|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Slettegaard ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Sted: Nordfyn Status: Offline Point: 923 |
![]() |
||
Jeg har netop købt en Vantage HD7100 TS i Tyskland og venter spændt på at modtage den. Den fåes vist ikke mere fremtidssikret. MPEG4, DVB-S (S2), DVB-T. Jamen jeg er spændt. Kostede inklusive fragt kr. 3250. |
|||
![]() |
|||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
||
Den er rimelig fremtidssikret - bemærk dog at: - der er en Vantage HD8000S på trapperne som skulle lande i butikkerne i løbet af 2-3 måneder med indbygget Harddisk og 2 tunere. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=192429 - Vantage HD7100S kan pt. ikke afkode HD-kanaler fra Viasat. |
|||
![]() |
|||
Slettegaard ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Sted: Nordfyn Status: Offline Point: 923 |
![]() |
||
Det var jeg klar over før jeg købte. Men jeg synes alligevel den er pengene vær og fremtidssikret. Jeg afventer nemlig Boxer i september 2009 og det skulle den jo også være fin til. Jeg har netop forladt Viasat på satellitten så næste abonnement bliver nok tegnet hos CD. At veksle mellem CD og Viasat er det billigste når man har parabol. Idéen med extern harddisk kan jeg nu personligt godt lide. Og når både DVB-T og DVB-S er i maskinen, ja så er det perfekt for os. Så meget optager vi heller ikke. Ja, så jeg er bare glad og forventningsfuld. |
|||
![]() |
|||
rohde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
||
Kan tuneren skiftes i tilfælde af, at man vælger at køre DVB-T2 på nogle af de danske mux'er? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det fremgår ikke direkte på Vantage´s hjemmeside men i denne shop står der at den er med DVB-T2. http://www.satshop.tv/en/Satellite-Receivers/Vantage/Vantage -HD-7100TS-Combo::594.html For god ordens skyld har jeg sendt en forespørgsel om samme til Vantage. |
|||
![]() |
|||
rohde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
||
Hmm - ifølge Wikipedia forventes standard først klar i løbet af 2008 og udrulning i 2009. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, jeg har ikke forstand på det men hvis du søger Vantage DVB-T2 i Google så kommer der flere link hvor der står at den er klar til DVB-T2. Redigeret af Slettegaard - 31-Marts-2008 kl. 17:28 |
|||
![]() |
|||
futtemis ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
||
Det virker fint hvis man bruger eks. et Dragon CAM, eller T-Rex cam hvor man kan indtaste sin recivers nummer, så køre det uden problemer. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
||
I så fald skulle det da være den eneste receiver det virker i. Med alle andre receivere med Dragon/T-Rex CAM skal man bruge den originale receiver for at få kortet opdateret. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
futtemis ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
||
Virker også fint i min Homecast, men skal da lige tilføje at jeg idag efter at have skrevet dette, at en opdatering af CAM modulet, gjorde at Box keyen blev ændret, og selvom jeg tastede den ind på vantagen, så virkede det ikke, men satte jeg Cam i Homecasten og tastede det ind, så virkede det, også når det er flyttet over i Vantagen. Så det er noget galt med vantagen og indtastningen, den bliver ikke gemt korrekt som den gør på Homecasten. Er lidt ked af at jeg ikke købte en Homecast igen i forhold til vantagen´s udvikling til dato, den har sq meget at indhente på mange punkter. |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||
Men det er noget VRØVL. DVB-Tx er iøvrigt et beskyttet varemærke (for DVB.ORG) så det er direkt ulovligt - men hvad betyder det for store sælgerånder ? http://www.dvb.org/about_dvb/dvb_trademarks/index.xml I Tyskland især er der flere, der kalder MPEG-4 for DVB-T2 (sådan efter logikken, at hvis den nuværende DVB-T sender MPEG-2, så må MPEG-4 kodning vel være DVB-T2) . ( logik = datid af 'la gå') Men det er ulovligt of HELT forkert og skadeligt, fordi folk som dig, der "ikke har forstand på det", bliver groft vildledt. Der findes også enkelte DVB-T bokse, som kaldes model/type DVB-T2 ; men naturligvis er ganske alm. DVB-T modtagere der ALDRIG kommer til at modtage DVB-T2. DVB-T2 standarden er som sådan færdigskrevet; men er endnu i nogle uger kun tilgængelig for dvb.org's medlemmer. Disse medlemmer inkluderer heldigvis også alle de vigtigste chip fabrikanter, så DVB-T2 chips er allerede i deres design computere. I juni vil standarden blive tilgængelig for os 'mere mortals', hvis vi kan og vil læse den. Vigtigere er imidlertid, at egenskaberne ved DVB-T2 kan omtales og citeres uden at bryde dvb.org 's tavsheds regler. Lars
|
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for kaffe, der fik jeg den Jeg forespurgte hos Vantage om DVB-T2 og fik det svar at den var klar til MPEG4. Formodede derfor at det var OK. Men som du antyder, hvad ved bønder om kartoffelsalat |
|||
Mvh Lars.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |