|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
![]() Sendt: 06-April-2011 kl. 08:35 |
Jeg har netop købt en brugt Vantage 8000c Twin Tuner PVR med 1Tb Seagate Pipeline harddisk, men har oplevet et par småting som jeg gerne vil have hjælp til.
Jeg har Stofa med Zaptor boks og den store tv-pakke via min antenneforening.
• Maskinen finder først harddisken 5 minutter efter man tænder. Hvis man prøver at optage inden de 5 minutter er gået får man beskeden "No media available".
• Maskinen kan ikke vise flg. programmer som den siger er kodet [$]:
Discovery Channel
Discovery World
Discovery Science
Discovery Travel
National Geographic
National Geographic Wild HD
Travel Channel En Clint DC1 og en Denver 109HD kan dog sagtens vise disse kanaler hos mig.
• Maskinen starter altid op på kanal 52 (Silver HD). Kan det ændres?
• I infobaren er der en masse små symboler bl.a. et "S" samt noget der ligner et SD-kort med et 9-tal i
![]() • Ved afspilning vises der i infobaren, at man kan trykke på rec-knappen for at tage et stillbillede. Det virker dog ikke.
• Er der mulighed for at køre et signal ind i maskinen fra fx et videocam? Min gamle Sony HX710 hdd-rec. havde mulighed for at optage fra 4 kanaler der hed L1-L4, og ikke kun fra tv-kanalerne.
Jeg håber nogen kan hjælpe med lidt svar, for maskinen lader faktisk til at være ret god.
Maskinen har nyeste firmware version 2.75. Redigeret af Steen F. - 06-April-2011 kl. 08:44 |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
|
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
![]() |
For god ordens skyld, bør jeg måske lige fortælle om udviklingen i sagen siden sidst :-)
Geninstallation af firmware 2.71 afhjalp problemet med, at det tog lang tid at finde harddisken. Nu er den synlig fra start. En ny kanalsøgning fandt Discovery Channel i kodefri udgave. De andre nævnte kanaler var i mellemtiden taget ud af kanal-listen fra antenneforeningens side. Man kan få maskinen til at starte op på den kanal man ønsker ved i menuen at vælge samme kanal for tidssynkronisation (man bør have maskinen før man ved hvad det betyder). Rec-knappen kan ikke bruges til still-billeder som sådan, men tager et billede til indsættelse i oversigten over optagede programmer. Symbolerne er beskrevet i den nye manual, der ligger til download på www.vantage-digital.com Man kan ikke føre noget signal ind i maskinen, hverken via et digitalkamera eller via en VCR over Scart. Der var også problemer med at forbinde maskinen til pc, så optagelser kunne overføres og viderebearbejdes. Det viste sig at der skulle vælges en bestemt fremgangsmåde for at dette kunne lade sig gøre. Den gamle tysk/engelske manual var IKKE særlig fyldestgørende. Nu har jeg kun lidt problemer med at den hakker i billede og lyd engang imellem, men den gør det ikke kun ved afspilning af optaget materiale men også ved brug som tv-tuner, så det kan ikke (kun) være harddisken. Nærmere en følsom tuner-del eller problemer med indgangssignalet. Signalstyrken ligger på 84 og kvaliteten på 99, så det burde vel være okay. Der bruges dobbeltskærmet antennekabel. En Zaptor box viser derimod aldrig nogen hak i billede eller lyd på samme installation. Jeg er i kommunikation med producenten om dette, som mener det kan skyldes en fejl på bundkortet. Der er stadig garanti på produktet. [EDIT: Det var et dårligt antennekabel fra Stofa som var skyld i det hakkende billede] Hvis der er andre med en Vantage 8000c så skriv gerne om jeres erfaringer med maskinen. Redigeret af Steen F. - 04-Juni-2011 kl. 19:50 |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |