recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af  TV? gode råd søges!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af TV? gode råd søges!

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 21:42

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der skal MANGE timer til, for at skabe indbrænding der SLET IKKE kan fjernes.

Du har fuldstændig ret i din påstand, hvis skærmen er indkørt korrekt, men, hvis folk ikke har læst på dette forum eller har indkørt skærmen ordentlig, så er det MEGET nemt at få burn-in. Plasma er ikke for den uerfane forbruger.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 21:53
Det har ikke forfærdeligt meget at sige, om skærmen er 'indkørt korrekt'. Det er bare noget man gør, såen lige for en sikkerheds skyld. Man kan SAGTENS anvende et plasma TV helt normalt uden at gøre videre for at indkøre det. Det gjorde jeg f.eks. da jeg fik PX60 i stedet for den PV60 jeg startede med at have.

Redigeret af Naiera - 27-Marts-2007 kl. 21:53
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 21:58

Det har ikke forfærdeligt meget at sige, om skærmen er 'indkørt korrekt'. Det er bare noget man gør, såen lige for en sikkerheds skyld. Man kan SAGTENS anvende et plasma TV helt normalt uden at gøre videre for at indkøre det. Det gjorde jeg f.eks. da jeg fik PX60 i stedet for den PV60 jeg startede med at have.

Det vil jeg så ikke give dig ret i. Det er muligt at det ikke er et problem på skærme fra Panasonic, men på Pioneer er det i hvert fald et problem, hvis skærmen ikke er indkørt korrekt. Jeg undlod netop, at indkøre min skærm, da jeg fra min forhandler (TC) fik at vide, at dette var fuldstændig unødvendigt, men det vidste sig, at dette ikke var korrekt og nu har jeg en reklamationssag kørende mod TC (også pga. skygger).

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 22:25
Hvis det virkelig er indbrænding og ikke lidt retention du er faret i flint over, så havde du nu nok fået det under alle omstændigheder. Det er absolut ikke påkrævet at køre indkørsels-DVD i flere døgn for at sikre sig mod indbrænding. Lidt fornuftigt indstilling (bare lidt ned for kontrast, i hvert fald) og ikke TV3 lige med det samme i fem-seks timer, så er den altså hjemme.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 22:54

Hvis det virkelig er indbrænding og ikke lidt retention du er faret i flint over, så havde du nu nok fået det under alle omstændigheder. Det er absolut ikke påkrævet at køre indkørsels-DVD i flere døgn for at sikre sig mod indbrænding. Lidt fornuftigt indstilling (bare lidt ned for kontrast, i hvert fald) og ikke TV3 lige med det samme i fem-seks timer, så er den altså hjemme.

Tja jeg kørte med lav kontrast m.m. de første 200 timer.
Det medførte alligevel burn-in, og nej det forsvinder ikke. Har kørt med burn-in wash-out DVD i 8-10 timer uden nogen synlig forbedring.
Men indrømmer gerne at burn-in ikke er så voldsomt, så det er ikke noget som generer mig.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 23:11
Hvad medførte alligevel burn-in? At du kan se hvor underteksterne har været umiddelbart efter en to timer lang film er ikke burn-in.

Jævnfør denne test, kunne tre forskellige plasma TV købt medio 2005 overleve 48 timers statisk Half Life 2 menu, ved at køre en 24 timers video-loop bagefter. Sådanne ekstreme forhold har I (sandal, lahan) selvfølgelig ikke udsat jeres Pioneer TV for, så ud fra denne test kan man så konkludere, at jeres TV er defekte, at I har mishandlet dem, eller at I ikke såen rigtig har forstået, at der er forskel på indbrænding og retention.

Redigeret af Naiera - 27-Marts-2007 kl. 23:17
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 23:24
Nej har intet at gøre med at jeg kan se det efter en film. De er der konstant også selvom tv'et ikke har vist nogle undertekster hele aftenen..
Jeg har også et svagt TV3 logo selvom jeg ikke har set tv3 i dag...

Men svaret ligger sandsynligt i dit først gæt. Ja vores tv er defekte, hvilke vi prøver at overbevise TC/Pioneer om.

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Så det passer ikke når de skriver at:

Plasma har bedre:

Farvegengivelse
Betragtningsvinkel
Kontrast
Skarphed
Responstid

???

Hvornår bør man så vælge LCD?

Og igen... er px70 de sidste 5000,- værd?

Jo de har selvfølgeligt ret i de punkter du nævner.
Men tilgengæld glemmer de en række andre punkter.

Jo Farvegengivelse er bedre, men derfor behøver den jo ikke være ringe på LCD.
Betragtningsvinkel, igen korrekt men sidder man foran skærmen er det jo lige gyldigt.
Kontrast, tja igen delvist korrekt. Sharps LCD mega kontrast er også imponerende.
Skarphed
Responstid, ja plasma er toppen. Men de nye LCD med clearLCD og hvad det nu ellers hedder er ikke dårlige.

Plasma kan sagtens være det idelle for dig, synes bare ikke den web side giver et fair billede.

LCD, personligt burde jeg selv havde valgt LCD da jeg har en lys stue. Hvis jeg spillede meget ville jeg nok også have valgt LCD, da man på f.x. Pio 427 let får burn-in. Det er nogle punkter de ligesom glemmer på din web side.

Jamen laban, du er jo stort set enig i alle punkter der lige blev nævnt     og så er der da udeladt en del som du helt sikkert osse ville være enige i ... så som sort, sport (fodbold)  mm.    Og så er prisen endda billigere på plasma contra lcd 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 23:38
Bulk, jamen jeg er da enig i det meste.

Men plasma har bare også nogle alvorlige fejl, hvad hjælper det at Betragtningsvinkel er god, når skærmen har så meget genskin at man ikke kan se en pind af hvad der foregår.....

Prøv at læs spawn mini test af den nye panasonic. Han konkluderer at hans gamle LCD Toshiba har et væsentligt bedre billede om dagen, når der er lys i hans stue. Panaen er derimod bedst om aftenen. Det er jo heller ikke noget man reklamerer med på jeres plasma reklame side.

Citat Spawn
Der er ingen tvivl om at i en meget lys stue med vinduer lige overfor vinder LCD'en - ihvertfald sålænge der er lys - der bliver Plasmaen flad i billedet sammenlignet med LCD'en, men kan du mørklægge eller vente med at se de gode ting til om aftenen så vinder Plasmaen der.

Wow lad os optage F1 om eftermiddagen, så kan vi se det når det er blevet mørkt.

Sport/fodbold er total ringe på min plasma, men den er også defekt. DVS det mener jeg den er, spørgsmålet er om TC mener det samme.

Så ja mange ting er korrekte på siden, men synes ikke den er fyldestgørende nok til at give et ægte billede af situationen.

I den rapport Naiera står der fx at image retension på plasma er 5 = Readily Visible and Clearly efter deres test. MEns LCD er 1 = Not Visible.

Men efter 24timer så er plasma værd at kikke på igen hvis man kører et særligt program i 24 timer.

Jubii lad os køre et særligt program hver aften i 2-3 timer for at rense vores skærm.

Redigeret af lahan - 27-Marts-2007 kl. 23:49
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 00:14

Søde ven har du hørt om mørklægningsgardiner? :) hvis der skal fjernes burn in hver dag så er lortet sku også ringe!

Tror jeg ville kræve at det blev rep. ellers er det sku til forbrugerstyrelsen!

Men det er da træls at det skal være sådan et bøvl!

Redigeret af Ghidora - 28-Marts-2007 kl. 00:18
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 08:26
Genskin er klart et problem, men primært om sommeren. Men foretrækker selv genskin fremfor slør, pixeleringer, unaturligt billede ved LCD TV. Men det kan man jo komme uden om ved at have effektive gardiner, og stille sin fladskærm et sted hvor den ikke vinkler mod et vindue.

Mht indbrænding, Panasonic brugte allerede i 2006 modellerne ( 9G )  en ny gasteknologi der giver bedre indbrændingegenskaber end den traditionelle gasteknologi som Pioneer og andre bruger. Panasonic påstår egenskaberne er på højde med CRT.

Et 9G / 10G panel fra Panasonic er meget karakteristisk idet frontglasset næsten ikke er varmt, modsat alle andre der bliver ret varme.

Har vel nu kørt 3.500 timer med min pana, børnene tænder kl. 07:00 og konen lukker og slukker ved midnat. Har ingen problemer med indbrænding af nogen art selv om panaen faktisk kører i døgndrift.

Alt er sat på 50%.

For mig er der ingen tvivl - skal det være plasma da Pana PX700 / PX70 så man slipper for at bekymre sig om indbrænding.

Redigeret af nextgeneration - 28-Marts-2007 kl. 08:33
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 08:36

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Genskin er klart et problem, men primært om sommeren. Men foretrækker selv genskin fremfor slør, pixeleringer, unaturligt billede ved LCD TV. Men det kan man jo komme uden om ved at have effektive gardiner, og stille sin fladskærm et sted hvor den ikke vinkler mod et vindue.

DVS jeg skal sætte min skærm ned i kælderen ?

Hvis man alligevel skal mørklægge hele sin lejlighed, så kunne man ligeså godt købe en projektor.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu