|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NintendoB ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() Sendt: 15-September-2010 kl. 18:56 |
Er i fuld gang med at køre noget break in på mit plasma tv jeg køre en række farvet billeder i 1920x1080, Dog kan jeg ikke lad være med at gå rigtig tæt på skærmen for nu lige at tjek om alt nu ser ud som det skal, Jeg har i den anledning opdaget 5 meget utydelig vandrette streger som lige hvad jeg kan se går for den ene ende af til den anden de er meget utydelig, Men dog er jeg næstes sikker på at de er der, Der er væl 16 cm imellem dem sådan lige hvad jeg kan se, De ses best på et enden helt hvid eller gråt billede har nogen set noget der ligner ?
På forhånd tak... |
|
Samsung 55" UE55HU7505XXE
logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX Sony Playstation 3 500 gb Xbox360 120 gb Nintendo Wii |
|
![]() |
|
NintendoB ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Skal der vær små utydelig streger tværs over plasma skærmen vis man ser rigtigt godt efter ??? Er dette en typisk plasma ting eller hvad ??? |
|
logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX Sony Playstation 3 500 gb Xbox360 120 gb Nintendo Wii |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Der burde ikke være streger på tværs af skærmen. Lyder ikke normalt
Er det noget du kan tage billeder af ?? Du kan jo prøve at ringe til Samsung Prestige Service
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
Ja, tag lige et billede eller to og læg op.
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Jeg har en formodning om, at det kan blive svært at fotografere, for NintendoB siger selv, at "de er meget utydelig" og "Men dog er jeg næstes sikker på at de er der". Der er altså tale om noget, der næsten ikke kan ses - og kun helt tæt på med et meget lyst billede på skærmen. Kan fænomenet ses ved almindelig brug?
(Jeg kan finde et testbillede, der viser en værre fejl ved modellen - og det vil påvirke alm. brug for den relativt opmærksomme. Men hvis man ikke ved det er der, fordi man ikke ved, hvad man skal kigge efter, er det jo lige meget.)
EDIT: Jeg tror det var brugeren "firebird", der havde nogle skå linier på sit panel, før det blev skiftet på garantien - måske kan du (NintendoB) kontakte ham og udveksle erfaringer? Redigeret af bantam - 17-September-2010 kl. 11:17 |
|
/lars
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er bestemt ikke nemt at ta billeder af har dog prøvet men tvivler nu på i kan se noget på dem.
|
|
|
![]() |
|
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
![]() |
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Jeg har ikke set problemet med stregerne - og det lyder som om, man skla kigge godt efter. Den fejl, som jeg refererer til er et chroma/luma-alignment-problem, som i dette tilfælde kan ses, hvis man kaster et testbillede op med f.eks. en rød firkant på en sort baggrund. Jeg lagde mærke til problemet, da jeg kom til testbilledet beregnet til at spotte dette problem på Spears & Munsil's test-BD (S&M), og har desværre ikke taget et billede af det. Dem der har S&M kan ved at trykke pil op på chroma-alignment-testbilledet se, hvordan fejlen manifesterer sig, da der i hjælpematerialet med vejledningen ligger et billede, som lige præcist viser denne fejl.
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
![]() |
|
![]() |
Har du testet med Spears & Munsil's test-BD?
Det er muligt, at det er løst med en nyere firmware - der er ikke ngoet, der kan løses med indstillinger.
|
|
/lars
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |