recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af universal fjernbetjning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af universal fjernbetjning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af universal fjernbetjning
    Sendt: 22-Juni-2006 kl. 17:08

Hej

Jeg synes efterhånden at jeg har fået samlet mig så meget hifi-udstyr, at tiden er til at få styr på styringen af det - og dermed ment købt af en universal fjernbetjning.
Umiddelbart ligger min "føling" bedst inden for Logitech's serie da jeg generelt aldrig har oplevet et dårligt produkt fra dem. Mn selvfølgelig er jeg også åben for andre forslag

Det jeg har brug for at styre er:

*Fjernsyn - kanalskift, volume, text-tv osv.
*HDD - play, pause osv. (altså almende funktioner), derudover også kunne optage på harddisken med den
*dvd/vhs - har en halvgammel combi dvd/vhs afspiller som jeg bruger til vhs + musik cd'er
*Reiciver - har en Harmon Kardon AVR335. Volumen, input-ksift m.v.
*Digebox - skifte kanel

Det jeg især vil have at fjernbetjeningen skal kunne er at den skal have funktionstaster som man kan programmerer selv (hvilket jeg ved man kan med Logitechs). Ved disse funktionstaster vil jeg gerne have
det sådan at hvis jeg f.eks. trykker på den tast som er programmet til at se dvd-film så skal:
1: HDD'en tændes og skal sættes igang ("trykkes play")
2: Fjernsynet tændes og skifte om til den rigtige input (her HDMI) + mute fjernsynet
3: Reiciveren tændes og højtalerne skal sættes til "small" + skifte over til den rigtige coax/optiske udgang

Dette gælder selvfølgelig også når man f.eks. trykker på tasten som er programmeret til at starte digiboxen så tændes den, fjernsynet tændes + rigtig input + mute, reiciver tændes + rigtige input.

Jeg er næsten sikker på at jeg gennem de forskellige indlæg har læst mig frem til at Logitech's (og de fleste andre) universal fjernbetjening kan det meste af dette. Den ting jeg er mest usikker på om de / nogle kan er det før omtalte skift af højtalerindstilling fra "small" og "large". Jeg vil meget gerne have det sådan at hvis jeg tænder min HDD (som jeg ser dvd'er på) så bliver højtalerne indstillet til "Small" og subben "tændes". Men hvis jeg istedet tænder for min combi dvd/vhs (cd-afspilning) så vil jeg gerne have at højtalerne indstilles til "large" og subben slåes fra (sættes til "none").

Herudover kunne jeg også godt tænke mig at man med et tryk på en funktionstast kunne ændre højtaler indstillingerne fra 7.1 til multirum.

Ved godt at dette er en ordentlig smørre (og at jeg måske er lidt krævende), men håber nogle vil forsøge at hjælpe alligevel

Og selvfølgelig på forhånd tak

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 17:10
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 17:54
Jeg vil anbefale Logitech 885. Du kobler den til USB, opretter dig på logitech's hjemmeside og fortæller den hvad du har af produkter og hvordan du vil bruge dem. Du får det som du vil have det. Min styrer 6 forskellige produkter og det fungerer fint. 
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Jeg er næsten sikker på at jeg gennem de forskellige indlæg har læst mig frem til at Logitech's (og de fleste andre) universal fjernbetjening kan det meste af dette. Den ting jeg er mest usikker på om de / nogle kan er det før omtalte skift af højtalerindstilling fra "small" og "large". Jeg vil meget gerne have det sådan at hvis jeg tænder min HDD (som jeg ser dvd'er på) så bliver højtalerne indstillet til "Small" og subben "tændes". Men hvis jeg istedet tænder for min combi dvd/vhs (cd-afspilning) så vil jeg gerne have at højtalerne indstilles til "large" og subben slåes fra (sættes til "none").

Herudover kunne jeg også godt tænke mig at man med et tryk på en funktionstast kunne ændre højtaler indstillingerne fra 7.1 til multirum.

Ved godt at dette er en ordentlig smørre (og at jeg måske er lidt krævende), men håber nogle vil forsøge at hjælpe alligevel

Og selvfølgelig på forhånd tak



Hvis du kan dette med standard remoten, så kan en LogiTech Harmony også gøre det.

Den kan programmeres til ALT det en standard remote kan, plus macrofunktionerne.

Til top
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Hvis du kan dette med standard remoten, så kan en LogiTech Harmony også gøre det.

Den kan programmeres til ALT det en standard remote kan, plus macrofunktionerne.

Umiddelbart lyder det fremragende... du kan gøre det med standard remoten - dog ikke kun med en tast. Du skal trykke tre gange; vælge "set speaker", "finde speker (eks. front)", sætte til small eller large.

Men hvis jeg forstår dig ret så kan disse tre trin puttes ind i en makro ik'??

Til top
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 00:08
Nogen der evt. ved hvor mange makro-taster man kan programmerer. Og hvad er forskellen (hvis nogen) på en makrotast og en funktionstast?
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 05:37
Det bedste du kan gøre er at gå ind på www.logitech.dk. Vælg produkter og de avancerede harmony, member login. Så opretter du dig og nu kan du gøre som om du har en harmony. Skriv de produkter ned du har i forvejen. Den er meget anderledes end alle andre, fordi det hele foregår på nettet og det er på dansk. Du kan altid gå ind og rette i noget, hvis det ikke virker som det skal. Det hedder ikke makro i harmony men aktiviteter. Eks. Du har en forstærker, tuner,  tv, dvd, satbox. Du vælger en aktivitet : Hør radio, og den tænder selv for de proukter og stiller forstærkeren på tuner og radioen spiller. Når jeg ser tv er aktiviteten således indrettet at jeg altid får lyden over anlægget. Bruger ikke de indbyggede højtalere.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 05:39
Kan tilføje at du forbinder din Harmony til usb og når du er færdig smider den det hele over i remoten. du tager stikket ud, når du bliver bedt om det og resten går af sig selv.
Til top
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 08:08

Nogen der ved hvor mange aktiviteter der kan programmeres på den?

Umiddelbart skal jeg bruge en 10-stykker.... er det muligt?

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Hvis du kan dette med standard remoten, så kan en LogiTech Harmony også gøre det.

Den kan programmeres til ALT det en standard remote kan, plus macrofunktionerne.

Umiddelbart lyder det fremragende... du kan gøre det med standard remoten - dog ikke kun med en tast. Du skal trykke tre gange; vælge "set speaker", "finde speker (eks. front)", sætte til small eller large.

Men hvis jeg forstår dig ret så kan disse tre trin puttes ind i en makro ik'??



Ja, de kan lægges i en makro, eller funktionstast som det hedder på Harmonyen.

Se LogiTech's hjemmeside for detaljer om antallet af funktionstaster.

På min 525 (den mindste Harmony) mener jeg man kan lave 12 forskellige makroer (funktioner).

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu