recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg mellem et par LED tv over 40" - lidt hjælp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg mellem et par LED tv over 40" - lidt hjælp?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Amendir Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 22:10
Det er bare helt i orden. Nu er det i hvert fald ude af verden :-)

Mht. valget mellem de to, har du så et alternativ til mig hvis ikke det skal være Samsung?
Hvis ikke du har et alternativ, hvad ville du så vælge ud fra de to jeg selv kæmper med at vælge i mellem?

Høje fejlrater eller ej, så er jeg ganske tilfreds med Samsung. Mit 5 år gamle tv har været trofast og kærestens gamle Samsung virkede også upåklageligt.
Jeg har i hvert fald intet imod at købe Samsung igen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Amendir Amendir skrev:

Mht. valget mellem de to, har du så et alternativ til mig hvis ikke det skal være Samsung?

Stadig råde dig til Pana plasma.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Amendir Amendir skrev:

Som Klaus nævner: Panasonic. Og hvis fejlraten spiller ind - ud over billedkvalitet - så Sony!

M.v.h.
Til top
Amendir Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 00:04
Ok I er vist ikke til at rokke ved :)

Har I en model fra panasonic der holder sig omkring de 5500,-, er 40", har god DLNA-understøttelse og er perfekt til konsoller?

Og for stadig lige at holde fast i Samsung-tverne, hvilken af de to ville I vælge hvis ikke I havde andre muligheder? :)
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 08:44

Amendir - når du engang har fået et TV hjem i stuen, må du meget gerne komme med en vurdering af input lag, og om det er et problem i praksis.

Kan godt være du stejler over 40ms i game mode, men jeg tror desværre ikke det er unormalt.
Til top
Amendir Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 17:56
Ok, det skal jeg nok så.
Gad godt vide hvad LE40M71B har af inputlag. For hvis det virkelig også er omkring 40ms, så er det ikke noget problem, da jeg spillede helt uden problemer på det tv.

Jeg har hørt fra en bruger på flatpanels.dk at inputlag også ligger omkring de 40ms på C6005.
Har nogen erfaring med at spille konsolspil e.l. på sådan et tv?

Og har I ellers et forslag til et tv omkring 5400,- der er minimum 40", er udmærket til at spille konsolspil på, har gode DLNA-funktioner til at afspille film og musik via netværk og ellers bare har så godt et billede det nu kan få indenfor budgettet?
Også gerne plasma-skærme ;-)

DLNA med kabel er virkelig vigtigt for mig. Jeg vil have adgang til alle mine film og alt mit musik 24/7, fra min server, uden at blive nød til at flytte en harddisk og vente på overførsler.
Ellers kan jeg lige så godt købe et tv uden DLNA og købe en WD Live-boks og jeg har ærligt talt ikke lyst til at have endnu en boks stående. 
Til top
Amendir Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 18:10
Men ellers så er Panasonic G20 meget tiltalende... Ikke forfærdeligt meget dyrere og umiddelbart en hel del bedre uden nogen af de skavanker de andre tv lider under...
For det ser da ud til det opfylder mine behov og mere til?
Jeg har så ingen anelse om hvor godt DLNA fungerer på deres tv.

Jeg har bare altid frygtet retention/burn-in på plasmaskærme. Jeg ville ikke kunne bære at se min skærm blive gradvist dårligere fordi jeg spiller for meget konsol eller hænger for meget i en menu fra min konsol/bærbare/server eller whatever.

Jeg er virkelig i tvivl. Plasma skræmmer mig en lille smule :-)

Redigeret af Amendir - 22-Februar-2011 kl. 18:11
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 09:45
Jeg har lagt mærke til, at der er ingen der har nævnt LG, som en mulighed !
Er de efterhånden ikke kommet med på vognen, hvad angår god billedekvalitet og fine betragningsvinkeler og masser af features
+ flot design - på nogle af deres modeller ?
Min ene søn har købte et LG SL8000 for nogle år siden og det har faktisk et rigtigt flot billede og ditto betragtningsvinkel o.m.a.
Og deres INFINIA-serie sku' vist også vær ret okay. Både hvad angår features, design, billede og især strømforbrug !
F.eks. har Bilka et LG 42LE730N til en meget rimelig pris - ift. andre steder. (8000-9000kr)
Det har bl.a. Trådløs kommunikation i form af WiFi, DLNA og Bluetooth samt trådløst link til medieboks. USB 2.0
 - ISF certifikeret expert-kalibrerings menu - 24p Real Cinema - 100 Hz TruMotion 

Har nemlig selv overvejet at skifte fra plasma til noget, der er betydeligt mindre strømsluger end mit Panasonic PX70 er. Confused 
Faktisk en af mine helt store syndere på den alt for store elregning jeg har betal igennem de sidste 4 år.
Det skal lige siges, at jeg ser ret meget TV og spiller en hel del XBOX + kører tit Windows Media Player fra PC -> XBOX - TV'et.
I længden er det faktisk en hel del tusinde kroner jeg har måttet slippe, for at få en superflot billedekvalitet. Shocked

Men det korte af det lange er, om LG ikke også har nogle værdige kombattanter inden for LCD og LED TV?

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Amendir Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 12:25
Min egen erfaring er at LG laver nogle rigtig fine tv også.

Personligt har jeg bare ikke fundet nogle der kan konkurrere med f.eks. Samsung og Panasonic i design, funktionalitet, kvalitet, billede og pris.

Jeg endte i øvrigt med at købe et UE46C6005, da jeg fandt en demo model til 6500,-.
Fantastisk tv der bestemt lever op til mine krav, mm.

Eneste minus er lidt sporadisk clouding der sjældent kan ses. Men det er bestemt til at leve medl

Jeg har heller ikke haft nævneværdige problemer med inputlag ved konsolspil. Jeg kan i hvert fald ikke mærke forskel fra mit tidligere tv, så det generer bestemt ikke mig.
Og gud hvor er det dejligt med en DVB-C tuner inde i tv'et. Så slipper jeg for den latterlige Zaptor-boks. Den dag har jeg virkelig glædet mig til :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu