|
Valg mellem 2 tv’er (brugt) |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvis det tændt med hvidt billede og max kontrast, groft sagt
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1421 |
Det er maksimal strømforbrug, altså hvor lysstyrken er skruet op til maks, og der bliver er et helt hvidt billede på, og maks lydstyrke, altså ikke normal brug. Mit 42PX70 er målt til et gennemsnit på 130W over en hel aften med et kalibreret Tektronix PA1000 power analyzer.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19644 |
Kan det? Jeg regnede på det med mit Pioneer 5090 om kom aldrig frem til noget der retfærdiggjorde at skifte det ud, når det kom til strømforbrug versus pris på nyt tv. Og 5090 er noget mere sultent end 42” px70. Til sidst opgav jeg bare og købte et Sony WOLED fordi jeg gerne ville opgradere på billedfronten - og “trængte” til noget nyt….. Klaus
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
Jeg havde selv et krp 500 som brugte 388W
Det svarer ca til 3,5 time pr dag i et år for 1500kr. Har kørt med en pris på 3kr på kWh. Ved ikke om det holder med de afgifter der er her om vinteren i aften timerne.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7170 |
3 kr i gennemsnit er nok sat lidt højt
2 kr er nok mere relevant. Så er det 1000.- |
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1421 |
Så ved at have udskiftet din gamle plasma, så sparer du 278W. 365dage x 3,5time x 0,278W x 2,5kr= 888kr sparet om året. Ny OLED skærm koster ca. 8000kr, så efter 10år er det tjent hjem (hvis det da holder så længe) ![]() Konklusion: Lad være med at udskifte den gamle plasmaskærm for at sparer penge (det bliver aldrig tjent hjem). PS. Min gamle 42PX70 bliver muligvis også udskiftet her snart, men ikke fordi jeg skal spare penge på elregningen
![]() |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6495 |
det er heller ikke kun derfor :)
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4657 |
Jeg ville være varsom med at købe det omtalte LG B6 OLED TV fra 2016. Det er fra den årgang, hvor der var en del meldinger om burn-in. Jeg har selv mild burn-in på en LG E6 fra 2016.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6495 |
synes bare at i følge de billeder han har på sin dba annonce at det netop ser ret flot ud
|
|
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5010 |
Burn in er tydeligst på en helt hvid skærm. Du kan næppe kun regne med de tre farver skærm.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
ok tak for info.... kan spørge om han kan sende et billede med klar hvid skærm
|
|
|
|
![]() |
|
Du skriver at du ikke ville gå med det buede - hvordan kan det være - har aldrig selv prøvet det.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |