recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V:B: Panasonic TX-P50G20E 2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V:B: Panasonic TX-P50G20E 2011

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Havana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Havana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 20:35
Har du mulighed for at sende det?
Mvh Havana.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af kronholm kronholm skrev:

Generelt kan det ikke anbefales at koble en pc sammen med et plasma-tv.
Hvis man nu afspiller sine film fra sin bærbar kan det vel godt anbefales?
 men ja, fuld hd er en fordel, hvis din computers opløsning er fuld-hd.
De fleste bærbar i dag har HDMI-Udgang og derfor også for det meste mulighed for at sende et 1920x1080 signal ud.
Jeg har haft en del panasonic plasma, både hd-ready og fuld-hd, og med den rette afstand til tv'et så er er forskellen ubetydelig. 
Trenden er jo at man skal have større tv kontra afstand, så jeg vil sige at pixel tætheden er ret relevant. Jeg kan se forskel på mit 42" fra min afstand
Er ikke sikker på du har ret i hvad du skriver i din sidste sætning. Mit bud er at de billedmæssigt er næsten jævnbyrdige.
Mit argument er top model kontra skrabemodel. Hvis vi tager mobiltelefon verden. Ville du så mene en galaxy S2 man kan få for 1400kr. brugt er bedre end en ny samsung til samme pris. Her er der vist ingen tvivl. topmodeller vil i mange tilfælde være at fortrække (bedre finish, bedre komponenter ovs.) Hvis man er til brugt

Ved fuld-hd materiale (som man nærmest kun får via bluray) så vil G20'eren selvfølgelig stå bedre, hvis man står tæt på fjernsynet.
Hd-ready materiale vil også stå bedre. Alt vil egentlig stå bedre på tæt afstand pga. pixeltætheden. Det er også forkert at tro at 4k tv ikke har sin ret bare fordi der ikke er materiale til det. Du kan bare se på Ipad, der kan alle vist se forskel på ipad2 og dem med retina.

Det er ganske forståeligt at du ikke vil give mere for tv'et, jeg argumentere bare for at der er masser er folk der gerne vil.'

Desuden er X60 også med en opløsning der ikke er 16/9, bare det ville få mig til at holde mig langt væk fra det.
Get HIFI or die trying c",
Til top
synderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér synderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 21:39
Jeg vil gerne byde 2200kr afhentet.

Mvh
Jakob
Til top
kronholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kronholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 21:53
Til emillos:

Ja, men hvorfor bringer du så en pc ind i billedet? Hvad du bruger som afspiller er irrelevant. et hd-ready tv kan fint nedskalere fuld-hd. Jeg har haft både et panasonic 37X20 og 42X50, og har ikke haft nogle problemer med fuld-hd.

Så længe 95% af tv-udsendelser er hd-ready eller alm sd-kvalitet så er fuld-hd ikke særlig essentielt. Især ikke i de afstande som gør sig gældende i de fleste hjem. Sidder du 1½ meter fra tv'et, og ser fuld-hd materiale, så er fuld-hd en fordel. Enig!

Jeg vil hellere have en ny galaxy s3 mini fremfor en samung galaxy s. Lad os nu forholde os til det vi snakker om, istedet for at blande andet elektronik ind i det. Det bidrager med ca. intet.... Og hvis du absolut vil sammenligne, så husk at X60 er ny, og G20 er 3 årgange ældre. Lav din vurdering ud fra nye smartphones og 3 år gamle smartphones.

Nej 720p materiale står da ikke bedre på et fuld-hd tv, end på et hd-ready tv. :(? Hvorfor skulle det gøre det?

mht til 4k tv's så har jeg ikke set et med 1080p materiale, men det burde jo bare resultere i at der er 4 pixels der lyser i samme farve, som én pixel på et fuld-hd tv. Tvivler på at 1080p billede ser bedre ud på en retina-skærm. Det er muligt at panelet er bedre i en ipad med retina, og det er muligt at "styresystemet" er i stand til at vise højere opløsning end 1080p, men hvordan skulle en højere opløsning kunne forbedre kildematerialet? Et stilbillede taget med fuld-hd opløsningen, bliver jo ikke et 4k billede bare fordi at skærmen er det. - Dette er et seriøst spørgsmål, og såfremt det er endegyldigt fakta at 1080p materiale bliver bedre på et 4k-fjernsyn, så vil jeg gerne læse lidt om det.

har erfaring med en en del hd-ready plasma-tv og har endnu ikke oplevet nogen problematik med 16/9. Jeg er dog heller ikke fanatiker, så måske er det derfor. Går ud fra du mener billedet bliver strukket forkert.

Redigeret af kronholm - 28-Maj-2013 kl. 22:09
Til top
kronholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kronholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 22:15
Sakset fra sony:

Vi ved, hvad du tænker. De fleste TV-udsendelser er i øjeblikket i standardopløsning eller HD, og de fleste af dine film er på Blu-ray eller DVD. Så er det værd at skifte til 4K? Absolut. For uanset hvad du ser, vil vores smarte billedteknologi analysere og forbedre billederne, gøre detaljerne skarpere og farverne mere fyldige. Du kan få næsten-4K-billedkvalitet fra Blu-ray-film, fotos og Full HD-TV. Og selv standard-TV og DVD opskaleres til en bedre kvalitet, end du får på et HD-TV.

-  Det lyder meget som salgsgas i mine ører. Deres nye teknologi vil simpelthen analysere og forbedre billederne. Hvis de kommer med "forbedringer" til et 1080p billede, så er man jo ikke tro mod kildematerialet. og hvordan det skal give farverne mere fylde... TJa, pas.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 23:18
let's agree to disagree my good sir

Vi er ikke enige. Jeg har erfaring med at kunne adskille pixel på et 42" og på Ipad det har du ikke, så vi har forskellige opfattelse af hvilken betydning pixeltæthed har uanset kilde.

Med telefoner var det bare for at give et bedre eksempel på top model kontra skrabemodel, men okay...

Jeg har tidligere sat min bærbar over på mit tv via HDMI hvis jeg skulle se en film hvor bærbaren var afspiller, og med den skæve opløsningen for man ikke hele skærmen med, men okay ikke samme erfaring du har.

Jeg prøvede bare at tale den gode herres tv op i pris, men vil slutte den her så han kan fortsætte sit salg :)
Dog er jeg altid klar på en god diskution på pm, man kan kun blive klogere på hinandens erfaringer :)
Get HIFI or die trying c",
Til top
Ren0_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-December-2010
Sted: Danmark
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ren0_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 11:07
Hej kronholm og Emilos88 

Tak for de gode respons - Som sagt, det er altid spændende at høre folks erfaringer. :-)

Til Havana og Synderen, Så er jeg interesseret i en byttehandel med en LCD skærm i skrivende stund, da pengene til en sprit ny LCD-skærm efter mit ønske er et lidt for stort greb i lommen, selv ved et salg, kontant, af skærmen p.t. (jeg har lige opdaget jeg har haft lavet en fejl i overskriften, og jeg har ledt folk til at tro jeg mest af alt er interesseret i kontanter ("S:") - dette er hermed rette!).

Men igen, tusinde tak alle sammen.

Til folk derude som kunne være interesseret i en byttehandel - Kom Frisk! :-)

mvh.

Redigeret af Ren0_ - 29-Maj-2013 kl. 11:11
- Commitment is the only way to succes.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu