Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 11:40 |
The_Unforgiven skrev:
Har selv Sony 46"W4500 lcd , og udemærket tilfreds , og har ingen slør eller lign , og det bavl med betragtningsvinkler , sikke noget kolort at fyre af , hvem fanden med sine fulde fem ,sidder i 45 grader vinkel og ser film ???????????????
.
The_Unforgiven |
Har du hørt om en hjørnesofa ? Ellers er der brugere herinde som kan fortælle dig om det, - og om hvordan man bitterligt har fortrudt køb af LCD og ombyttet det til plasma.
Kommer selv meget i et hjem med Sony W5500 (- ikke imponerende billedkvalitet), som er placeret meget lavt,hvilket resulterer i, at ved flere gæster uvilkårlig sidder lidt højt i forhold til sweetspot - hvilket gør billedet ubrugeligt i mine øjne .
Forøvrigt er betragtningsvinkel et tilbagevendende tema i alle seriøse test, - men diverse testcrews er nok ikke ved deres fulde fem . . 
Men du har da ret i at man skal købe efter behov . Og der kan være mange gode grunde til at købe LCD , man skal bare ikke gøre det for at få bedre billede end plasma - uanset prisniveau .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 13:41 |
tvkartoffel skrev:
At du har et plasma uden synlige forandringer i panelet er ikke det samme som at det ikke er problemstilling der stadig er relevant. Mit eget panasonic pz85 har tydelige permanente forandringer i begge sider af panelet.
tvkartoffel
| I begge sider!? Er det fordi du ser 4:3 udsendelser i 4:3? M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 13:59 |
The_Unforgivin skrev:
Plasma , aldrig , pga indbrænding , og det SKER stadig , selv set det. |
Ja, det sker. MEN, det er for enkelte defekte skærme! Jeg har over de seneste 4+ år, været med til at sende nogle tusinde plasmaskærme ud i danske hjem. Der har i den tid været een med burn-in - that's it! så stop bare din skrækkampagne! Sammenholdt med f.eks. Samsungs høje fejlrate, er sandsynligheden for at få et plasma med burn-in, kun en brøkdel, sammenlignet med at få en Samsung fladskærm som fejler!
The_Unforgivin skrev:
Har selv Sony 46"W4500 lcd , og udemærket tilfreds , og har ingen slør eller lign , og det bavl med betragtningsvinkler , sikke noget kolort at fyre af , hvem fanden med sine fulde fem ,sidder i 45 grader vinkel og ser film ???????????????
The_Unforgiven | Nu består de fleste danske familier så af mere end een person. Måske du skulle se lidt ud over din egen næsetip, inden du svarer så generelt som du gør! Og jo, betragtninsviklen er klart det største problem på alle LCD skærme - inkl. LED. Personligt gør det at jeg aldrig skal eje en LCD skærm! M.v.h.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 16:51 |
Henrik B. skrev:
I begge sider!? Er det fordi du ser 4:3 udsendelser i 4:3? |
Her i hjemmet visesw alle 4:3 udsendelser i 4:3.... Klaus
|
|
 |
Amendir
Junior bruger
Oprettet: 06-December-2007
Point: 28
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 23:48 |
Sikke en masse snak om retention og burn in der dukker op mens jeg er væk.
Det er sgu ikke for at virke utilfreds eller misfornøjet, men kan I venligst ikke fortsætte den snak i en anden tråd? Jeg er udmærket klar over problematikken, men takker selvfølgelig for dem der lige valgte at nævne det i tilfælde af jeg ikke vidste det :-) Det kunne være rart hvis tråden holdt sig til forslag af tvmodeller jeg endnu ikke har haft øjnene på.
I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at købe et tv uden at se billedet på det først. Bl.a. har jeg lige været i Elgiganten i dag og studeret størstedelen af de tv jeg har nævnt her i tråden for bl.a. hvor godt de kan gengive sort, betragtningsvinkel, skarphed, farvemætning og kontrastforhold.
Umiddelbart er jeg meget positivt indstillet på LE40C655 fra Samsung. Det er billigt. Billedet står knivskarpt i forhold til de andre modeller og så har det alle de funktioner jeg søger. Plus designet er præcis sådan noget jeg elsker. Wow hvor ser det bare godt ud.
Jeg er i hvert fald helt overbevist om at LED er alt for hypet i forhold til hvad man får. LCD med traditionel bagbelysning kan sagtens følge med hvis det gøres ordentligt. Og man må sige man får meget for pengene for de 5400,-. Philips tv-et er også virkelig lækkert. Jeg elsker ambi light og så er billedet super godt. Desværre synes jeg ikke det er de 1000,- ekstra værd, plus jeg slet ikke synes looket i børstet stål er fedt. Hvis man dog bare kunne få præcis det tv i mat sort, så var jeg solgt.
Jeg tror jeg har fundet mit næste tv, men derfor vil jeg stadig gerne have flere input fra folk, hvis de mener de kender et tv der når det Samsung til sokkeholderne, til en billigere penge eller bedre kvalitet!
|
 |
Lennon
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 00:21 |
Når man spørger i et forum får man svar - og i et entusiastforum nogle lidt langhårede svar . .
En tur i Elgiganten giver desværre indikationer af alt andet end billedkvalitet . Ingen normal buger er simpelthen i stand til at bedømme billedkvalitet, ved at sammenligne forskellige TV i et miljø som Fona eller Giganten .Det er meget bedre at læse nogle test ! Men man får selvfølgeligt et udmærket indtryk af remote,brugerflade,design osv i Giganten
I forhold til prisloftet er tråden vist blevet opverkill . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Amendir
Junior bruger
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 00:30 |
Man får da et ganske fint indtryk når man selv har noget testmateriale med man gerne vil have mulighed for at afspille via usb på de skærme man har lyst til at se. Om ikke andet kan man da fint holde skærmene op imod hinanden og på den måde vurdere hvem der leverer det bedste billede af det kildemateriale man havde med. Selvfølgelig er butikkens forhold ikke optimale, men det går nu sagtens an hvis man tager budgettet i betragtning...
Men klart, Eurosport HD, som de havde kørende, er ikke just en genial testkanal at vurdere billedkvalitet på i en stor butik :-)
Tests har jeg i øvrigt læst masser af for hver eneste af de modeller jeg har nævnt. Jeg kan dem næsten i søvne. Så nu var det tid til med egne øjne at se tv'erne i aktion.
Jeg har i øvrigt intet imod langhårede svar fra entusiaster, det er jo det de her fora er til for. Så længe indlæggene ikke kører helt af sporet, så er jeg ganske tilfreds.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 07:54 |
Amendir skrev:
Man får da et ganske fint indtryk når man selv har noget testmateriale med man gerne vil have mulighed for at afspille via usb på de skærme man har lyst til at se.Om ikke andet kan man da fint holde skærmene op imod hinanden og på den måde vurdere hvem der leverer det bedste billede af det kildemateriale man havde med. Selvfølgelig er butikkens forhold ikke optimale, men det går nu sagtens an hvis man tager budgettet i betragtning... |
Får du lov til at justere fjernsynene op til en ordentlig justering, inden du går i gang? Prøv at læs: http://moppe.dk/lcdfabrik.html Klaus
|
|
 |
Lennon
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 10:27 |
Amendir skrev:
Man får da et ganske fint indtryk når man selv har noget testmateriale med man gerne vil have mulighed for at afspille via usb på de skærme man har lyst til at se.
Om ikke andet kan man da fint holde skærmene op imod hinanden og på den måde vurdere hvem der leverer det bedste billede af det kildemateriale man havde med. Selvfølgelig er butikkens forhold ikke optimale, men det går nu sagtens an hvis man tager budgettet i betragtning...
Men klart, Eurosport HD, som de havde kørende, er ikke just en genial testkanal at vurdere billedkvalitet på i en stor butik :-)
Tests har jeg i øvrigt læst masser af for hver eneste af de modeller jeg har nævnt. Jeg kan dem næsten i søvne. Så nu var det tid til med egne øjne at se tv'erne i aktion.
Jeg har i øvrigt intet imod langhårede svar fra entusiaster, det er jo det de her fora er til for.
Så længe indlæggene ikke kører helt af sporet, så er jeg ganske tilfreds. |
Faktisk nej ! Uanset materiale , ser man højst sandsynligt TV´ene i grundindstillingerne, samt i et lyshav, som er milevidt fra eget stuemiljø . Samtidigt ved en normalbruger ikke præcis hvad man skal fokusere på, for at bedømme om TV´et gengiver kildematerialet korrekt . Man vil typisk i sådanne omgivelser drages mod det TV som "skriger højest" mht lys kontrast og skarphed .
Netop test på de seriøse sites Flatpanels, AVforums.com og HDTVtest.co.uk er et rigtigt godt udgangspunkt , - og så til sidst en tur i Giganten eller Fona for at checke Tv´et live, - men hvor man altså ignorerer det billede, som man ser .
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 12:41 |
Lennon skrev:
Amendir skrev:
Man får da et ganske fint indtryk når man selv har noget testmateriale med man gerne vil have mulighed for at afspille via usb på de skærme man har lyst til at se.
Om ikke andet kan man da fint holde skærmene op imod hinanden og på den måde vurdere hvem der leverer det bedste billede af det kildemateriale man havde med. Selvfølgelig er butikkens forhold ikke optimale, men det går nu sagtens an hvis man tager budgettet i betragtning...
Jeg har i øvrigt intet imod langhårede svar fra entusiaster, det er jo det de her fora er til for.
Så længe indlæggene ikke kører helt af sporet, så er jeg ganske tilfreds. |
Faktisk nej ! Uanset materiale , ser man højst sandsynligt TV´ene i grundindstillingerne, samt i et lyshav, som er milevidt fra eget stuemiljø . Samtidigt ved en normalbruger ikke præcis hvad man skal fokusere på, for at bedømme om TV´et gengiver kildematerialet korrekt . Man vil typisk i sådanne omgivelser drages mod det TV som "skriger højest" mht lys kontrast og skarphed .
Netop test på de seriøse sites Flatpanels, AVforums.com og HDTVtest.co.uk er et rigtigt godt udgangspunkt , - og så til sidst en tur i Giganten eller Fona for at checke Tv´et live, - men hvor man altså ignorerer det billede, som man ser . | M.v.h.
|
 |
Amendir
Junior bruger
|
Sendt: 21-Februar-2011 kl. 21:03 |
@KlausDM: Selvfølgelig fik jeg lov til at justere billedkvaliteten efter behov. Ellers er der jo ikke den store mening i at kigge på tv'erne i butikken, med alle de tilfældige indstillinger der er rundt omkring.
@Lennon: Jeg er uenig. Eneste problem jeg kan se ved at vurdere tv'er i butikken (udover hvis man ikke får lov til at justere indstillinger) er det lyshav du selv nævner. Plus man ikke så tit har ro og mulighed for at gå rundt og pille på tv'erne i fred. Men det hjælper på det så længe man bare er høflig og venlig nok, samt kommer på de rigtige tidspunkter :-)
Jeg ved godt I får mange nybegyndere ind på dette forum i løbet af ugen (måske dagen, ligefrem) som sikkert knap nok kan finde ud af at justere kontrastforhold på TV nogenlunde tilfredsstillende, men, med al respekt, lad være med bare at antage at jeg ingenting ved eller ikke kan finde ud af at vurdere tv med mine egne øjne, bare fordi jeg er ny på forummet.
Mit formål med at oprette denne tråd var udelukkende at få fingeren på pulsen indenfor TV-markedet som det ser ud lige nu, indenfor mit budget. Det er efterhånden to-tre år siden jeg sidst har fulgt med i markedets udvikling så jeg ville bare sikre mig der ikke var noget jeg havde overset eller ikke kendte til.
Billedkvalitet har jeg mange års erfaring med, det er ikke der skoene trykker. Derimod er det tv-producenter og deres nyere tv-modeller, de nyeste tv-teknologier og om det hele er pengene værd.
Nå, men når alt kommer til alt så har min rejse vist nået en ende. Jeg fik solgt mit gamle tv for 2900,- og har derfor 4900,- at gøre godt med.
Jeg har indsnævret mine valgmuligheder til to skærme: LE40C655 eller et UE40C6005.
De koster henholdsvis 5385,- og 5516,-.
LCD-skærmen virker umiddelbart som det bedste bud, pga. et par ekstra features samt et billede der er lige så godt, hvis ikke bedre end LED-skærmen. Desværre har jeg læst et foruroligende review der siger at input lag er helt forfærdelig på LCD-skærmen. Når game-mode er aktiveret skulle den ligge over 40ms! Hvilket på ingen måde er acceptabelt for min kommende skærm. Uden game-mode skulle den ligge oppe omkring de 90ms. Helt uacceptabelt.
LED-skærmen skulle til gengæld være meget bedre til at spille på, jævnfør flatpanels.dk-anmeldelsen. Desværre siger artiklen også der er små problemer med clouding, hvilket jeg efter yderligere søgen har fundet ud af er et generelt problem for dette tv. Men trods clouding virker LED-skærmen som det klart bedste valg i forhold til pris og mine ønsker, i mine øjne.
Hvad siger I? Er min konklusion helt tåbelig eller har jeg valgt rigtigt? Jeg vægter afgjort billedkvalitet højt, men jeg skal også kunne spille på tvet uden problemer. Hvis I foreslår andre modeller end de to nævnte, så husk at jeg også vægter DLNA-funktionalitet ekstremt højt.
Håber I har noget at byde ind med, trods mine meget lange indlæg :-)
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 21-Februar-2011 kl. 22:07 |
Amendir skrev:
Jeg ved godt I får mange nybegyndere ind på dette forum i løbet af ugen (måske dagen, ligefrem) som sikkert knap nok kan finde ud af at justere kontrastforhold på TV nogenlunde tilfredsstillende, men, med al respekt, lad være med bare at antage at jeg ingenting ved eller ikke kan finde ud af at vurdere tv med mine egne øjne, bare fordi jeg er ny på forummet. |
Da 95% af den danske befolkning ikke mangter/evner/kan overskue at justere et tv ind, vil det for "os garvede" være ganske naturligt at du heller ikke kunne det, da du ikke nævner at du er klar over faldgruberne. Anyhow, så turde jeg slet ikke satse på et Samsung tv - alene ud fra fejlstatestikken på 2-4 år gamle tv. Prøv at søg lidt her i forum'et og se, hvor mange der døjer med problemer i strømforsyningen. Men planlægger du at skifte det ud inden reklamationsretten udløber, så kan du være ligeglad Philips lider også af høj fejlrate. Klaus
|
|
 |