Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Wuhtzu
Bruger
Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
|
Sendt: 30-December-2007 kl. 22:57 |
Tak for kommentarerne / spørgsmålene.
Jeg skal nok lige komme med et længere opdaterende indlæg - jeg regner med det bliver i morgen hvor jeg har nogle timer til at rode med mediacentret.
Mvh Wuhtzu
|
 |
Wuhtzu
Bruger
|
Sendt: 02-Januar-2008 kl. 23:57 |
Hey igen og godt nytår til alle!
Her kommer som lovet et opdaterende / opsummerende indlæg:
#svsommer: Mit mediacenter består af følgende komponenter:
CPU: Core 2 Duo E6600 Motherboard: Asus P5N-E SLI RAM: 2x 1024MB CORSAIR XMS2, DDR2 PC-6400 800 MHz GFX: Inno3D GeForce 8800GTS 640MB Sound: Auzentech X-Plosion 7.1 DTS Connect HDD: 2x Samsung Spinpint T166 500GB * Case: Lian Li PC-C30A *
Tuner: FloppyDTV S2 (DVB-S2 og DVB-S) ** CAM: Conax CAM (Rev. 1.1) - 4.00e **
Software: Windows Vista Ultimate 32bit, DVB Viewer v3.9.1.1, Cyberlink PowerDVD v7.2 Ultra
* Relativt irrelevant ** For produkt-link se mit tidligere indlæg (indlæg #6)
#avh: Nej, jeg har ikke indtastet noget serienr. i CAM-menuen. Det virkede bare "out of the box". Jeg tilsluttede "FloppyDTV S2"-kortet, indstallerede den tilhørend BDA driver, installerede DVB Viewer 3.9.1.1, indsatte CAM og program-kort, scannede efter kanaler og så var alle mine kanaler der, båd SD og HD.
Så ja, det lader til at man bare skal købe deres HD-sat-boks og lade vær med at bruge den til noget. Hvorvidt det også virker med et _helt_ nyt abonnement (fra december 07 og frem eller lign.) ved jeg ikke.
Mit eget HD abonnement er fra omkring d. 16/8 2007. Dette er dog lidt mere indviklet end som så, da jeg i forvejen havde et andet Canal Digital abonnement og omkring førnævnte dato fik et multiabonnement, altså to parabolhoveder og to sat-bokse. Det første abonnement er fra efteråret 2004.
Lige pt. står der følgende under "Mine produkter" når jeg logger ind på www.canaldigital.dk:
CANAL+ SPORT HD Family HD Family med CANAL+ TOTAL Local pakken PPV (movies/events)
Mit program-kort: http://peecee.dk/upload/view/88047
#Serup: Angående kanalskift, så benyttes FloppyDTV S2 istedet for satelit-modtager-boksen. Så kablet fra parabolen går direkte til FloppyDTV-kortet og program-kortet (det som normalt sidder i sat-boksen) sidder også i FloppyDTV kortet (via / vha. et CAM). Alt forgår altså "internt" i computeren / media centret.
Dvs. at kanalskift foretages i den afspiller du nu har installeret, DVBViewer i mit tilfælde. Her kan kanalskiftet foretages med mus og tastatur via en "kanal-liste". Her kan man søge på kanal-navne osv. Man kan også lave en favoritliste over kanaler (ligesom på en sat-boks).
Dog kan man jo også købe fjernbetjeninger til media centre - bl.a. MCE Remote (fra Microsoft). Denne kan vha. plugins bruges med andet end Windows Media Center, f.eks. DVBViwer. Dog har jeg stadig dette tilgode, da jeg endnu ikke har fået "leget" med fjernbetjeningen :)
Hvis du tænker på hvor hurtigt kanalskift forgår, så er min erfaring, indtil nu, at det forgår nøjagtigt lige så hurtigt som med sat-boksen.
#Generelt / Andet: Jeg vil lige knytte yderligere et par kommentarer:
Mit media center består af den førnævnte hardware og jeg benytter lige pt. Vista Ultimate 32bit som operativsystem. Efter at have installeret VistaCodecs v.4.46 (VistaCodecs_v446.exe)(og selvfølgelig de tidligere omtalte drivere) virkede alle SD kanaler i både FireDTV Viewer og DVBViewer.
HD kanalerne "virkede" også, dog var der kun lyd og et obskurt, farverigt, fastfrosset billede. Programmet crashede også "xxx.exe has stopped working / responding" fra tid til anden når jeg skiftede til HD kanalerne.
Dette viste sig at være et "h.264 codec" problem. Efter lidt research viste det sig at Cyberlink PowerDVD 7 Ulta/Deluxe var en løsning (måske endda den eneste?) da det indeholdt en h.264 decoder. Efter at have installeret PowerDVD7 Ultra og valgt dennes decoder i DVBViewer virkede HD kanalerne perfekt.
Når jeg ser SD kanaler er min CPU-usage på 5% og når jeg ser HD kanaler er CPU-usage på 45% - 55%. Dette fortolker jeg pt. som at mit GF8800GTS ikke hjælper med h.264 decodingen - evt. noget med PureVideo. Dog er jeg ikke helt inde i dette endnu.
Lydkortet valgte jeg fordi det understøtter Digital Out, hvilket var en god og nem måde at tilslutte det til min reciever/forstærker.
Kabinettet kan jeg godt anbefale, dog med et par men'er. Kvaliteten er helt i top, det er tyk aluminium hele vejen igennem, intet billigt plastik. Dog er der kun plads til 2 optiske drev og 2 harddiske. Det kan også være problematisk at benytte grafikkort der er fysisk store (ligesom mit) da det kan skabe et aflukke i kabinettet hvor der ikke er særlig god ventiliation.
Jeg håber dette kan være til hjælp for andre. Spørg endlig hvis der er mere I vil vide.
Med venlig hilsen Wuhtzu :)
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 03-Januar-2008 kl. 00:15 |
Wuhtzu skrev:
Når jeg ser SD kanaler er min CPU-usage på 5% og når jeg ser HD kanaler er CPU-usage på 45% - 55%. Dette fortolker jeg pt. som at mit GF8800GTS ikke hjælper med h.264 decodingen - evt. noget med PureVideo. Dog er jeg ikke helt inde i dette endnu.
|
et Nvidia 8800GTS har så vidt jeg ved ikke nogen hardware dekoder som f.eks 8500/8600GT, ATI 2400/2600..
Hvis du afspiller en film i 1080P, H.264 tror jeg ikke den kommer til at hakke i det. din cpu ligger vist lige over hvad der kræves..
Min egen E4400 cpu på min almindelige computer, hakker i 1080P filer ved de normale 2,0GHZ. dog kunne jeg clocke den op til 2,6 GHZ, også kørte det glidene.
Redigeret af Pizzabager - 03-Januar-2008 kl. 00:17
|
 |
Wuhtzu
Bruger
|
Sendt: 03-Januar-2008 kl. 00:24 |
Tak for svaret Pizzabager. Jeg tror heller ikke GeForce8800GTS har nogen hardware decoder, men som du også siger er en Core 2 Duo E6600 mere end rigeligt til at afspille 1080p materiale uden problemer. Lige pt. er den heller ikke overclocked, den kører bare de 2.4GHz som er standard. Dog kan den let overclockes til 3.6GHz som de kørte i den computer den sad i før. Så det er heller ikke noget problem.
Det var også bare noget jeg bemærkede mig, da jeg havde set andre snakke om meget lav CPU-usage under HD afspilning.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 03-Januar-2008 kl. 09:30 |
|
|