|
Valgt af surround receiver 5.1 el 7.1 |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | ||
Rasmusjc
Bruger Oprettet: 19-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-April-2020 kl. 13:23 |
|
Hej folkens
Jeg mangler en surround receiver. Jeg tænker en 5.1 kan gøre det. Jeg har 2 baghøjtalere monteret i loftet, 2 ved siden af fjernsynet på væggen og en højtaler under fjernesynet. Jeg ser primært streamingstjenester (netflix og viaplay) samt indhold fra NAS-server på 65" Philips tv. Hvad vil i anbefale at købe.
Jeg tænker ikke jeg behøver det sidste nye, men måske sidste års model, eller brugt. Vil da gerne hvis man kunne holde det under 5k.? Håber i kan hjælpe mig. |
||
Rasmus Christensen
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilke problemer, T-Duck? Jeg har ikke handshake problemer på min Marantz. Det kører bare.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har de sidste tre gange købt lettere brugte Marantz forstærkere. De sidste to af andre recordere.dk brugere. Det er blevet til en del år med Marantz surround og jeg har ikke haft problemer med nogen af forstærkerne. Lige nu er jeg på en SR5010 og jeg vil ikke anbefale dig at købe noget ældre (altså gå efter 5010, 6010, 7010, eller nyere). 10-versioner og nyere kan AirPlay og 4K Jeg gav 3000 kroner for min 5010 for et par år siden. Jeg har kigget lidt på den blå avis og priserne der er - hvis du spørger mig - fuldstændigt ude i skoven. Et godt eksempel er denne https://www.dba.dk/marantz-sr6003-71-kanaler/id-1065024870/ En forstærker - godt nok modellen større end min, men til gengæld 7 årgange ældre, til samme pris som det jeg gav for min. Klaus
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jeg har ingen problemer med marantz og ATV. Det kører bare.
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil anbefale 7.1 frem for 5.1. Det hænger betydeligt bedre sammen.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man har plads ti, det. Men til Netflix eller viaplay, så er det ikke nødvendigt, da de kun sender i 5.1. Jeg ville nok heller kigge efter noget der understøtter atmos, så kan man altid sætte 2 lofthøjtaler op.
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er uden betydning om udsendelsen er 5.1. Det er kodet så en normal dolby dekoder uden videre han lave det til 7.1. 7.1 er stadig bedre selvom der ikke er 7.1 diskrete spor.
|
||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og i første link der kommer op hos mig, er der problemer med Marantz, Denon, Yamaha og Sony. Klaus
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har din receiver ikke hdmi troubleshooting ? Klaus
|
||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |