recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Value for money forstærker til ét formål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Value for money forstærker til ét formål

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
basholm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 09:36
Hej Strandvasker,

Jeg er så en af dem som HAR deltaget i en blindtest med M2tech dimsen, og KAN høre forskel. Vi prøvede i et privat selskab at lege med flere forskellige opsætninger, b.la. M2tech på en bærbar hvor numrene blev afspillede på flere forskellige software afspillere (også her var der forskel i blindtest). Udover M2tech testede vi også Sonos og en Bel Canto DAC. Alt sammen på Mark Levinson udstyr.  På dette udstyr kunne vi (4 ud af 5) godt høre forskel på om M2tech var koblet ind eller ej, omend forskellen ikke var kæmpe stor, så var den dog hørbar.
Man kan så diskutere om det i Henrik´s setup vil have nogen betydning, i forhold til at købe lidt dyrere komponenter andre steder.

MVH

Tommy
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 11:52
I mine ører farver V-Dac lyden en del.
Der er DAC-Magic noget mere neutral, som Cambridge-udstyr i øvrigt er det.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 12:02
Med det budget, der sigtes efter her, ville jeg ikke afsætte penge til en DAC med mindre man lige faldt over et svinebilligt brugttilbud.

Jeg er med på, at en DAC kan forbedre lyden ganske meget, men det kan de ekstra penge til en bedre forstærker bestemt også når vi er i det her prisleje. Ligeledes med kabler - de kan gøre en forskel, men i dette prisleje får man mest ud af at poste penge i de primære komponenter, forstærker og ikke mindst højttalere.

En DAC kan så være næste opgradering
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Oprindeligt skrevet af hbuus hbuus skrev:

Jeg havde en NAD C352, før jeg skiftede til Cambridge.
Den er ikke helt så neutral som Cambridge, men den spiller rigtig godt, især til rock.
Du kan få én til 1.500 kr. i DBA:
http://www.dba.dk/forstaerker-nad-c352-80-w/id-87678884/

Sådan en har jeg også stadig til at spille i min stue. Den gør det virkelig godt synes jeg. Selvom jeg også har et "herre værelse" hvor det tunge hifi grej står, gør c352 det sku stadig godt.

Thumbs Up

Hvis jeg havde et "herreværelse", ville jeg også have en NAD-forstærker stående der. Smile
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 21:30
Tråden her har gjort mig en del klogere.

Jeg holder øje med de brugte markeder for en Cambridge forstærker. Så jeg skal lige have googlet modellerne.
Dac Magic kommer på ønskelisten til senere.

Så skal jeg bare finde et par gode brugte højttalere til at spille i et 4x5m værelse.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 09:42
Hvor stort er budgettet til højttalere?

Dynaudio DM 2/6 får gode anmeldelser rundt omkring:
http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44&product_number=1144512

Anmeldelse:
http://www.whathifi.com/Review/Dynaudio-DM-26/

Jeg har desværre ikke hørt dem, men har til gengæld hørt både Excite x12, Excite x16 og Excite x32 fra serien lige over, og de lyder alle helt fantastisk. Så jeg tror ikke, du går galt i byen med et sæt DM 2/6.

Dynaudio's højttalere spiller generelt velafbalanceret og neutralt, uden at det bliver klinisk eller kedeligt.

Mvh
Henrik
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 10:14
Dynaudio DM 2/6 ser spændende ud, men så bliver det brugt... og deet havde jeg også regnet med til omkring 2.500 kr.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 12:05
B&W 685 til 2.200 kr. - det kan vist ikke gøres meget billigere eller bedre!
De spiller skidegodt:
http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-685-passiv/id-88533277/

Review:
http://www.whathifi.com/review/b%2526w-685

Mvh
Henrik
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 19:53
Her er et godt tilbud på et Cambridge-anlæg evt. med højttalere også:
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 12:45
Hmm, har lige brugt lidt tid på at "planlægge værelset" og det bliver problematisk med gulvhøjtalere pga alle de andre ting og hobbyer derinde, så jeg overvejer om jeg (indtil budgettet tillader rigtig godt udstyr) at lave et glorificeret PC-skrivebord setup bestående af Argon DA2 + Argon ARG6350 højtalere.

De 2 spørgsmål der rejser sig... giver den DA2 den gode lyd og fjerner det jitter der blev nævnt?

... og jeg formoder at DA2 godt kan trække ARG6350 til et fornuftigt resultat?

Den løsning er billig nok til at jeg i første omgang kan kanaliserer pengene over i vores kommende Fladskærm, Blu-Ray- og surround-setup til suten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 13:35
Jitter eller ej - ligegyldigt, med det du har valgt der.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jitter eller ej - ligegyldigt, med det du har valgt der.

Klaus

OK, så det er crap?

Er det DA2 eller højttalerne der er det svageste led... eller det hele?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu