recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - valg af tv med mat skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

valg af tv med mat skærm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
heller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: valg af tv med mat skærm
    Sendt: 12-Januar-2022 kl. 08:27
Hej alle
Har I et bud på et nyt allround tv 58-60" til min stue under 6000 kr.?
Med mat skærm.
Hilsen og tak.
Sony KDL52W5500
Yamaha RX-V683(surround)
NAD C352(stereo)
Dali Evidence 370 front,evidence C70 center
Dali Blue R1000 back,audiovector KSub07MA
Klipsch Reference Premiere RP-280F(stereo)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2022 kl. 09:39
Jeg er ikke bekendte med TV med decideret mat skærm på markedet pt. Der findes nogle, som ikke har helt så blank skærmbelægning som andre, men overfladen er stadig blank.

Der kommer dog nogle modeller med "rigtig" mat LCD-skærm i foråret. Det er Samsungs 2022-udgaver af The Frame, The Sero og The Serif. Jeg tror dog, at priserne på deres 55" og 65" lander højere end 6000 kroner: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1641182494
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2022 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af heller heller skrev:

Med mat skærm.
Blanke skærme er ikke et issue med det kraftige lys output der er på nye TV. Den største gene ligger i spejleffekten når det er slukket. Men du skal nok ofre lidt mere på TV’et for at få et Qled eller Oled TV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
heller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2022 kl. 11:19
Tak. 
Har I nogle bud, hvis jeg retter til "knap så blank skærm"?
The Frame fra Samsung er drømmen, men måske jeg kunne komme lidt ad vejen med et billigere tv.
Sony KDL52W5500
Yamaha RX-V683(surround)
NAD C352(stereo)
Dali Evidence 370 front,evidence C70 center
Dali Blue R1000 back,audiovector KSub07MA
Klipsch Reference Premiere RP-280F(stereo)
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2022 kl. 20:59
jeg jagtede også en mat skærm og endte med en Sony, som jeg synes er knap så blank, som nogle af de andre jeg så på. Men jeg har ikke set alle :)
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
heller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 12:36
Hej Henrik
Tak, det vil jeg kigge på.
Sony KDL52W5500
Yamaha RX-V683(surround)
NAD C352(stereo)
Dali Evidence 370 front,evidence C70 center
Dali Blue R1000 back,audiovector KSub07MA
Klipsch Reference Premiere RP-280F(stereo)
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Blanke skærme er ikke et issue med det kraftige lys output der er på nye TV. Den største gene ligger i spejleffekten når det er slukket. Men du skal nok ofre lidt mere på TV’et for at få et Qled eller Oled TV.

Munch, der er du helt galt på den

Jeg har et 65 LG C1 og jeg synes det er voldsomt generende hvor meget genskin der er i skærmen, man see det specielt når man ser film.

Nu har TV nørderne, her på Flatpanels, snakket om (og rost til skyerne) sort niveau, først på plasma og siden på OLED. Nu har jeg så købt et OLED, og ja det er mere sort, men det bliver så til gengæld ødelagt af genskin.

Jeg mener top modellerne af Samsung har anti refleks skærm, om der er andre mærker der har ved jeg ikke, men det er noget jeg vil prioritere næste gang jeg køber TV
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Blanke skærme er ikke et issue med det kraftige lys output der er på nye TV. Den største gene ligger i spejleffekten når det er slukket. Men du skal nok ofre lidt mere på TV’et for at få et Qled eller Oled TV.

Munch, der er du helt galt på den

Jeg har et 65 LG C1 og jeg synes det er voldsomt generende hvor meget genskin der er i skærmen, man see det specielt når man ser film.

Nu har TV nørderne, her på Flatpanels, snakket om (og rost til skyerne) sort niveau, først på plasma og siden på OLED. Nu har jeg så købt et OLED, og ja det er mere sort, men det bliver så til gengæld ødelagt af genskin.

Jeg mener top modellerne af Samsung har anti refleks skærm, om der er andre mærker der har ved jeg ikke, men det er noget jeg vil prioritere næste gang jeg køber TV
Indrømmet! Når det er sommer og solen står højt på himlen og gardinerne ikke er trukket for, så er sortniveauet udfordret. Men der er mit TV ikke tændt, der går jeg ud i naturen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 20:36
problemet er der ogso på en vinteraften, hvis du ikke slukket alt lys, får du genskin i skærmen


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

problemet er der ogso på en vinteraften, hvis du ikke slukket alt lys, får du genskin i skærmen


Du har ikke en lampe tændt der kan spejle sig i TV skærmen om aftenen. Der kan være lamper tændt alle mulige andre steder. Når jeg ser film om aftenen, slukker jeg da for lyset for at få en intens oplevelse.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2022 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

problemet er der ogso på en vinteraften, hvis du ikke slukket alt lys, får du genskin i skærmen


Du har ikke en lampe tændt der kan spejle sig i TV skærmen om aftenen. Der kan være lamper tændt alle mulige andre steder. Når jeg ser film om aftenen, slukker jeg da for lyset for at få en intens oplevelse.
Nu har jeg tændt alle mine lamper i stuen mens filmen på TV2 kører, og der er intet genskin som generer billedet. Sortniveau og farver står knivskarpt. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 09:31
@Munch

Kan se at du har et Pana OLED, måske er det bedre end LG 😀👍
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu