recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varm Imac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varm Imac

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 10:42
Jeg har blot fulgt linket fra Potter længere oppe i tråden: http://support.apple.com/en-us/HT202643

If, after installing Java for OS X 2014-001 and the latest version of Java 7 from Oracle, you want to disable Java 7 and re-enable the Apple-provided Java SE 6 web plug-in and Web Start functionality, follow these steps.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 11:05
At det er Dustinhome.dk der giver problemer lugter jo af, at det er en reklame på en side du besøger. Har Safari ikke en reklame-blocker der kan installeres?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 12:19
Har ADD Blok på, men vil prøver det med java via linket.
tvix rocks !
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

At det er Dustinhome.dk der giver problemer lugter jo af, at det er en reklame på en side du besøger. Har Safari ikke en reklame-blocker der kan installeres?

Jeg har aldrig besøgt Dustin.dk! Jeg kender dårligt til butikken udover at have set den i London. Jeg har aktiveret ALT hvad jeg kan af add blokkere samt pop up reklamer.... altså de muligheder som forefindes out of the box i OSX.

Men det er nu heller ikke min fornemmelse at det her har noget som helst med reklamer at gøre! Eksempelvis kommer der aldrig noget op i form af reklamer fra Dustin. Det er blot to processer som kører i baggrunden og som belaster CPU'erne omkring 100%. Og når først det sker så stopper det ikke igen. Efter jeg har fulgt de to råd fra side 3, har min maskine kørt som en drøm. Hverken dustinhome.dk eller Java installation reminders.

Iøvrigt bor jeg ikke engang i Danmark! Bemærk det er dustinhome.dk. Jeg har fundet et tilsvarende problem fra en svensker blot med dustinhome.se 


Redigeret af Diamanten - 25-November-2014 kl. 15:18
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 17:34
@Diamanten


Er det guiden her du har brugt ? http://support.apple.com/en-us/HT202643
tvix rocks !
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:

@Diamanten


Er det guiden her du har brugt ? http://support.apple.com/en-us/HT202643

Jeps... punkt 1 til 5. Vær opmærksom på at du ikke ser den fulde linie i tekst felterne. Jeg copy/pastede de 4 linier ind i terminal. Men husk lige at hente Apples Java først!  
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 19:45
@Diamanten


Super !

For første gang i mit iMac liv, ser min Java nu sådan her ud 



Før har det altid været Oracle Java der har været vist, men nu må vi se om det har virket.


Update : Dustinhome har lige vist sig og graderne er nu igen på vej op :-( FORFANDEN DAAngryAngryAngryAngry


Redigeret af moose74 - 25-November-2014 kl. 19:46
tvix rocks !
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 11:10
Ligger Dustinhome i dine Topsites? 
Hvis forum.recordere.dk kommer ind i mine Topsites, så sker der noget, så Aktive emner opdateres, og jeg ikke kan se hvad jeg mangler at læse. 
Dvs. Safari rører ved de sider, der ligger i Topsites.
Venlig hilsen
KB
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 17:34
Efter instalation af apple`s Java, kan jeg ikke længere log på div. sider med NEM ID, Andre der er ude for det ?
tvix rocks !
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:

Efter instalation af apple`s Java, kan jeg ikke længere log på div. sider med NEM ID, Andre der er ude for det ?


Jeg har begge installeret, og kan ikke huske hvilken jeg installerede først. Men jeg skal bruge Java 6 pga. Adobe Illustrator.
Venlig hilsen
KB
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 18:56
Okay, men status for mit vekommende er at Apple s java og oracle's har ikke hjulpet, wwwdustinhome kommer stadig lige pludselig,
tvix rocks !
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 14:43
Nå men så dukkede dustinhome frem igen med en overbelastet CPU til følge Angry Safari er hermed lagt på is til fordel for Chrome. Det er mig en gåde hvordan dustinhome pludselig kommer ind og lægger beslag på Safari!!! Jeg har som sagt ikke engang besøgt den famøse hjemmeside. Nu bliver det så spændende om det vitterligt relaterer sig udelukkende til Safari eller om problemet også dukker op i Chrome. Det lugter lidt af malware.... 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu