Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9442
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 14:26 |
lrev på jobbet skrev:
lahan:Rigtigt at man bør nævne dette-men......det er ikke det du gør,du beskriver derimod at man ikke kan se en pind på en plasma,med mindre at man MØRKLÆGER sin stue hver gang man skal se tv om dagen.....se-det er det der p..... mig en smule af.
Jeg er ikke i tvivl om at du har et problem med det-men det er der mange andre som IKKE har.
Jeg forstår bare stadig ikke at problemet ikke viste sig i de første 14 dage....-jeg selv var som sagt MEGET opmærksom på netop dette.
Iøvrigt:Det er som om at det her bliver udlagt som om at LCD er TOTALT IMMUN over for direkte sollys.......men det er altså ikke tilfældet.
lrev
|
Næh plejer nu at sige at man kan være uheldig, hvis man har et uheldigt setup. Ligesom en betragtningsvinkel kan være uheldig på LCD.
Nej opdagede ikke noget de første 14 dage, som var i november. En regnfuld november dag, hvor det er mørkt når man kommer hjem fra arbejde giver ingen problemer. En normal overskyet dag giver heller ingen problemer. Så jeg fokuserede nok ikke nok på dette problem da jeg modtog det.
Angående direkte sollys, det er vel ikke særligt smart ved både LCD og Plasma. Men har ikke endnu prøvet direkte sol-lys på hverken mit CRT, LCD eller Plasma. Men det er næppe godt på nogle af dem.
|
 |
Shovel79
Super bruger
Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 14:35 |
Vedr. al den debat mellem Plasma/LCD måtte jeg lige bruge frokostpausen til en tur ned i en Fona og nærkigge på 3 paneler der hang lige ved siden af hinanden:
1 LCD Samsung M91 40" 1366x768
1 Plasma Samsung P7 50" 1366x768
1 Plasma Pioneer PDP507XD 1365x768
De var nok kalibreret ens, for jeg KUNNE simpelt hen i se forskel på nogle af billedkvaliteterne - og jeg kiggede og kiggede, men ingen forskel, eller også må jeg være stæreblind...... Det eneste jeg kunne se var lidt refleks i plasma skærmene hvor LCDen var lidt mere mat.
Konklusion.... det er nok fuldstændig ligegyldig hvad man køber, bare man selv er tilfreds. Religionskrigen hører nok ikke til blandt de nyere modeller, men hører fortiden til. Det må være krakiler når man går sådan i detaljer for det kan ikke ses ved alm kiggeri og sikkert heller ikke når man studere nøjere (nå.... det var også kun en bemærkning for os der ikke ser så godt )
Det var ellers helt klart 3 super, super lækre fjernsyn men i den lidt dyrere ende
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 14:38 |
Hva`var kilden på det du så?
Var det en af disse demo dvdère du så?
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Shovel79
Super bruger
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 14:42 |
lrev på jobbet skrev:
Hva`var kilden på det du så?
Var det en af disse demo dvdère du så?
lrev
|
ja, det var det. Samme billed på alle 3
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 15:27 |
lahan skrev:
nextgeneration skrev:
Absolut en "feature" man bør tage stilling til når man skal vælge LCD eller plasma !
Men igen - man kan sagtens lave opstiller der er så grelle at man ikke kan se en pind. Men man kan også lave opstillinger der stort set eliminere problemet.
|
Ja men her er det så at jeg er uheldig. Alternativet er en væg hvor solen faktisk står ind på. Havde jeg løsning, så havde jeg bestemt gjort det for længst.. |
Der går rygter om den nye high-end pana kommer med antirefleksbehandling på linje med LCD - det kunne være en løsning - men vil se det før jeg tror det ..........
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
bulk
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 19:27 |
Shovel79 skrev:
Vedr. al den debat mellem Plasma/LCD måtte jeg lige bruge frokostpausen til en tur ned i en Fona og nærkigge på 3 paneler der hang lige ved siden af hinanden:
1 LCD Samsung M91 40" 1366x768
1 Plasma Samsung P7 50" 1366x768
1 Plasma Pioneer PDP507XD 1365x768
De var nok kalibreret ens, for jeg KUNNE simpelt hen i se forskel på nogle af billedkvaliteterne - og jeg kiggede og kiggede, men ingen forskel, eller også må jeg være stæreblind...... Det eneste jeg kunne se var lidt refleks i plasma skærmene hvor LCDen var lidt mere mat.
Konklusion.... det er nok fuldstændig ligegyldig hvad man køber, bare man selv er tilfreds. Religionskrigen hører nok ikke til blandt de nyere modeller, men hører fortiden til. Det må være krakiler når man går sådan i detaljer for det kan ikke ses ved alm kiggeri og sikkert heller ikke når man studere nøjere (nå.... det var også kun en bemærkning for os der ikke ser så godt )
Det var ellers helt klart 3 super, super lækre fjernsyn men i den lidt dyrere ende
|
den lille 40" lcd ... er jo hele 10" mindre .. du skulle bare have set lidt fodbold. så kunne du sikkert godt se lidt forskel 
|
 |
Shovel79
Super bruger
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 22:48 |
|
 |
sebbe
Super bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 22:58 |
til dem der har deres tv oppe på væggen: tilt det en smule frem så det ikke står face to face med vinduerne, det behøver ikke engang være særlig mange grader men hjælper vel en smule...
|
 |
bulk
Guld medlem
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 23:20 |
Hvilken butik så du dem i ?
Hvad så du på dem,dvd ell tv ell HD signal ?
|
 |
bulk
Guld medlem
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 23:21 |
|
 |
Shovel79
Super bruger
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 23:30 |
bulk skrev:
|
Fona Lyngby - Demo - HD signal - ens på alle 3 - rigtig flot 
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
|
Sendt: 28-Marts-2007 kl. 23:32 |
Shovel79 skrev:
(...) slet ikke se forskel på nogen af modellerne og jeg tvivler andre også kan. |
Jeg kan med 110% sikkerhed se forskel, såfremt man ikke med vilje har saboteret Pioneeren. Du kan ikke kalibrere dem 'ens'. Det kræver i hvert fald, at man med vilje gør Pioneeren elendig.
|
 |