recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esben1990 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-April-2015
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben1990 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af TV
    Sendt: 06-April-2015 kl. 11:56
Hej,

Jeg har kig på dette tv: Samsung UE50HU6905UXXE UHD LED TV, som lige pt. kan fås til 5399 på webhallen.com

Jeg er ret imponeret af dets specifikationer, så jeg vil derfor høre jer, om I har erfaringer med dette tv eller lignende? Eller bare generelt har et forslag til et andet tv i samme prisklasse med nogenlunde samme specifikationer?

På forhånd tak! :-)
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 12:06
Hej og velkommen til
Lige netop det tv har fået vildt dårlige anmeldelser , på bla HDTVtest , så det kan ikke anbefales.
Ikke UHD kunne være Sony 50W805 eller Panasonic 50AS640 , i den prisklasse.
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Esben1990 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-April-2015
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben1990 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 12:36
Umiddelbart har jeg ikke kunne finde nogle dårlige anmeldelser på det? :-) er bare ret vild med 4K ideen til så billige penge :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Esben1990 Esben1990 skrev:

Jeg er ret imponeret af dets specifikationer

Ja, men specs kan man bare ikke bruge til særligt meget ud over at finde et tal der er større eller mindre. Specs siger absolut intet om fjernsynets evne til at være en god billedformidler.

Med andre ord - køb det og vær glad for specifikationerne. Du kan jo altid slukke det, når du er træt af at se på billedet.
Alternativt, kunne du glemme specs og så købe et tv der er en god billedformidler og så glæde dig over billedet hver gang du sidder foran dit tv.
4K er for øvrigt ret ligegyldigt på et så lille tv, med mindre at du sidder meget tæt på skærmen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 12:47
Og så kan du jo kigge lidt på denne tråd, inden du lægger dig fast på Samsung:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139580&PN=1&title=har-samsungtv-indbygget-forldelse

M.v.h.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4839
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Esben1990 Esben1990 skrev:

Umiddelbart har jeg ikke kunne finde nogle dårlige anmeldelser på det? :-) er bare ret vild med 4K ideen til så billige penge :-)

Hej.

Her er et link til HDTVTest:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu6900-201405233782.htm

Citat:

Verdict

The Samsung UE55HU6900 is a case of you get what you pay for. Yes it’s 4K, but only when the picture on screen is mostly still. Once the camera starts panning, resolution drops away quite noticeably, and unfortunately there’s no motion-enhancing technology available on the set to reduce blurring.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 13:01

Det ser ud til, at for at kunne bruge det til noget fornuftigt, skal der købes et Evolution Kit. Panelet er 4K, men det er så det. Som det er ser det bl.a ud til at mangle HEVC som kræves for at kunne vise 4K. Der står heller ikke noget om HDMI 2.0.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det ser ud til, at for at kunne bruge det til noget fornuftigt, skal der købes et Evolution Kit. Panelet er 4K, men det er så det. Som det er ser det bl.a ud til at mangle HEVC som kræves for at kunne vise 4K. Der står heller ikke noget om HDMI 2.0.

Som jeg læser konklusionen, fra den engelske test, så kan det heller ikke bruges til ret meget, selvom må får et evolution kit, eftersom billedbehandligen er ringe og mangelfuld.

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 13:12

Korrekt, det er jo også kun et TV i den lave ende i både serie og pris, så man får hvad man betaler for, og det er ikke meget på dette TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 15:32
Jeg har haft det tv, og det er noget bras. Det er fuldstændig rigtigt, at ligeså snart der er bevægelse, bliver billedet ekstrem sløret, så meget at jeg på den ene fodboldkamp, jeg så, mens jeg havde tvet dårligt kunne se bolden.

You get what you pay for, er et udtryk som sjældent har passet så godt ved netop det tv.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Jeg har haft det tv, og det er noget bras. Det er fuldstændig rigtigt, at ligeså snart der er bevægelse, bliver billedet ekstrem sløret, så meget at jeg på den ene fodboldkamp, jeg så, mens jeg havde tvet dårligt kunne se bolden.

You get what you pay for, er et udtryk som sjældent har passet så godt end netop ved  det tv.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu