koster det ca. 200 kr. Er der ikke slots nok, kan man bare ligge kortet inde i kabinettet

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu