Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JordanDK
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
|
Emne: Vand i tv mens det stod på standby Sendt: 12-Maj-2011 kl. 20:45 |
Tja nu har vi lige haft en ordentlig omgang hagl. Vinden stod åbenbart sådan de er fløjet ind på loftet og har nu dryppet fra stueloftet lige ned i plasma skærmen + opladeren til musen.  Kan se kondensatorene er blevet våde derinde når jeg lyser samme med printet.  Har pillet strømmen fra alt elektronikken, men er der noget ellers jeg skal gøre udover lade det tørre før jeg prøver sætte strøm til igen? Hvis det har taget skade, dækker ens indbo forsikring det så eller husforsikringen? Eller er det kun gældende hvis jeg har udvidet elektronik forsikring?
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:24 |
JordanDK skrev:
Hvis det har taget skade, dækker ens indbo forsikring det så eller husforsikringen? Eller er det kun gældende hvis jeg har udvidet elektronik forsikring? 
|
Der er sikkert forskel på indboforsikringer, så det er svært at give et konkret svar uden at læse betingelserne, men det mest sandsynlige er at din indboforsikring dækker kortslutningsskader, som dette vil falde ind under. MEN - det bedste du kan gøre er at fejlmelde tv'et, før du sætter strøm til. Hvis du sætter strøm til selv om du ved at tv'et har fået vand, så kan du gøre dig skyldig i uagtsomhed, og så dækker forsikringen ikke. Ulempen er naturligvis at hvis der ikke er sket noget, så får du en regning for undersøgelsen...
|
 |
JordanDK
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:32 |
Otto J skrev:
Der er sikkert forskel på indboforsikringer, så det er svært at give et konkret svar uden at læse betingelserne, men det mest sandsynlige er at din indboforsikring dækker kortslutningsskader, som dette vil falde ind under. MEN - det bedste du kan gøre er at fejlmelde tv'et, før du sætter strøm til. Hvis du sætter strøm til selv om du ved at tv'et har fået vand, så kan du gøre dig skyldig i uagtsomhed, og så dækker forsikringen ikke. Ulempen er naturligvis at hvis der ikke er sket noget, så får du en regning for undersøgelsen...
|
Ok tusinde tak for svar. Vil lige læse det der står i forsikringsbetingelserne med småt. Jeg mener jeg har elektronik forsikring, men er dog i tvivl. Da jeg aldrig indtil videre har haft brug for det. Men til synderen har været ude og tjekke nu, det er alt haglen som har stoppet skotrenden og presset vand ind den vej. Så skal på taget en af dagene og tjekke om der enten er en plade med en revne i og finde ud af hvilken vej vandet er løbet, så det ikke sker igen. Men der er godt nok en del. Vi har en "stor" vase to tredjedele fyldt nu, samt en skål et andet sted det begyndte at dryppe.
|
|
 |
slate
Guld medlem
Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 12:39 |
øh I har vel fjernet hagl, våd isolering osv...
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo
DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
|
 |
JordanDK
Guld medlem
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 19:39 |
slate skrev:
øh I har vel fjernet hagl, våd isolering osv... |
Jo jo, har været på taget i dag for at tjekke om der var en revne i tagpladerne og ellers været på loftet også. Men taget fejler intet. Og den våde isolering er fjernet. Får hentet nyt imorgen og lagt derop. Har også fået tjekket tv og det har ingen skade taget. Heldigvis.
|
|
 |