|
Varmepumpe/aircon stationær |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er forhåbentlig blevet forbedret på udedelen. Bor i rækkehus, så udedelen skal ikke genere naboer. Den aktuelle Panasonic CZ9SKE er med Inverter teknologi, er A++ på køledel, og A+ på varmedel. Man kan vel regne med at udedel larmer mindre til køling, som er det jeg skal bruge, end til opvarmning. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Er det letteste ikke bare at kigge i databladet? https://www.panasoniccenter.dk/files/pdf/dk_a4_cz_16_lr.pdf Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Som longjohn2 skriver, er de opgivne værdier for indedelen. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
![]() |
||
|
Tak! Lige det jeg skal bruge. |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
|
Hej. Man skal nok passe på med bare at læse data for støj som et enkelt tal. Jeg kan huske et længere varende ophold i Spanien for nogle år siden. Da havde jeg problemer med at sove. Ikke når AirConditionen kørte, men når den startede og stoppede. Selv om det skete på en kontrolleret måde. Men jeg fandt en indstilling hvor den ikke ikke kølede så meget, og derfor kørte hele tiden. Det var en Sharp med 1 udeenhed forbundet til 3 indeenheder. Du skal også være opmærksom på at støjbilledet varierer fra mærke til mærke. Nogle støjtyper er mere menneske venlige end andre. Selvom tallet måske er 2 db højere. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
|
Carsten@ Godt du påpeger det. Tråden er netop startet for at samle erfaringer i hvad jeg skal kigge efter. Udvælgelsen er vel at sammenligne med valg af TV, bare uden at en stationær Aircon kan ses og høres i drift. Ergo er andres erfaringer guld værd inden beslutningen om mærke og model lægges fast.
Jeg kontakter også flere Kølemontører, som vel må ha en del erfaring at øse ud af. Køber ikke en løsning hvor Kølemontøren bestemmer hvilken Aircon jeg skal have. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Det jeg har hørt er, at man skal gå efter de japanske: Panasonic, Sharp o.s.v.
M.v.h. |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
|
Hvorfor ikke. Når du endeligt har truffet dit valg, er det vel bare at spørge om han er et par lokale referencer. Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 12-Februar-2017 kl. 22:59 |
||
![]() |
||
|
Det tvivler jeg da på det matcer mit valg. Måske kan en Kølemontør formidle et besøg hos en privat, men det ville være ret usandsynligt at det lige skulle være den jeg er interesseret i. |
||
![]() |
||
|
Ja jeg tror også Kineserne falder igennem her. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Har altid hørt at Mitsubishi skulle være top-of-the-pops indenfor den slags udstyr.
Både med hensyn til effektivitet og støj.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |