recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valgt af surround receiver 5.1 el 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valgt af surround receiver 5.1 el 7.1

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Rasmusjc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusjc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valgt af surround receiver 5.1 el 7.1
    Sendt: 08-April-2020 kl. 13:23
Hej folkens

Jeg mangler en surround receiver.

Jeg tænker en 5.1 kan gøre det. 

Jeg har 2 baghøjtalere monteret i loftet, 2 ved siden af fjernsynet på væggen og en højtaler under fjernesynet. 

Jeg ser primært streamingstjenester  (netflix og viaplay) samt indhold fra NAS-server på 65" Philips tv.

Hvad vil i anbefale at købe. 

Jeg tænker ikke jeg behøver det sidste nye, men måske sidste års model, eller brugt.

Vil da gerne hvis man kunne holde det under 5k.?

Håber i kan hjælpe mig.
Rasmus Christensen

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Rasmusjc Rasmusjc skrev:

Hej folkens

Jeg mangler en surround receiver.

Jeg tænker en 5.1 kan gøre det. 

Jeg har 2 baghøjtalere monteret i loftet, 2 ved siden af fjernsynet på væggen og en højtaler under fjernesynet. 

Jeg ser primært streamingstjenester  (netflix og viaplay) samt indhold fra NAS-server på 65" Philips tv.

Jeg tænker ikke jeg behøver det sidste nye, men måske sidste års model, eller brugt.

Vil da gerne hvis man kunne holde det under 5k.?

Håber i kan hjælpe mig.
jeg vil sige en god Yamaha. For der er problemer med hdcp på Denon/merents
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 23:49
Hvilke problemer, T-Duck? Jeg har ikke handshake problemer på min Marantz. Det kører bare.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Rasmusjc Rasmusjc skrev:

Jeg har de sidste tre gange købt lettere brugte Marantz forstærkere.
De sidste to af andre recordere.dk brugere.

Det er blevet til en del år med Marantz surround og jeg har ikke haft problemer med nogen af forstærkerne.

Lige nu er jeg på en SR5010 og jeg vil ikke anbefale dig at købe noget ældre (altså gå efter 5010, 6010, 7010, eller nyere). 10-versioner og nyere kan AirPlay og 4K

Jeg gav 3000 kroner for min 5010 for et par år siden.
Jeg har kigget lidt på den blå avis og priserne der er - hvis du spørger mig - fuldstændigt ude i skoven.
En forstærker - godt nok modellen større end min, men til gengæld 7 årgange ældre, til samme pris som det jeg gav for min.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvilke problemer, T-Duck? Jeg har ikke handshake problemer på min Marantz. Det kører bare.
altså der er mange der oplever handshake problemer mellem Denon/marantz og Apple tv der nogle der oplever det med deres Shield eller bluray afspiller. Der står stime op og stime ned på både Apple support og denon support og andre sider. Og jeg er en af den der oplever det, og der er aldrig fundet en løsning på de problemer.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 07:56
jeg har ingen problemer med marantz og ATV. Det kører bare.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1652
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 08:23
Jeg vil anbefale 7.1 frem for 5.1. Det hænger betydeligt bedre sammen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis man har plads ti, det.
Men til Netflix eller viaplay, så er det ikke nødvendigt, da de kun sender i 5.1.

Jeg ville nok heller kigge efter noget der understøtter atmos, så kan man altid sætte 2 lofthøjtaler op.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1652
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis man har plads ti, det.
Men til Netflix eller viaplay, så er det ikke nødvendigt, da de kun sender i 5.1.

Jeg ville nok heller kigge efter noget der understøtter atmos, så kan man altid sætte 2 lofthøjtaler op.

Det er uden betydning om udsendelsen er 5.1. Det er kodet så en normal dolby dekoder uden videre han lave det til 7.1. 7.1 er stadig bedre selvom der ikke er 7.1 diskrete spor.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

jeg har ingen problemer med marantz og ATV. Det kører bare.
det er fedt du ikke har problemer. Men tjek lige denne Google søgning jeg er ikke den eneste
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er fedt du ikke har problemer. Men tjek lige denne Google søgning jeg er ikke den eneste

Og i første link der kommer op hos mig, er der problemer med Marantz, Denon, Yamaha og Sony.

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg er en af den der oplever det, og der er aldrig fundet en løsning på de problemer.

Har din receiver ikke hdmi troubleshooting ?

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu