|
Valget faldt på en Sony |
Besvar | Side <1 3456> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 24
-- Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fik kolde fødder med den Epson 5910 og har i stedet taget et kæmpe skridt op og købt og bestilt en Sony VPL-HW55ES.
Leveres sidst okt/først nov.. Så nu er det lærredet det gælder. Har kig på et motoriseret 106" tab-tension model California fra Lissau og et 110" http://www.ebay.de/itm/110-Premium-Electric-Motorized-HD-Tab-Tensioned-Projection-Screen-16-9-White-/190671633501?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item2c64ea3c5d 110" er nok max. det som jeg synes passer til stuen og er lidt i tvivl om valget. Ved heller ikke om man tør binde an med den model fra England. Er der nogen herinde som har andre foreslag, så sig gerne til. Ellers tænker jeg på at poste nogle billeder af mit setup når jeg har fået det hele på plads :) |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et godt råd er, at vente med at købe lærredet, til du har sat din projektor op, og har haft lidt tid til at lege lidt med størrelsen.
Jeg vil mene, at du sagtens kan bruge 120" i din stue, specielt når det er ved film optaget i bredformat... Dit valg af projektor, kunne også nemt blive mit 1. valg, når der skiftes næste gang. Hvor har du bestilt fra, og til hvilken pris? :) Redigeret af Supergris - 16-September-2013 kl. 23:29 |
|
bruger udmeldt 24
Funktioner
Tak(0)
|
Du har nok ret i, at jeg bør vente med at bedømme lærredstørrelse til jeg får den installeret. Men kom også gerne frisk med links til nogle forslag til lærred :) |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har valgt et fastramme-lærred og kørte det 1. år uden tv ved siden af, men har nu sat et tv op på sidevæggen, som benyttes i dagtimerne og nogle gange når der er gæster, så man ikke skal sidde i mørket, hvis ikke det er en ren filmaften...
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal det være et rulle lærred? Tror du vil blive mere glad for et fast ramme lærred på længere sigt.
Kig evt. på Lissau LS Frame
|
|
bruger udmeldt 24
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, rullelærred da jeg ikke har et dedikeret rum til det. Det bliver i stuen ned foran tv´et og primært når der skal ses film.
Havde jeg et rum kun til bio var det self. oplagt at køre med fastrammelærred :) |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg lavede samme løsning til min første biograf.
Det endte med at jeg kørte lærredet ned foran fjernsynet, og så brugte jeg ikke fjernsynet mere hehe :-)
|
|
Supergris
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg mener også, at en fastramme løsning er bedst. Mon ikke, du kan finde en sidevæg, hvor der kan monteres et tv, så har du det bedste fra begge verdener, og fastramme lærreder er både bedre og betydeligt billigere.
Jeg har, akkurat som dig selv, kun min stue til rådighed... Redigeret af Supergris - 17-September-2013 kl. 10:18 |
|
Bromberg
Super bruger Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du fået din HW55ES? Og lever den op til dine forventninger?
|
|
bruger udmeldt 24
Funktioner
Tak(0)
|
Fik den igår.. venter på at få leveret et 15 m hdmi kabel..har fået hængt et 110" tab tension lærred op og indtil nu ser det fornuftigt ud..skal lige have leget lidt med indstillingerne når det hele er på plads. Sikkert i weekenden :)
|
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder spændende. Jeg har selv lige købt en Sony VPL-HW55es. Regner med at modtage den i morgen Hvilket tab-tension lærred har du valgt?
Redigeret af Stereolab - 13-November-2013 kl. 17:00 |
|
Bromberg
Super bruger Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 292 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fantastisk. Jeg vil meget gerne høre den subjektive oplevelse af støjniveauet, når i har fået set nogle film :0)
|
|
Besvar | Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |