recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vantage og YouSee CAM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVantage og YouSee CAM

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Emne: Vantage og YouSee CAM
    Sendt: 25-September-2010 kl. 21:07
Hejsa.

Min Vantage HD8000C har 2 kortlæsere og 2 Common Interface slots. Vi har YouSee Plus, og jeg erfarer at min Vantage ikke kan bruge YouSee kortet direkte i dens kortlæsere. Så jeg skal have et Viacces 2.0 CAM, ikke, som eksempelvis dette?:

Korrekt? Hvad vil det sige at ovenstående er et "Dual" CAM? Kan der sidde 2 kort i eller hur?

Og så er der Mpeg2/Mpeg4 spørgsmålet; nogle CAMs står der Mpeg2 bagpå, andre Mpeg4 - men YouSee sender kun Mpeg2 lige nu, ikke?

Mvh
Steen

Redigeret af Sschmidt - 25-September-2010 kl. 21:13
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 22:01
Jeg vil tro at dual står for, at modulet kan dekode 2 kanaler ad gangen, så det er muligt at se en kanal mens du optager en anden, selvom de begge er kodet. MPEG4 CAM er ikke andet end salgsgas. MPEG2/MPEG4 har ikke noget med CA modulet at gøre da dets eneste funktion er at fjerne kodningen.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg vil tro at dual står for, at modulet kan dekode 2 kanaler ad gangen, så det er muligt at se en kanal mens du optager en anden, selvom de begge er kodet. MPEG4 CAM er ikke andet end salgsgas. MPEG2/MPEG4 har ikke noget med CA modulet at gøre da dets eneste funktion er at fjerne kodningen.

Flemming

Ok, tak Flemming.

Mvh
Steen
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Hejsa.

Min Vantage HD8000C har 2 kortlæsere og 2 Common Interface slots. Vi har YouSee Plus, og jeg erfarer at min Vantage ikke kan bruge YouSee kortet direkte i dens kortlæsere. Så jeg skal have et Viacces 2.0 CAM, ikke, som eksempelvis dette?:

Ville blot lige sige at ovenstående CAM virker fortrinligt.

Mvh
Steen
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 16:37
Er det hele taget nødvendigt med et CAM, hvis man kan "nøjes" med de HD kanaler i fuld pakken, som sendes som Yousee Clear.

Jeg påtænker at købe denne boks, da jeg gerne vil have mine optagelser ud af boksen, som man jo ikke kan med Yousee Plus-boksen, men jeg gider ikke smide penge efter et CAM, hvis det ikke er nødvendigt.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af caze caze skrev:

Er det hele taget nødvendigt med et CAM, hvis man kan "nøjes" med de HD kanaler i fuld pakken, som sendes som Yousee Clear...

Nej. Alle Fuldpakkens kanaler (inklusive en halv snes HD-kanaler) kan modtages uden videre.

CA-modul og kort får man brug for hvis man vil se betalingskanaler (i Ekstrapakker).
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af caze caze skrev:

Er det hele taget nødvendigt med et CAM, hvis man kan "nøjes" med de HD kanaler i fuld pakken, som sendes som Yousee Clear...

Nej. Alle Fuldpakkens kanaler (inklusive en halv snes HD-kanaler) kan modtages uden videre.

CA-modul og kort får man brug for hvis man vil se betalingskanaler (i Ekstrapakker).

Mange tak for bekræftelsen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu