recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varme afledning fra skab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varme afledning fra skab

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Varme afledning fra skab
    Sendt: 11-September-2015 kl. 15:23
Hej
Jeg har placeret en server i teknikskabet i mit bryggers. Inde i skabet er temperaturen omkring 31 grader, hvilket er ca. 10 grader højere end rumtemperaturen. Hvis jeg lavede huller i skabet topplade lige over serveren, og isatte et par aluminiumsriste som disse.

http://www.vvs-eksperten.dk/ventilation-roer-spiroroer/riste-ventiler/rund-aluminiums/alu-rist-oe125mm.

Ville det så sænke temperaturen lidt inde i skabet?

På forhånd tak
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 15:37

Hvis du skal lave ventilation, så er det jo bedst at der er huller både i bunden og toppen, således, at den varme luft kommer ud i top, og der kommer ny luft ind fra bund, e.v.t hjulpet af en ventilator for at øge cirkulationen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Ville det så sænke temperaturen lidt inde i skabet?

Ikke synderligt, uanset om du har hul bund og top. Du flytter jo ikke rigtig noget luft.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 16:27
Ok Jeg tænkte at varmen selv ville stige opad og ud igennem hullerne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 16:29
Hvis der er hul i top og bund, vil det sænke temperaturen en smule. En blæser i toppen der suger ud, vil gøre mere - hvis altså der er flow gennem skabet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 16:32
Ok
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 16:55
Hvis du sætter en blæser i skabet, så vil det være en fordel med en stor rist i bunden og et filter.
Et filter vil altid belaste blæserens sugeevne og derfor skal hullet med filteret være væsentligt større end hullet til blæseren. Men du skal sørge for at kassen er lufttæt, ellers vil den fungere som en støvsuger.

En anden løsning kan være at sætte en blæser i bunden med et filter foran, den skal så suge frisk luft ind i kassen og på den måde får du overtryk inde i kassen, så støvet kun forsøger at komme ind hvor filteret er placeret.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu