recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varm Imac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varm Imac

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 11:01
Apple har længe haft et horn i siden på Adobe's Flash, så mon ikke det er med vilje.

Så kan vi forvente en eller anden spin fra Apples side om at de er ved at gå væk fra flash fordi de kører dårligt.

Det ædes ofte ukritisk hos størstedelen af macfolket.

Jeg ville ikke være så negativ omkring Apple, hvis de ville være ærlige og spille med åbne kort.
Men der er desværre for mange eksempler på at de forsøger at tige folk ihjel i stedet for at være konstruktive.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 11:25
Kan det ikke være Javascript i stedet for? 
Jeg har sat indstillingerne i Safari, så jeg skal spørges før der kører Flash på en side, og der er ikke flash på Dustinhome.dk.

Og jeg har også været ude for 2 processer, der løb løbsk. Jeg opdagede det ved at kunne køre blæserne.




Redigeret af Brixen - 20-November-2014 kl. 11:25
Venlig hilsen
KB
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

En iMac er heller ikke bygget til krævende 3D grafik som eksempelvis spil. Dertil er dens kølesystem ikke gearet og derfor er det også begrænset med hvor kraftige grafikkort den kan leveres med.

Hvad er det for en omgang bullshit at fyre af?

Har haft en 27'' iMac 2009 og en 2014 model, som har kørt "tunge" 3D spil uden problemer.
Nuvel, sidder du +4 timer i BF4 med 2560x1440 i høj detaljegrad, så spinder blæseren yderligere op ihf. idle. Men stadigt aldrig højt eller generende.

Der sidder en GeForce 780GTX 4GB i min iMac - ja det er en "M" model, som du vil finde i en bærbare, men den gør det stadigt ganske fantastisk.

Summa summarum: En iMac er lige så "egnet" til spil som en gamer bærbar er.


Redigeret af Langmack - 20-November-2014 kl. 11:28
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 12:13
En gamer bærbar er også en nødløsning som gamer pc.
Så en iMac ville i såfald også være en nødløsning til gamer pc.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larxox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:




Ok se dette, safari køre, og CPUèn æder fra www.dustinhome.dk, selv om siden ikke er besøgt længe, og slet ikke er i min browser historie, hvad skal dette betyde... 

Har afinstallerert adobe flash, og instaleret det på ny, hjalp ikke, hved ikke hvor problemmet ligger, og som sagt er det kun! når safari bliver brugt, og efter min opdattering til OS X 10.10

Og macèn kom op på 88C i Temp.

Jeg har haft samme oplevelse med Safari der løb løbsk med Dustinhome der ikke svarede....
Og jeg havde heller ikke været på deres hjemmeside i lang tid. Kører også Yosemite
Så nu tjekker jeg "Aktivitetsovervågningen" når den arbejder for hårdt.

Synes det er mystisk!
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

En gamer bærbar er også en nødløsning som gamer pc.
Så en iMac ville i såfald også være en nødløsning til gamer pc.

Det kan du jo mene om, hvad du vil.

Men at sige at en bærbar/iMac ikke kan bruges til gaming, er en påstand der står for egen regning.

Jeg ville aldrig anbefale en iMac, til en som efterspørger en 'gaming pc' - hovedsageligt grundet de manglende opgraderingsmuligheder.
Upåagtet af ovenstående, kan du _sagtens_ benytte en iMac til at spille på, uden du skal være bekymret om varme eller blæserstøj.
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Apple har længe haft et horn i siden på Adobe's Flash, så mon ikke det er med vilje.

Så kan vi forvente en eller anden spin fra Apples side om at de er ved at gå væk fra flash fordi de kører dårligt.

Det ædes ofte ukritisk hos størstedelen af macfolket.

Jeg ville ikke være så negativ omkring Apple, hvis de ville være ærlige og spille med åbne kort.
Men der er desværre for mange eksempler på at de forsøger at tige folk ihjel i stedet for at være konstruktive.
Nu er det jo et velkendt faktum at flash er en gang klyt, uanset platformen.
Der er steder, hvor det er den rigtige løsning, men er mange steder brugt fordi "det plejer vi at bruge".

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Apple har længe haft et horn i siden på Adobe's Flash, så mon ikke det er med vilje.

Så kan vi forvente en eller anden spin fra Apples side om at de er ved at gå væk fra flash fordi de kører dårligt.

Det ædes ofte ukritisk hos størstedelen af macfolket.

Jeg ville ikke være så negativ omkring Apple, hvis de ville være ærlige og spille med åbne kort.
Men der er desværre for mange eksempler på at de forsøger at tige folk ihjel i stedet for at være konstruktive.
Nu er det jo et velkendt faktum at flash er en gang klyt, uanset platformen.
Der er steder, hvor det er den rigtige løsning, men er mange steder brugt fordi "det plejer vi at bruge".


Helt enig!

Men det ændrer ikke på det faktum at problemet er koncentreret omkring Flash i Safari på Mac.
Der er ikke samme problem med Flash i Firefox på Mac.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 15:56
Ang. Flash, syntes ikke jeg havde problemmet i Mavericks, og overvejer at gå tilbage til mavericks
tvix rocks !
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:

Ang. Flash, syntes ikke jeg havde problemmet i Mavericks, og overvejer at gå tilbage til mavericks

Jeg tror ikke problemet er Flash. Jeg kunne ikke se noget Flash på dustinhome.

Venlig hilsen
KB
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 16:44
Jeg har haft problemet med Flash brugte alt for meget cpu på min macbook pro. Både med Maverick og Yosemite. Jeg har brugt click2flash udvidelsen for at stoppe problemet. 
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 17:33
Har nu hentet click2flash, skal den bare installeres ? ingen steder man aktiver den ?





Update : Click2flash havde ingen virkning, safari blæser stadig CPU`n i overdrive.... 80C :-(


Redigeret af moose74 - 20-November-2014 kl. 19:29
tvix rocks !
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu