recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varmepumpe/aircon stationær
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varmepumpe/aircon stationær

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De varmepumper (Panasonic) jeg har kigget på, støjer med 18-20 DB på laveste trin køling.

Det oplyste støjniveau i Panasonics datablade er for den indendørs enhed. Den eksterne enhed siger lidt mere. 

Har selv haft en Panasonic HE9PKE indtil for nylig, hvor laveste støjniveau (ved opvarmning) er 24 db indendørs, mens det udvendige niveau er omkring 47 db. Ikke noget voldsomt, men man ved jo aldrig med naboer...

PS: Varmepumpen er ikke kun en fordel pga. den lavere støj indendørs. De er også mere økonomiske i brug end de transportable (der også skal bruge energi på at køle deres egen varmeudvikling ned) 

Det er forhåbentlig blevet forbedret på udedelen. Bor i rækkehus, så udedelen skal ikke genere naboer.

Den aktuelle Panasonic CZ9SKE er med Inverter teknologi, er A++ på køledel, og A+ på varmedel. Man kan vel regne med at udedel larmer mindre til køling, som er det jeg skal bruge, end til opvarmning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 11:51

Man kan vel regne med at udedel larmer mindre til køling, som er det jeg skal bruge, end til opvarmning.

Er det letteste ikke bare at kigge i databladet?
https://www.panasoniccenter.dk/files/pdf/dk_a4_cz_16_lr.pdf

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Man kan vel regne med at udedel larmer mindre til køling, som er det jeg skal bruge, end til opvarmning.

Er det letteste ikke bare at kigge i databladet?
https://www.panasoniccenter.dk/files/pdf/dk_a4_cz_16_lr.pdf

Klaus

Som longjohn2 skriver, er de opgivne værdier for indedelen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 13:12
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 13:59
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 21:37
Hej.

Man skal nok passe på med bare at læse data for støj som et enkelt tal. Jeg kan huske et længere varende ophold i Spanien for nogle år siden.
Da havde jeg problemer med at sove. Ikke når AirConditionen kørte, men når den startede og stoppede. Selv om det skete på en kontrolleret måde.
Men jeg fandt en indstilling hvor den ikke ikke kølede så meget, og derfor kørte hele tiden. Det var en Sharp med 1 udeenhed forbundet til 3 indeenheder.

Du skal også være opmærksom på at støjbilledet varierer fra mærke til mærke. Nogle støjtyper er mere menneske venlige end andre. Selvom tallet måske er 2 db højere.

Hilsen Carsten.

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 21:59
Carsten@ Godt du påpeger det. Tråden er netop startet for at samle erfaringer i hvad jeg skal kigge efter. Udvælgelsen er vel at sammenligne med valg af TV, bare uden at en stationær Aircon kan ses og høres i drift. Ergo er andres erfaringer guld værd inden beslutningen om mærke og model lægges fast.

Jeg kontakter også flere Kølemontører, som vel må ha en del erfaring at øse ud af. Køber ikke en løsning hvor Kølemontøren bestemmer hvilken Aircon jeg skal have.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 22:16
Det jeg har hørt er, at man skal gå efter de japanske: Panasonic, Sharp o.s.v.

M.v.h.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 22:55

bare uden at en stationær Aircon kan ses og høres i drift.

Hvorfor ikke. Når du endeligt har truffet dit valg, er det vel bare at spørge om han er et par lokale referencer.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 12-Februar-2017 kl. 22:59
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

bare uden at en stationær Aircon kan ses og høres i drift.

Hvorfor ikke. Når du endeligt har truffet det valg er det vel bare at spørge om han er et par lokale referencer.

Hilsen Carsten.

Det tvivler jeg da på det matcer mit valg. Måske kan en Kølemontør formidle et besøg hos en privat, men det ville være ret usandsynligt at det lige skulle være den jeg er interesseret i.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det jeg har hørt er, at man skal gå efter de japanske: Panasonic, Sharp o.s.v.

M.v.h.

Ja jeg tror også Kineserne falder igennem her.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 08:42
Har altid hørt at Mitsubishi skulle være top-of-the-pops indenfor den slags udstyr.

Både med hensyn til effektivitet og støj.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu