recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af tv udbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af tv udbyder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Balthazar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af tv udbyder
    Sendt: 25-November-2009 kl. 15:30
Hej,

Jeg er meget i tvivl om hvad der lader sig gøre, og hvad der ikke er muligt i dagens Danmark hmt. modtagning af tv-signal. Sagen er den at jeg skal flytte i en lejlighed, hvor yousee udbyderen på  kabel-tv. Jeg synes dog at yousee er for dyrt. Det andet alternativ er at modtage tv-signal med en digital stueantenne. Dette vil betyde at jeg kan benytte mig af Boxers diverse tilbud, men jeg ved ikke hvor godt signalet vil være med sådan en? Jeg kommer til at bo på 3. sal med 10 km til Gladsaxe senderen og 21 km til Hove senderen (ifølge boxers dækningskort). Er dette OK? eller skal man have en 10 meter høj mast i baghaven for at signalet er godt?

Hvis signalet via en digital stueantenne kan blive lige så godt som ved kabel tv, og billedekvaliteten er den samme (for både digitale og hd kanaler), vil jeg forterække Boxer fremfor Yousee pga. prisen. Mit næste spørgsmål er så bare om jeg skal ud og investere i en masse (dyrt?) udstyr, såsom antenne og evt. en eller anden form for modtager. Mit tv er et Pioneer 5090h (Hvor der altså er dvb-t og dvb-s tuner, men ikke dvb-c).

Jeg håber i vil hjælpe, og jeg bbeklager i allerede har svaret på lignende spørgsmål i andre tråde - Jeg har ledt efter svar både her i forum og andre steder, men har svært ved at finde præcist det jeg leder efter.

Iøvrigt er andre bud på hvordan jeg får leveret mit tv signal mere end velkomne, men jeg er dog ret sikker på at jeg ikke har mulighed for at opsætte parabol.

Mvh

Christian

EDIT: Og jeg kan så se at jeg burda have lagt denne under:  Modtagelse og distribution > Det digitale sendenetEmbarrassed

Redigeret af Balthazar - 25-November-2009 kl. 15:34
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Balthazar Balthazar skrev:

Hvis signalet via en digital stueantenne kan blive lige så godt som ved kabel tv, og billedekvaliteten er den samme (for både digitale og hd kanaler), vil jeg forterække Boxer fremfor Yousee pga. prisen.
Kvaliteten på digitale kanaler via DVB-T, især Boxer, er ikke ligeså god som via DVB-C fra f.eks. YouSee kabel-tv, da den anvendte bitrate er noget lavere. Om det så er "godt nok" er en anden snak.

Der har blandt andet været klaget over billedkvaliteten på DR HD via DVB-T her på forummet, hvor kvaliteten via YouSee og Stofa kabel-tv samt Canal Digital og Viasat via sattelit, har været betydeligt bedre.

Husk at medregne kortgebyr når du sammenligner prisen for Boxer med prisen for YouSee.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:43

Hej.

"Der har blandt andet været klaget over billedkvaliteten på DR HD via DVB-T her på forummet, hvor kvaliteten via YouSee og Stofa kabel-tv samt Canal Digital og Viasat via sattelit, har været betydeligt bedre"

Så du DR1 igår?
De skamroste jo nærmest kvaliteten via antenne,dog sammenlignet med TDC HOME TRIO bredbånd.

mvh
lrev
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Så du DR1 igår?
De skamroste jo nærmest kvaliteten via antenne,dog sammenlignet med TDC HOME TRIO bredbånd.

Nej, det så jeg ikke. Alt er altså i skønneste orden... hvis de selv skal sige det?! Big smile
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:05

Hej.

Jep...

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 18:50

Der skal huskes på, at flytter man til et sted hvor der er indgået aftale om levering fra en bestemt ufbyder, så skal der temmelig sikkert betales for minimum leverance af udbyderens Grundpakke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:23
Efter at have kigget lidt nærmere på det, er der alligevel ikke den store forskel i priserne på lidt længere sigt, og kabel tv er langt det nemmeste når vi gerne vil have signal i hele lejligheden (der er stik i alle rummene). Jeg var bare i tdc butikken idag, hvor jeg fik at vide at de netop havde stoppet en kampagne hvor oprettelsen var gratis - nu koster det 595 i oprettelse. Det pissede mig bare af at sælgeren gjorde mig opmærksom på det netop overståede kampagnetilbud, når han ikke kunne lave et lignende tilbud til mig nu. Så skulle han da aldrig have fortalt mig om det..
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:27

TDC.? De har intet med KabelTV (You See) at gøre, det produkt de sælger er IPTV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2821
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

TDC.? De har intet med KabelTV (You See) at gøre, det produkt de sælger er IPTV.

Man kan altså godt købe Yousee kabeltv abonnementer i TDC butikkerne, og har iøvrigt kunne sålænge jeg mener at kunne huske.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:54

Da du som du skrev flytter til en lejlighed, hvor You See leverer signal, så vil jeg tro, at det er åbent, så du skal bare betale for den pakke som du vil have.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Da du som du skrev flytter til en lejlighed, hvor You See leverer signal, så vil jeg tro, at det er åbent, så du skal bare betale for den pakke som du vil have.

Men det er det ikke. Desværre.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 13:31
Nej der ER lukket, ligesom dengang man først skulle have sin Fastnet telefon åbnet. Årsagen er at hvor YouSee er, da kan man totalt fravælge alt hvad som hedder Kabel-Tv.

Hvad det koster blive opkoblet, gæt selv hvor meget! I modsætning til hvor andre (andre end YouSee) har Basispakken, også når der kommer en ny tilflytter, eller hvad det nu hedder.

Man skulle dog ikke betale noget for et telefon abonnement som ikke var tilsluttet. Men nogen synes der er OK betale i tusindvis af kroner, hvis man flytter Ind hvor YouSee har Tv programmerne, fordi man bare haver at betale.

Redigeret af moho - 26-November-2009 kl. 13:34
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu