|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mnemonic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() Sendt: 01-April-2009 kl. 13:09 |
Jeg har forsøgt at finde info om emnet iher og i andre fora, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen klar og entydig vejledning, så derfor forsøger jeg mig med en ny post her. Jeg beklager hvis spørgsmålet allerede er besvaret - men så vil jeg meget gerne henvises med et link!
![]() Jeg har i lang tid brugt en Vista32 HTPC, hvor der er et Hauppauge PVR-500-MCE dual analog tuner kort til modtagelse. Desværre har motherboardet i maskinen (Asus AN8SLI32) fået et problem med at resume fra S3, hvilket gør at den ofte "hænger" i stedet for at starte normalt, hvilket jo gør maskinen rimeligt ubrugelig som DVR. Jeg har en Vista64 maskine, som jeg kan bruge i stedet, men hvis jeg alligevel skal til at reinstallere alt, overvejer jeg at skifte tuneren ud til en digital, da mit Yousee signal ikke er særligt pænt på den analoge tuner jeg bruger nu. På Hauppauge's produkt-side står der at PVR-500 kortet ikke sælges i USA mere, og at det er erstattet af HVR-2250 i stedet, men det er vist ikke digitaltunere? Og Hauppauge's digitaltunere kan så vidt jeg kan se slet ikke bruges i Europa? Kan en venlig sjæl give mig et godt råd til hvad der skal til? Mine ønsker er: Vista64 Dual tunere PCI eller PCIex1 interface TDC Yousee fuldpakken igennem en antenneforening. Redigeret af Mnemonic - 01-April-2009 kl. 13:10 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=424552 hvis du kan køre uden CAM (ukrypteret) og denne hvis du skal bruge et CAM modul. Hvis du skal bruge abonnementskort, så skal du have et CAM modul også, og det bør (ifølge Patriarken) være et Smit CAM
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Mnemonic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Tak, Det vil jeg gå videre med.
Det er bare mærkeligt, at der ikke er nogen der har lavet en intern tuner i stil med PVR-500. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja men det er der også Men jeg synes godt du kan bruge mus og tastatur lidt selv, det var sådan vi andre kom frem til godterne, men ok her er den interne dims. Men det eneste interne er, at den sidder inde i kabinettet. Den benytter stadig FireWire og benytter sig ikke af PCI slottet til andet end at holde kortet |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Hvorfor pokker har de ikke lavet en PCI version?
|
|
![]() |
|
![]() |
Sikkert fordi det er det nemmeste/billigste at have den samme hardware i både den interne og den eksterne enhed. Jeg synes nu ikke det er et problem. Mange har FireWire i som standard, og har man det ikke så koster det ca. 200 kr. Er der ikke slots nok, kan man bare ligge kortet inde i kabinettet |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |