|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Balthazar ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 25-November-2009 kl. 15:30 |
Hej,
Jeg er meget i tvivl om hvad der lader sig gøre, og hvad der ikke er muligt i dagens Danmark hmt. modtagning af tv-signal. Sagen er den at jeg skal flytte i en lejlighed, hvor yousee udbyderen på kabel-tv. Jeg synes dog at yousee er for dyrt. Det andet alternativ er at modtage tv-signal med en digital stueantenne. Dette vil betyde at jeg kan benytte mig af Boxers diverse tilbud, men jeg ved ikke hvor godt signalet vil være med sådan en? Jeg kommer til at bo på 3. sal med 10 km til Gladsaxe senderen og 21 km til Hove senderen (ifølge boxers dækningskort). Er dette OK? eller skal man have en 10 meter høj mast i baghaven for at signalet er godt?
Hvis signalet via en digital stueantenne kan blive lige så godt som ved kabel tv, og billedekvaliteten er den samme (for både digitale og hd kanaler), vil jeg forterække Boxer fremfor Yousee pga. prisen. Mit næste spørgsmål er så bare om jeg skal ud og investere i en masse (dyrt?) udstyr, såsom antenne og evt. en eller anden form for modtager. Mit tv er et Pioneer 5090h (Hvor der altså er dvb-t og dvb-s tuner, men ikke dvb-c).
Jeg håber i vil hjælpe, og jeg bbeklager i allerede har svaret på lignende spørgsmål i andre tråde - Jeg har ledt efter svar både her i forum og andre steder, men har svært ved at finde præcist det jeg leder efter.
Iøvrigt er andre bud på hvordan jeg får leveret mit tv signal mere end velkomne, men jeg er dog ret sikker på at jeg ikke har mulighed for at opsætte parabol.
Mvh
Christian
EDIT: Og jeg kan så se at jeg burda have lagt denne under: Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet ![]() Redigeret af Balthazar - 25-November-2009 kl. 15:34 |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Der har blandt andet været klaget over billedkvaliteten på DR HD via DVB-T her på forummet, hvor kvaliteten via YouSee og Stofa kabel-tv samt Canal Digital og Viasat via sattelit, har været betydeligt bedre. Husk at medregne kortgebyr når du sammenligner prisen for Boxer med prisen for YouSee. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej. "Der har blandt andet været klaget over billedkvaliteten på DR HD via DVB-T her på forummet, hvor kvaliteten via YouSee og Stofa kabel-tv samt Canal Digital og Viasat via sattelit, har været betydeligt bedre" Så du DR1 igår?
De skamroste jo nærmest kvaliteten via antenne,dog sammenlignet med TDC HOME TRIO bredbånd.
mvh
lrev
|
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Nej, det så jeg ikke. Alt er altså i skønneste orden... hvis de selv skal sige det?! ![]() |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej. Jep... lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der skal huskes på, at flytter man til et sted hvor der er indgået aftale om levering fra en bestemt ufbyder, så skal der temmelig sikkert betales for minimum leverance af udbyderens Grundpakke.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Balthazar ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Efter at have kigget lidt nærmere på det, er der alligevel ikke den store forskel i priserne på lidt længere sigt, og kabel tv er langt det nemmeste når vi gerne vil have signal i hele lejligheden (der er stik i alle rummene). Jeg var bare i tdc butikken idag, hvor jeg fik at vide at de netop havde stoppet en kampagne hvor oprettelsen var gratis - nu koster det 595 i oprettelse. Det pissede mig bare af at sælgeren gjorde mig opmærksom på det netop overståede kampagnetilbud, når han ikke kunne lave et lignende tilbud til mig nu. Så skulle han da aldrig have fortalt mig om det..
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
TDC.? De har intet med KabelTV (You See) at gøre, det produkt de sælger er IPTV.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2821 |
![]() |
Man kan altså godt købe Yousee kabeltv abonnementer i TDC butikkerne, og har iøvrigt kunne sålænge jeg mener at kunne huske. |
|
![]() |
|
![]() |
Da du som du skrev flytter til en lejlighed, hvor You See leverer signal, så vil jeg tro, at det er åbent, så du skal bare betale for den pakke som du vil have.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Men det er det ikke. Desværre.
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Nej der ER lukket, ligesom dengang man først skulle have sin Fastnet telefon åbnet. Årsagen er at hvor YouSee er, da kan man totalt fravælge alt hvad som hedder Kabel-Tv.
Hvad det koster blive opkoblet, gæt selv hvor meget! I modsætning til hvor andre (andre end YouSee) har Basispakken, også når der kommer en ny tilflytter, eller hvad det nu hedder.
Man skulle dog ikke betale noget for et telefon abonnement som ikke var tilsluttet. Men nogen synes der er OK betale i tusindvis af kroner, hvis man flytter Ind hvor YouSee har Tv programmerne, fordi man bare haver at betale. Redigeret af moho - 26-November-2009 kl. 13:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |