recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Tv udbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af Tv udbyder

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Tv udbyder
    Sendt: 03-September-2008 kl. 17:16
Hej

Jeg står og skal flytte i hus her til november, hvor jeg så lige skal have fundet ud en internet og tv udbyder.

Af TV udbyder har jeg overvejet kabel tv, satelit og evt. IP-TVs

På adressen er det Stofa der kan levere kabel tv, men i den antenneforening har de så fravalgt 3+. Jeg vil meget gerne kunne se 3+, da de sender SAS Liga bold.

Jeg har lavet en liste med de kanaler jeg ønsker:
DR1
DR2
TV2
TV3
3+
TV2 Zulu
TV2 Sport (jeg vil se NFL og Formel 1 kvalifikation - kan en anden kanal det er det fint, så længe kommentatoren er engelsk/dansk)
Evt. ikke et krav
Kanal 4
Kanal 5

Jeg kan vel udelukke kabel tv, da Stofa ikke tilbyder 3+ på adressen.
Så er der satelit og IP-TV tilbage. Jeg har ikke erfaring med nogle af delene, så det ville være fint hvis i kunne dele jeres eraringer?

Satelit udbydere jeg kender til:
Canal Digital
Viasat
Hvad er jeres erfaringer med disse?
Såvidt jeg kan se kan jeg ikke få alle de kanaler gennem en udbyder, er det korrekt?

IP-tv:
Jeg kender ikke nogle udbydere i Sønderborg, måske kan i hjælpe.

Håber i kan hjælpe?
/Skipper

Redigeret af skipper - 03-September-2008 kl. 17:17
/Skipper
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 17:23
Jeg fandt selv dette link at Viasat kommer til at kunne tilbyde TV2 Zulu i starten af 2009. Så Viasat er et godt bud som min fremtidige tv udbyder.

/Skipper


Redigeret af skipper - 03-September-2008 kl. 20:14
/Skipper
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 17:31
Du havde skrevet kanal4 og kanal5, der er nok ikke den store chance for at finde dem hos Viasat.
Men kan du undværre dem, så er Viasat et rigtigt godt bud, for jeg pristjekkede hos TDC TV og der løb prisen løbsk.
Familepakke 268,- kr. + Viasat 199,- kr. + Bredbånd 6 Mbit 359,- kr. = 826,- kr. pr. måned....... Godaw do!


Edit! .... og det er + Licens


Redigeret af Kim Jespersen - 03-September-2008 kl. 17:32
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Du havde skrevet kanal4 og kanal5, der er nok ikke den store chance for at finde dem hos Viasat.
Men kan du undværre dem, så er Viasat et rigtigt godt bud, for jeg pristjekkede hos TDC TV og der løb prisen løbsk.
Familepakke 268,- kr. + Viasat 199,- kr. + Bredbånd 6 Mbit 359,- kr. = 826,- kr. pr. måned....... Godaw do!


Edit! .... og det er + Licens

Ja - Lidt frækt at man skal abonnere på hele Viasatpakken blot for at få reklamemættede TV3 og TV3+.
Mvh Hans
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Ja - Lidt frækt at man skal abonnere på hele Viasatpakken blot for at få reklamemættede TV3 og TV3+.


Hørt!

Det er utroligt at TDC TV, som i forvejen aftager TV3 og 3+ til YouSee, ikke kan få en aftale om de 2 kanaler.
Det samme gælder Dansk Bredbånd, som tilbyder dem til den nette sum af 99,- kr. dog inkl. TV2 News.

Så vi ved hvad reklamer koster i Danmark

Glemte så lige at der naturligvis skal tillægges 780,- kr. årligt i kortgebyr til Viasat


Redigeret af Kim Jespersen - 03-September-2008 kl. 17:45
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Ja - Lidt frækt at man skal abonnere på hele Viasatpakken blot for at få reklamemættede TV3 og TV3+.


Hørt!

Det er utroligt at TDC TV, som i forvejen aftager TV3 og 3+ til YouSee, ikke kan få en aftale om de 2 kanaler.
Det samme gælder Dansk Bredbånd, som tilbyder dem til den nette sum af 99,- kr. dog inkl. TV2 News.

Så vi ved hvad reklamer koster i Danmark

Man skulle jo tro Viasat har et tæskehold, da de slipper afsted med at levere så dyrt og i en så ringe billedkvalitet.


Redigeret af fast2night - 03-September-2008 kl. 17:47
Mvh Hans
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:


Man skulle jo tro Viasat har et tæskehold, da de slipper afsted med at levere så dyrt og i en så ringe billedkvalitet.


Hehe ja enten det eller også har de nogle søde piger ansat til at have et kærligt, dog meget fast tag i bollerne på de indkøbsansvarlige
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 20:14
[/QUOTE]
Man skulle jo tro Viasat har et tæskehold, da de slipper afsted med at levere så dyrt og i en så ringe billedkvalitet.
[/QUOTE]

Har de dårligere billedekvalitet i forhold til fx canal digital?

/Skipper
/Skipper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 20:20

 

 jeg kan kun sige en ting i den forbindelse. Farvel til kabelTV og Danske sattelit udbydere. Nu har jeg Freesat. I UK kan man da finde ud af at sende gratis TV. Det kan åbentbart ikke lade sig gøre herhjemme.

 Til skipper: Ja Viaskvat voldskomprimerer.



Redigeret af Radiomanden - 03-September-2008 kl. 20:21
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:


Man skulle jo tro Viasat har et tæskehold, da de slipper afsted med at levere så dyrt og i en så ringe billedkvalitet.
[/QUOTE]

Har de dårligere billedekvalitet i forhold til fx canal digital?

/Skipper
[/QUOTE]
Også i den grad. Viasat er en skodudbyder - Sagt sådan lidt direkte.
Mvh Hans
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10300
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 20:38

Viasat er det bedste bud til de kanaler der ønskes. Jeg er dog enig i, at de er for dyre med deres pakker (men hvem er ikke det), ligesom billedkvaliteten ikke står mål med CDs, men alligevel er tilfredsstillende på de fleste kanaler.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:



Har de dårligere billedekvalitet i forhold til fx canal digital?

/Skipper


Hvis man sammenligner TV3 og 3+ med Kanal4 og Kanal5, så ligger Kanal 4 og Kanal5 sig helt klart i spidsen. de har et mere roligt og detaljeret billede end TV3 og 3+ og samtidig syntes jeg også personligt, at der er mere dybde i billedet på Kanal4 og Kanal5, særligt deres egenproduktioner syntes jeg er kræs og efter Kanal5 HD kom, har Kanal5 (SD) fået et ekstra løft.
SAS-ligaen syntes jeg er særligt slem, der er ingen dybde i billedet og det er en flok kantede spillere vi har i Danmark.

Det skal siges at jeg dømmer ud fra Kabeltv og ikke fra hverken Viasat's eller Canal Digital's eget satellitudstyr og jeg kan ikke bedømme deres øvrige kanaler, da jeg ikke har nogen af pakkerne.

Men det er jo heller ikke helt ukendt at vi er billede- og lydnørder herinde, der søger det perfekte. Canal Digital har i hvert fald i deres eget månedsblad "dømt" os som "elektroniknørder der ikke kan få nok", sådan løseligt oversat i hvert fald 

Redigeret af Kim Jespersen - 03-September-2008 kl. 20:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu