recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg mellem et par LED tv over 40" - lidt hjælp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg mellem et par LED tv over 40" - lidt hjælp?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Amendir Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg mellem et par LED tv over 40" - lidt hjælp?
    Sendt: 16-Februar-2011 kl. 23:04
Hej! 

Jeg har lige fået solgt et tv kæresten og jeg havde til overs og pønser på at sælge mit gamle Samsung LE40M71B. 
Hvis jeg kunne få 2,5-3k for det, så er der vist råd til at købe et af de nyere LED TV. 

Men hvilket? 

Først mine krav: 

Full HD LED tv 

DVB-C - jeg er hamrende træt af Zaptor-boksen jeg har stående. Den fungerer mildest talt af helvedes til. Jeg vil væk fra 
det l**teinterface så jeg kan nyde mine digitalkanaler i fred for det helvede Zaptor har skabt for mig i alle disse år. 

Netværksforbindelse - Jeg vil gerne have mulighed for at kunne slutte min pc til mit netværk og streame film, musik mm. 
direkte til tv'et. Det vil overflødiggøre et evt. fremtidigt køb af eksempelvis en WD Live-boks e.l. 
Forbindelse til YouTube osv vil også være et plus, men så længe jeg bare kan streame film og musik fra netværket er jeg 
tilfreds. 

Minimum 40". 

Max pris: 6500,- 

Jeg har kigget på et par stykker: 

http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Samsung-40-LED-TV-UE40C6005-2212324.html&ref=edbpriser 
5800,- 
Jeg er stor fan af Samsung og har prøvet deres netværksfunktion i praksis. Jeg er meget imponeret og tv'et ser ganske 
fornuftigt ud i forhold til prisen. 

http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Philips-42-LED-TV-40PFL7605H-2212375.html&ref=edbpriser 
6400,- 
Jeg er også meget forelsket i Philips tv og har altid gerne ville have ambilight. Jeg elsker den feature. 
Jeg kender dog intet til deres netværksfunktion, men jeg kan se på deres hjemmeside at det skulle være understøttet i 
denne serie. 
De to tommer ekstra plus ambilight lokker, trods merprisen på 600,- 

Jeg har så også kigget på to andre tv, men så vidt jeg kan se er det kun LCD-tv uden LED-belysning, så hvis en eller anden 
lige gider bekræfte mig i det, så kan jeg strege dem fra listen. 
Det drejer sig om: 

http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Samsung-46-LCD-TV-LE46C655-2212356.html 
6800,- 
Jeg ved godt jeg sagde max pris 6500,-, men 6" ekstra for 300,- over budgettet lokker :-) 

http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Samsung-40-LCD-TV-LE40C755-2218006.html 
6400,- 

Har I ellers nogle forslag? 
Jeg er åben for alle jeres bud der opfylder mine krav! 

På forhånd tak.

Redigeret af Amendir - 16-Februar-2011 kl. 23:10
Til top
Amendir Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 22:29
Jeg er gået væk fra at det udelukkende skal være LED-tv. Har fået øjnene op for at der bliver produceret en hel del traditionelle LCD-tv der både er billigere, med flere features og er mange LED-tv overlegen i billedkvalitet.
Eksempelvis:

Det er jeg virkelig brændt varm på. Det opfylder alle mine krav, har fået gode anmeldelser for et udmærket billede samt understøtter Samsungs internettjenester. Og så er det billigt med en pris på kun 5600,- :-)
Det trækker meget, da jeg ikke regner med at få specielt meget for mit gamle LE40M71B.

En anden har foreslået mig:
Et godt LED-tv der opfylder alle mine krav, har Sonys roste internettjenester samt angiveligt skulle være klar til Google TV når det kommer til EU engang?
Skulle koste 6000,- i Sony Center, Odense inkl. 5 års garanti.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Amendir Amendir skrev:

Jeg er gået væk fra at det udelukkende skal være LED-tv. Har fået øjnene op for at der bliver produceret en hel del traditionelle LCD-tv der både er billigere, med flere features og er mange LED-tv overlegen i billedkvalitet.

Når du nu kigger på billedkvalitet, hvorfor kigger du så ikke på plasma?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 10:18
Ja, jeg er også skuffet over både LED og Plasma skærmene. Oplevede for 14 dage siden på én i familiens nyerhvervede LED skærm en mærkelig skygge, som jeg nu har fået oplyst er såkaldt "Clouding". Drøn irriterende at se på.

Hvad angår Plasma, ja, så er man heller ikke kommet over problemet med det klassiske problem med indbrænding, hvorfor min nye skærm givet vil blive en LCD, som ikke lider af nogen af ovenstående skavanker. 

Umiddelbart kan jeg ikke få øje på nogen argumenter imod LCD, men måske er jeg blind :)

mvh

Til top
Amendir Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når du nu kigger på billedkvalitet, hvorfor kigger du så ikke på plasma?

Klaus
Fordi jeg også spiller rigtig meget konsol og overvejer at udvide med en PS3.
TV'et bliver ikke kun brugt til film, så ville jeg uden tøven have valgt et Panasonic plasmatv.

Jeg glemte at skrive det i første indlæg, men nu er det sagt :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Hvad angår Plasma, ja, så er man heller ikke kommet over problemet med det klassiske problem med indbrænding, hvorfor min nye skærm givet vil blive en LCD, som ikke lider af nogen af ovenstående skavanker.

Undskyld mig - hvilket klassiske problem?

Nu er mit plasma over 4 år gammel, bliver heftigt brugt til at spille Wii på og der er altså ingen fastbrændinger nogen steder.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 15:27
At du har et plasma uden synlige forandringer i panelet er ikke det samme som at det ikke er problemstilling der stadig er relevant. Mit eget panasonic pz85 har tydelige permanente forandringer i begge sider af panelet. Hvis man gider lede lidt efter det er der en del tråde her på recordere der er startet af folk der har problemer med med både retention og regulær burn in.

Det er mig en gåde at der stadig er en lille skare af brugere her på recordere der hårdnakket bliver ved med at påstå at problemet er ikke eksisterende, på trods af at der jævnligt er forlydender om det modstatte.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 18-Februar-2011 kl. 15:34
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Umiddelbart kan jeg ikke få øje på nogen argumenter imod LCD, men måske er jeg blind :)

mvh

Det er ikke LCD som sådan der er problemet. Men den kendsgerning at foreløbigt dybest set kun B&O der har formået at producere TV, som mht rå billedkvalitet ånder de bedst plasma i nakken . Personligt foretrækker jeg retention( midlertidig indbrænding) på plasma - frem for LCD´s elendige betragningsvinkler .

Lidt et valg mellem forkølelse og pest Wink
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

At du har et plasma uden synlige forandringer i panelet er ikke det samme som at det ikke er problemstilling der stadig er relevant. Mit eget panasonic pz85 har tydelige permanente forandringer i begge sider af panelet. Hvis man gider lede lidt efter det er der en del tråde her på recordere der er startet af folk der har problemer med med både retention og regulær burn in.

Det er mig en gåde at der stadig er en lille skare af brugere her på recordere der hårdnakket bliver ved med at påstå at problemet er ikke eksisterende, på trods af at der jævnligt er forlydender om det modstatte.

tvkartoffel
Nu er det her forum jo egentlig bare en masse folk, der deler ud af deres forhåbenbenligt personlige 1. hånds erfaringer.

Jeg har et gammelt Samsung plasma ps42q96hd som er blevet voldtaget en milliard timer med en PS3, uden nogen form for hensyn bortset fra de første 14 dage. Jeg har prøvet at kigge efter forandringer men jeg kan simpelthen intet finde. Det er altså et 4 år gammelt TV.

Vil gerne snart have nyt TV, og når jeg skal vælge mellem plasma, lcd og led vil retention/burn-in problematikken ikke være noget jeg skænker en tanke. Input lag derimod, men det er vist et andet indlæg.......
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 20:54
Tja. Jeg kan ikke vide på hvilket grundlag andre skriver deres indlæg, men jeg har svært ved at tro at folk skriver at de har problemer med deres plasma tv hvis der ikke er noget i vejen. Det gælder også mig selv.

Om du så tror på hvad folk skriver vil jeg lade være op til dig selv.

Pointen er bare at der må formodes at være nogen, mig selv inklusive, der oplever at få synlige forandringer i deres paneler som ikke forsvinder af sig selv. Desværre er det samtidig sådan at hvis man er en af de uheldige, er problemet ikke omfattet af garantien og man kan således komme til at stå med en mere eller mindre ødelagt skærm uden at man kan gøre krav på at få den byttet eller returneret.

Bortset fra det, ville jeg hvis jeg var dig kigge nøje efter retention problemer hvis du skal have en ny skærm til videospil. Prøv sev at se de  4 - 5 nyeste anmeldelser af palsma TV på flatpanels.dk. De fleste af dem får anmærkninger for retention. Mit TV har det også. Menuen i WD TV live er særligt god til at fremprovokere det.

Når det så er sagt synes jeg vi skal lægge diskussionen til ro. Det er ikke det tråden handler om

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 18-Februar-2011 kl. 21:54
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 00:52
tvkartoffel_  ingen tvivl om ,at folk beskriver de problemer de nu engang har oplevet . Men retention/indbrænding er tilsyneladende også lidt et lotterispil - forstået sådan, at 2 produkter fra samme serie ( - feks PZ 85) ikke nødvendigvis har samme synlige problem .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 10:56
Nu vil jeg også sige min mening.
Du skal se de tv du overvejer og se hvad du bedst kan lide.
Ikke høre hvad andre siger du skal vælge.
Alle har en mening , også jeg.
Plasma , aldrig , pga indbrænding , og det SKER stadig , selv set det.
Har selv Sony 46"W4500 lcd , og udemærket tilfreds , og har ingen slør eller lign , og det bavl med betragtningsvinkler , sikke noget kolort at fyre af , hvem fanden med sine fulde fem ,sidder i 45 grader vinkel og ser film ???????????????
Det næste jeg vil have er led , mærke er uvist , Samsung mest for pengene , Sony er efter min mening bedre , men igen smag og behag.
Man kan få fordele og ulemper som råd , men valget er helt op til dig selv.

The_Unforgiven

Redigeret af The_Unforgiven - 19-Februar-2011 kl. 10:57
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu