recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valgt af surround receiver 5.1 el 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valgt af surround receiver 5.1 el 7.1

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2020 kl. 15:08
Denon X2600H er nok Sony’ens nærmeste konkurent.

Men når Sony’en ofte kan fås ca 1700kr billigere ville jeg ikke være i tvivl om hvilken en jeg så ville vælge 😉
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2020 kl. 16:28
Den er ikke sat til salg endnu. Men jeg har en Yamaha Rx a2040 jeg vil sælge.
Original kasse . Mic har aldrig været pakket ud.
Ellers undskyld for at chrashe ind i tråden
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2020 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af dtomsen dtomsen skrev:

Nu blev der skrevet, at Sony STR-DN1080

sagtens kan tåle at blive sammenlignet med surround receivere flere tusinde kroner dyrere, men ud fra de tilgængelige billeder online, så er der intet, der tyder på den adskiller sig væsentlig fra konkurrenterne i samme prisklasse omkring udsalgsprisen på 2999,-

Sony STR-DN1080 kan sagtens lyde fantastisk og være et virkelig fund for pengene, men der er ingen grund til at hype den op til at være noget den ikke er 🙂
Nu har du ikke direkte citeret fra mit indlæg, og jeg er klar over "flere" egentlig blot betyder mere end én, men ordret skrev jeg: "et par tusinde kroner mere", hvilket jeg står fast ved, og flere andre bakker mig op, ved netop at sammenligne den med Denon AVR-X2600, som jeg selv gjorde i et tidligere indlæg.

Jeg synes netop tilbudsprisen gør Sonyen i stand  "til at være noget den ikke er".

Du får nemlig en model, der ikke er ment som en entry-model, modsat andre i prisklassen, hvilket gør, man efter min mening, skylder sig selv den tjeneste at putte den på listen, hvis man er på jagt efter en receiver i denne prisklasse...

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2020 kl. 22:00
Denon AVR-X1600H og Pioneer VSX-934 ligger i samme prisleje uden at være på udsalg foruden Marantz NR1509, Yamaha RX-V685 og Onkyo TX-NR696 på udsalg.

Det er de naturlige konkurrenter på vægt, funktioner, effekt, komponent- og byggekvalitet.
Ingen af dem er entry-modeller, men hellere ikke deciderede mellemklasse-modeller.

Konkurrenterne er ikke modeller et par (eller flere) tusinde kroner dyrere.
Ligegyldigt hvad den vejledende pris er sat til hos Sony eller forhandlerne herhjemme 😉

Lydkvalitet er en mere subjektiv størrelse, og her kan en billigere og på papiret ringere model undertiden spille lige op eller bedre end dyrere modeller om end det afhænger af ørene der høre.

Men så er det man bør slå på.

Samt at der er bred enighed om, at Sony STR-DN1080 er en yderst vellydende surround receiver, som man ikke går galt i byen med at købe - til udsalgsprisen 😉

Andet er og vedbliver med at være hype.

Redigeret af dtomsen - 14-April-2020 kl. 13:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 22:43
Det er så her, vi er uenige.
Denon AVR-X2600 og ikke AVR-X1600 den naturlige model at sammenligne med. En meget vigtig forskel for nogle, er manglen på en ekstra HDMI-Out, hvis man både har et TV og en projektor...
Hvis du har prøvet at sammenligne dem i virkeligheden, vil du også straks fornemme og høre, at Sonyen er den klare vinder, specielt hvis du også lytter til musik...

Denon AVR-X1600 er en entrymodel, hvis man snakker om modeller med Atmos, hvorimod Sonyen i øjeblikket er deres topmodel, men skal sammenlignes med andre mærker i mellemklassen, hvilket den også ofte bliver, når du finder tests på nettet...

Redigeret af Supergris - 13-April-2020 kl. 22:50
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Broholm2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Maj-2014
Sted: Danmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Broholm2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 12:46
Vær opmærksom på 'Home' Menu problemet. 

Når jeg tænder for Apple TV skifter den tilbage til HOME menuen hvorefter jeg skal trykke igen for at få Apple TV menuen op igen.

Google evt: 'STR-DN1080 Home Menu'

Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 12:50

Nu har jeg tilfældigvis hørt såvel Sony STR-DN1080, Denon AVR-X1500H og AVR-X2500H i virkeligheden, og ved godt hvad jeg fortrækker til musik...en traditionel stereoforstærker 😁

Spøg til side, lydmæssigt er forskellen mellem dem ikke stor objektivt.
Smag og behag vil afgøre hvilken af dem man hælder til subjektivt, og der er ingen “klar vinder” kun fanboyism.

Hvad vi objektivt kan vurderere er konstruktionen af surround receiverne og komponenterne.
Her er Denon AVR-X1600H umiddelbart tilsvarende, hvis ikke bedre end Sony STR-DN1080, men skærer så lidt på funktionerne.

Sony STR-DN1080 er ikke topmodel, det er ES-modellerne.
Hvis den var, så ville det være pinligt 🙂

Sony STR-DN1080 indeni, bemærk fast netstik, lidet imponerende transformer og køleribberne af blik Wink

Denon AVR-X1600H indeni, bemærk 2 x Elna 71V/10.000 uf, men ellers ditto og man kunne godt mistænke den for at være bygget på samme fabrik som Sony’en Smile

En mellem-klasse surround receiver ala den Yamaha RX-A2040 nævnt tidligere:
Bemærk forskellen i byggekvalitet og komponenter Wink

Pioneer VSX-524, typisk repræsentant for entry-klassen Smile

Redigeret af dtomsen - 14-April-2020 kl. 15:11
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 13:04
til info. Den Yamaha jeg har , står i Horsens - den er sort
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 13:29
Som jeg ser det har de alle køleribber af blik?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Som jeg ser det har de alle køleribber af blik?

Klaus

Jeps, desværre er det et sted alle mærkerne sparer i dag, helt op i mellemklassen.
Yamaha’en har dog en smule fordel ved at være opdelt og ved placeringen.

Alligevel tarveligt hvis du spørger mig, men et eller andet må der skæres når prisklasserne skal holdes trods inflation, større licensudgifter og flere og flere funktioner 🙂

Redigeret af dtomsen - 14-April-2020 kl. 13:53
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Broholm2 Broholm2 skrev:

Vær opmærksom på 'Home' Menu problemet. 

Når jeg tænder for Apple TV skifter den tilbage til HOME menuen hvorefter jeg skal trykke igen for at få Apple TV menuen op igen.

Google evt: 'STR-DN1080 Home Menu'

Ja desværre et velkendt problem som Sony ikke vil tage alvorligt. Heldigvis er der en nem workarround: slå HDMI control fra og benyt optisk kabel mellem tv og forstærker 😉 det har jeg gjort .
Bruger desuden Harmony Elite som Remote hvilket fungerer fint.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af dtomsen dtomsen skrev:

Sony STR-DN1080 er ikke topmodel, det er ES-modellerne.
Hvis den var, så ville det være pinligt 🙂
Sony STR-DN1080 ER faktisk Sonys topmodel i øjeblikket, da ES-serien ikke længere er på programmet, i hvert fald ikke her i regionen...
Min hjemmebio:

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu