|
Value for money forstærker til ét formål |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
basholm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 302 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej Strandvasker,
Jeg er så en af dem som HAR deltaget i en blindtest med M2tech dimsen, og KAN høre forskel. Vi prøvede i et privat selskab at lege med flere forskellige opsætninger, b.la. M2tech på en bærbar hvor numrene blev afspillede på flere forskellige software afspillere (også her var der forskel i blindtest). Udover M2tech testede vi også Sonos og en Bel Canto DAC. Alt sammen på Mark Levinson udstyr. På dette udstyr kunne vi (4 ud af 5) godt høre forskel på om M2tech var koblet ind eller ej, omend forskellen ikke var kæmpe stor, så var den dog hørbar. Man kan så diskutere om det i Henrik´s setup vil have nogen betydning, i forhold til at købe lidt dyrere komponenter andre steder. MVH Tommy
|
||
![]() |
||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
|
I mine ører farver V-Dac lyden en del.
Der er DAC-Magic noget mere neutral, som Cambridge-udstyr i øvrigt er det.
|
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
|
Med det budget, der sigtes efter her, ville jeg ikke afsætte penge til en DAC med mindre man lige faldt over et svinebilligt brugttilbud.
Jeg er med på, at en DAC kan forbedre lyden ganske meget, men det kan de ekstra penge til en bedre forstærker bestemt også når vi er i det her prisleje. Ligeledes med kabler - de kan gøre en forskel, men i dette prisleje får man mest ud af at poste penge i de primære komponenter, forstærker og ikke mindst højttalere. En DAC kan så være næste opgradering |
||
![]() |
||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
|
![]() Hvis jeg havde et "herreværelse", ville jeg også have en NAD-forstærker stående der.
![]() |
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
|
Tråden her har gjort mig en del klogere.
Jeg holder øje med de brugte markeder for en Cambridge forstærker. Så jeg skal lige have googlet modellerne. Dac Magic kommer på ønskelisten til senere. Så skal jeg bare finde et par gode brugte højttalere til at spille i et 4x5m værelse.
|
||
![]() |
||
|
Hvor stort er budgettet til højttalere?
Dynaudio DM 2/6 får gode anmeldelser rundt omkring: http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44&product_number=1144512 Anmeldelse: http://www.whathifi.com/Review/Dynaudio-DM-26/ Jeg har desværre ikke hørt dem, men har til gengæld hørt både Excite x12, Excite x16 og Excite x32 fra serien lige over, og de lyder alle helt fantastisk. Så jeg tror ikke, du går galt i byen med et sæt DM 2/6. Dynaudio's højttalere spiller generelt velafbalanceret og neutralt, uden at det bliver klinisk eller kedeligt. Mvh Henrik
|
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
|
Dynaudio DM 2/6 ser spændende ud, men så bliver det brugt... og deet havde jeg også regnet med til omkring 2.500 kr.
|
||
![]() |
||
|
B&W 685 til 2.200 kr. - det kan vist ikke gøres meget billigere eller bedre!
De spiller skidegodt: http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-685-passiv/id-88533277/ Review: http://www.whathifi.com/review/b%2526w-685 Mvh Henrik
|
||
![]() |
||
|
Her er et godt tilbud på et Cambridge-anlæg evt. med højttalere også:
|
||
![]() |
||
|
Hmm, har lige brugt lidt tid på at "planlægge værelset" og det bliver problematisk med gulvhøjtalere pga alle de andre ting og hobbyer derinde, så jeg overvejer om jeg (indtil budgettet tillader rigtig godt udstyr) at lave et glorificeret PC-skrivebord setup bestående af Argon DA2 + Argon ARG6350 højtalere.
De 2 spørgsmål der rejser sig... giver den DA2 den gode lyd og fjerner det jitter der blev nævnt? ... og jeg formoder at DA2 godt kan trække ARG6350 til et fornuftigt resultat? Den løsning er billig nok til at jeg i første omgang kan kanaliserer pengene over i vores kommende Fladskærm, Blu-Ray- og surround-setup til suten.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19673 |
|
Jitter eller ej - ligegyldigt, med det du har valgt der.
Klaus |
||
![]() |
||
|
OK, så det er crap? Er det DA2 eller højttalerne der er det svageste led... eller det hele?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |