recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varme ctr. fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVarme ctr. fladskærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Varme ctr. fladskærm
    Sendt: 01-November-2006 kl. 20:42
Overvejer køb af LCD-fjernsyn, men skal først lige have styr på placeringen. Har overvejet at den skal placeres ca. 80 cm ved siden af en brændeovn, nogen der ved om den kan holde til det. Eller om den med tiden vil tage skade.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 20:59

Umiddelbart synes jeg ikke, at en sådan placering lyder som en særlig god idé. Det anbefales jo generelt, at man ikke udsætter elektronik-udstyr for ekstrem varme- eller kulde-påvirkning. En tændt brændeovn er, hvad jeg selv vil betegne som en 'ekstrem varmepåvirkning'.

I manualen til mit eget LCD-TV står der bl.a. følgende:

For the best results, choose a position where light does not fall directly on the screen, and at some distance away from radiators or other sources of heat ...... The TV is intended for use in domestic environment only and should never be operated or stored in exessively hot or humid atmospheres.

Om 80 cm. så er lig med "some distance" må vel komme an på en prøve - hvis man ikke er bange for at tage en chance.

Redigeret af musicus - 02-November-2006 kl. 13:55
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 21:11

80 Cm. er ikke nok, varmepåvirkningen vil være for kraftig, husk på det udvikler jo selv varme, og skal kunne køles ned.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 07:09

Hej!

Ja-hvis det er en "stråle-ovn",så glem det!!

Derimod er det slet ikke umuligt at det kan gå med en "konveks.ovn"-min egen er rigelig kold på den afstand.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu