recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varm receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVarm receiver

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 07:33
køber du en ordentlig blæser, evt en du kan ældre i hastighed, så kan du får dem ret lydsvage

Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 08:04
En god lownoise 120mm blæser eller 2, og så en temperatur styring på, så kommer du ikk til at høre noget til den, evt, monter en automatisk temp styring, som på de fleste cpu kølere
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 19:09

En af mine kollegaer har en kammerat som er radio mekaniker. Han siger at 56 grader er en meget normal arbejdes temperatur.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

En af mine kollegaer har en kammerat som er radio mekaniker. Han siger at 56 grader er en meget normal arbejdes temperatur.

Fortalte du osse du kun havde 1,5 cm til at komme af med luften    ....

Ingen herinde er i tvivl om hvad du burde gøre    Selv ikke dem som sælger denon  (HFK) ... ville råde dig til det.       Pudsigt nok var jeg inde i HFK forleden dag...(og hører på nogle B&W 683) og i deres demo rum ... stod der faktisk en 3808  (.. den havde faktisk kun 3 cm ... men han sagde den osse havde slået fra nogle gange pga varmen.  Kunne ikke dy mig og spurgte ham sku i farten .. og ja 1,5cm holder altså overhovedet ikke.   Men de lød sgu rigtig godt de 683'  ... mener det var demo rum 3 ..

Der er jo stadig varmere inde i (ved komponenterne) skal du huske. Temperaturen vil falde en del hvis du giver den det plads som osse blev skrevet tidligere...

Men det er din egen Denon3808 og ikke min.... men jeg synes det er "meget surt" at den skal stå sådan og "svede"  ...  når den ikke engang ligefrem står og knokler  (hvis du forstår).

Redigeret af bulk - 21-Maj-2008 kl. 19:34
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Men det er din egen Denon3808 og ikke min.... men jeg synes det er "meget surt" at den skal stå sådan og "svede"  ...  når den ikke engang ligefrem står og knokler  (hvis du forstår).

Løsningen kunne også være et transportbånd med en stribe 3808'ere, og et håndtag til at udskifte den afbrændte med en ny.

Mvh Hans
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 19:50

Denon kan blive meget varme... og som du nævner så er det kun ved spidsbelastninger den gør det.. så faren er nok ikke så slem lige nu.. men til sommer hvor stue temp måske render op på 30 grader begynder det måske at blive mere, så christians bud på at suge luften ud for at undgå støv lyder som en god ide.. mht placering handler det jo mere om at flytte luften omkring og især over forstærkeren, og det vil du formentligt gøre ved bare at montere en lille blæser bag forstærkeren på overkanten af hylden hvis du har plads.. det bør være nok.

Og det er vel bare at finde en lille 12v blæser som er lydløs så vil jeg næsten tro du kan hente strømmen fra forstærkeren fra et udtag på bagsiden, så kører den osse kun når forstærkeren kører

Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu har jeg haft et termometer til at ligge oven på Onkyoen i 1 time, og den viser 36 grader. Jeg har ikke spillet rigtig højt da det er ved at være nat. Og jeg har ca 15 cm luft ovenover.

Prøver lige senere med en temperaturmåling med højere styrke, men tvivler da på at den kommer op over 40 grader.

Som lovet en temperaturmåling af min Onkyo 605, målt over 2 timer med god styrke på. 40,5 grader kunne den præstere! Så det slår vel hul i påstanden om at Onkyo bliver MEGET varme..... Der er da et stykke vej til C5's 56 grader på Denon 

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 22:21

Nu har jeg haft et termometer til at ligge oven på Onkyoen i 1 time, og den viser 36 grader. Jeg har ikke spillet rigtig højt da det er ved at være nat. Og jeg har ca 15 cm luft ovenover.

Prøver lige senere med en temperaturmåling med højere styrke, men tvivler da på at den kommer op over 40 grader.

Som lovet en temperaturmåling af min Onkyo 605, målt over 2 timer med god styrke på. 40,5 grader kunne den præstere! Så det slår vel hul i påstanden om at Onkyo bliver MEGET varme..... Der er da et stykke vej til C5's 56 grader på Denon 

For det første er 605'eren mindre end 3808.

Og ved hvilken volumen målte du.

Ved alminelig tv kigning volumen er min 47 grader.

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 22:33

For det første er 605'eren mindre end 3808.

Og ved hvilken volumen målte du.

Ved alminelig tv kigning volumen er min 47 grader.

Ja den er mindre, men har fået skyld for at blive uforholdsmæssig varm.

Ved vol 70 ud af 100. Onkyo bruger ikke db dæmpning skala.

Der er Onkyoen 36 grader.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 22:35

Onkyo bruger ikke db dæmpning skala.

Det gør Onkyo 705 nu som udgangspunkt, men man kan selv vælge, så den i stedet bruger en absolut skala.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Det gør Onkyo 705 nu som udgangspunkt, men man kan selv vælge, så den i stedet bruger en absolut skala.

Ok, det skal jeg da lige se om det kan ændres på min så. Når man nu har været vant til det i mange år, er det andet underligt. 

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 22:47

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Ok, det skal jeg da lige se om det kan ændres på min så. Når man nu har været vant til det i mange år, er det andet underligt. 

Ja der har jeg det modsat, jeg har altid været vant absolut skala.

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu