|
Valg af TV: LG OLED65CX vs. Samsung QLED Q800T 8K |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2016 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er meget godt kogt ned Du kan have overset at de fleste sidder så langt fra små 65 tommer at de end ikke er i stand til at skelne imellem bare 1080p og 4K hvis det ikke lige havde været for HDR. Eksempelvis er det en kendt hemmelighed at Star Trek Discovery på Netflix er i 1080p MEN(!) HDR. Man vil derfor heller ikke vinde noget ved 8K, med mindre man f.eks. sætter skærmen op på et skrivebord og sætter sig foran den for at bruge den som en stor 8K computermonitor, for nu at give et eksempel på hvor tæt man faktisk skal på for at udnytte 8K. At vores 1080p, 4K og sikkert også kommende 8K kilder ikke encodes til fuld udnyttelse af pixelopløsningen er en anden snak, men betyder egentligt bare at man kan lægge nogle procent til nedenstående i forhold til afstand, men princippet forbliver det samme selv om encoding naturligvis også bliver et issue og noget der bliver synligt før selve opløsningsforskelle, når for hård encoding (og for den sags skyld kildemateriale) ikke formår at udnytte opløsningens potentialer fuldt ud. ![]() Redigeret af TBC1 - 27-November-2020 kl. 13:53 |
|
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
![]() |
|
mial1456 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-November-2020 Status: Offline Point: 12 |
Tak for jeres input.
Jeg fik en kort opsummering af konklusionen mellem LG OLED65CX vs. Sony A8, vist nedenfor : Det undrer mig lidt, at LG modellen får lidt mere omtale i media. muligvis fordi de fleste er gamere og vælger den naturligvis : Its biggest competition from 2020 OLED TVs is the Sony A8/A8H, which is a very similarly priced TV. It maybe offers marginally better pictures for movie and TV viewing, thanks to Sony's immaculate image processing in ideal conditions, though it isn't quite as bright as the C9, so is a little weaker for daytime viewing where the TV needs to break through bright sunlight. Its smart TV system is also less slick (though is fine), and it's very underserved when it comes to gaming features. It has great built-in speakers, though, so you could save on the cost of a soundbar. Hvad mener I ?
|
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2016 |
Jeg har netop valgt Sony som OLED TV til soveværelset grundet dets marginalt bedre image processing, bedre lyd og imho bedre smart-tv platform og LG som OLED PC gamer-monitor grundet dets responstider, VRR, HGIG mv. Det har jeg bestemt ikke fortrudt. Redigeret af TBC1 - 27-November-2020 kl. 16:51 |
|
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
![]() |
|
mial1456 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-November-2020 Status: Offline Point: 12 |
Mange tak for alt input og råd.
Efterhånden har jeg brugt en del tid på anmeldelser, sammenligninger af produkter, YouTube klip, fulgt udviklingen i salget, m.m. Intentionen var at tage til Fields i dag og evt. se de på de to modeller, få en snak med en ekspedient. Men Sony modellen forsvandt og den er til at finde i skrivende stund online hos Elgiganten 40 stk. og i kun 3 fysiske butikker alle lang fra Kbh. Ved at se på vores behov, jeres input, alt hvad jeg har læst, m.m. , har jeg slået til og bestilt Sony OLED 65" A85 KD65A85 med levering den 04/12 ( Leveringen fra Føtex/Bilka var først i slutningen af december // starten af januar). Så må jeg håbe at den kan klare sig fornuftigt i en - til tider - lys stue og at den holder nogle år uden problemer. Endnu en gang tak til alle bidrag og gode råd.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |