|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hansio ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-September-2007 Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 05-Februar-2010 kl. 14:38 |
Hej.. Jeg syntes valget af TV-Tuner til Windows 7 er komplet uoverskueligt. Her er mine ønsker: Skal kunne optage kanaler som DR-HD uden tab af kvalitet. Virke med WMC. Ekstern eller intern er ligegyldigt Gerne med CA, men absolut ikke noget must. Må ikke koste en formue (6-800) Vise og optage på samme tid? Gerne Hardware encoder / encoding? Jeg syntes det ville være super hvis der evt. kunne laves en sammensætning (guide) her på recorder? Ellers håber jeg på lidt hjælp :-) |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Drejer det sig om DVB-T (digitalt fra luften), DVB-C (digitalt kabel, f.eks. Yousee), eller DVB-S/S2 (digitalt sattelit) Alle digitale tunere til PC har Hardware encoding da signalet den modtager allerede er digitalt.
Jeg bruger selv et hauppauge HVR-2200 PCi-E (internt 2* HW Analog + DVB-T til PCI-Express)
det koster ca 900,-, pga Hardware encoderne til den Analoge del, med et er et Aual kort, dvs du kan se en kanal og optage en anden.
Jeg har fundet et MEGET billigt DVB-T USB kort på "Dealextreme"
2 af dem og du er kørende, Windows 7 MCE understøtter op til 4 DVB-T Tunere.
Husk du skal bruge et moderne grafikkort for at kunne se DR-HD, F.eks. Geforce 8600GT eller nyere.
Ellers skal din CPU lave alt arbejdet, og det kræver en meget seriøs CPU.
Mvh
Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Hansio ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 04-September-2007 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Hej, gerne DVB-C/T. I min PC sidder der et Radeon HD 4850 GFX. Det skulle vel kunne klare det. Jeg er helt grøn på området, så det må meget gerne skæres ud i pap ;-) |
|
![]() |
|
![]() |
Kan det passe at Windows 7 media center ikke understøtter kabel-TV og at man f.eks. skal bruge Media Portal?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Nej hvordan kan du dog komme på den tanke, er det efter din intense gennemgang af de tråde der allerede er oprettet om emnet!!
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er efter den intense gennemgang, og derfor forvirringen og bla. http://www.electrola.dk/shop/technotrend-ct-3650-ci-288p.html
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |