recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ved at bestille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVed at bestille

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 15:08
jessgade: Antec Fusion kabinettet kan ledningsforbindes, så man med fjernbetjeningen (hvis den er MCE kompatibel, dvs. kan sende RC6 signaler) kan tænde og slukke computeren, altså ligesom man trykkede på Power-knappen. Hvis man kombinerer det med at sætte Windows op til at gå i Standby (Sleep) når der trykkes på Power knappen, så er man ude over evt. S3/USB/wakeup problematikker.

I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Kurt Kurt skrev:

Nu har jeg så bestilt og SHG har det på lager, så mon ikke jeg har min maskine sidst på ugen. 6834 Kr inkl alt - mon ikke man skal sige det er ok.

Spændende at se hvor meget SHG så har samlet og installeret i praksis.

/Kurt

Mener jeg læste et eller andet sted at lagerfolkene på SHG.dk strejker over dårlige forhold. om det var idag eller indtil videre ved jeg ikke..

Men det kan måske give nogen problemer med at modtage din HTPC til tiden :/

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af Kurt Kurt skrev:

Nu har jeg så bestilt og SHG har det på lager, så mon ikke jeg har min maskine sidst på ugen. 6834 Kr inkl alt - mon ikke man skal sige det er ok.

Spændende at se hvor meget SHG så har samlet og installeret i praksis.

/Kurt

Mener jeg læste et eller andet sted at lagerfolkene på SHG.dk strejker over dårlige forhold. om det var idag eller indtil videre ved jeg ikke..

Men det kan måske give nogen problemer med at modtage din HTPC til tiden :/

Jeg har lige modtaget Faktura og Track & Trace fra pakkeriet, shg.dk. Min pakke er blevet sendt og ankommer i morgen... så det ser ikke ud til at de strejker (mere?).

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 08:49

Man kan se på www.shg.dk at der er lagerfolkene der strejker og at det ingen indflydelse får for kunderne .... nå hvorfor har man så lagerfolk  - der er måske en god grund til at de strejker.

Jeg kan dog se at mit system er under montering, jeg kan jo håbe at de er færdige i dag. Det bliver spændende at se om de også installere alt SW eller om jeg skal gøre det selv. Hvis man skal gøre det selv nu eller senere, hvor starter man så?:

1. Bundkort, med driverne
2. Vista
3. TV kort

Er det ikke nogenlunde der man skal starte?

/Kurt

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af finnbl finnbl skrev:

Det lyder som om du har ret godt styr på det. Har du nogen erfaring med f.eks. X2 BE-2350? Den skulle bruge mindre strøm men er selvfølgelig heller ikke nær så kraftfuld som de andre du nævner.

Du siger det selv, det er faktisk det det handler om.  En 2350 kører som en x2 4000, det er nok i underkanten af det man vil have.  X2 4600+ er  det der anbefales som det mindste, hvis man  vil afvikle h264 med x1250. Men man kan selvfølgelig overclocke med det rigtige bundkort, men er der så vundet noget? Svært at sige. Men muligvis. Syntes jeg så man kunne spare 8-9 watt ved en x2 2350 i forhold til en x2 4000 brisbane (65 nm). 

Jeg tror egentlig ikke en overclocket CPU bruger mere strøm end det en den CPU den efterligner, men en "rigtig" CPU er normalt mere stabil. Man ved aldrig med sikkerhed med overclocking. Jeg syntes ikke rigtig det er så god en ide ved HTPC, selv om man kan.

Har en x2 3800+ (939) der kan køres stabilt som en x2 4600+ uden besvær, men ville hellere have en x2 4600+. Jeg syntes man skal satse på det sikre, selv om det måske koster et par hundrede ekstra.

Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 00:25

Har endelig fået mit udstyr i dag, pænt installeret og stort set lige til at gå til. Til nu er jeg nået til følgende udfordringer:

1. S-video er kun sort/hvid - VGA udgangen er ok, men jeg skal faktisk bruge S-videoen
2. Jeg kan sætte vista i "Slumre", men den vågner ikke op igen
3. Ingen lyd på SPDIF udgangen? - har checket at kablet sidder rigtig
4. Jeg synes blæserne i sidden af kabinettet larmer lidt rigeligt, mon ikke der kan skrues ned for strømmen til dem?

Kan vist godt bruge lidt hjælp .......

/Kurt

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 07:52

Et par kommentarer:

1)
Check af opsætningen af TV-out er til Pal b/g ig ikke f.eks. NTSC. Endvidere skal TV-ets scart-indgang stå rigtig (f.eks. kan det hedde SVHS)

2)
Hvad kan den ikke vække fra, er det en optagelse som går ikke i gang til et bestemt tidspunkt eller kan PC-en ikke vækkes via remote? 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 08:31

> AVH

1/ Har set at  der står PAL i BIOS, men måske jeg også skal undersøge hvad der står på grafikkortet. Jeg tror nu slet ikke en NTSC vil give et billede der kan læses. Faktisk have jeg forestillet mig at jeg vil bruge RGB - det kan mit CRT TV nemlig også og RGB er vist bedre en S-video

2/ Ja det var efter at have sat den til optagelse, jeg undrede mig egentlig også over at jeg ikke kunne bruge fjernbetjeningen til at sætte systemet i stand-by. Hvad er egentlig forskellen mellem "Slumre" og "Dvale" - Vista giver de to muligheder. Og Ja PC'en kan ikke vækkes via fjernbetjeningen

3/ Omkring SPDIF skal man i kontrolpanelet har jeg muligvis lavet den fejl at sætte lyd til HDMI og ikke det almindelige lydsystem, det skal jeg nu lige have undersøgt.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:01

Det er mere omstændeligt at få en forbindelse via RGB end S-video. Det kræver et særligt kabel (VGA til SCart), anvendelse af programmet powerstrip (søg i dette forum). Det gælder kun Radion grafik chip, som dit motherboard  også har. http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/faq.html
S-video er noget enklere at få til at virke...

Normalt plejer man at kalde S3 (standby, strøm på ram, hurtig vækning) eller S4 (Hibernate/dvale). Her skrives en fil ud på harddisken, som bruges ved genstart, så man starter samme sted. Denne metode tager list længere tid. Begge metoder kan bruges...

For at HTPC-en kan startes fra S3/S4 kræves at der er strøm til den USB-enhed, hvor IR-modtageren sidder. Se mere i dette link.
http://www.minhtpc.dk/readarticle.php?article_id=45

Har samme motherboard og en Imon VFD og remote (dog termaltake lanbox). Remoten kan tænde og slukke HTPC-en uden videre. Der er tekst i displayet, når HTPC er lukket ned. Det skyldes sandsynligvis den særlige måde VFD-displayet er forbundet, noget med der skudt et mellemled ind i strømforsyningsvejen...

Netop når du kører VISTA/MCE burde det fungerer med nedlukning efter endt optagelse.... 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:14

> avh

Er faktisk så heldig at morherboard indeholder en RGB udgang - der følger en adapter med hvor der er S-video i den ene ende og så tre stik der også er farvet i rød, grøn og blå.
Jeg har ellers læst om "udfordringerne " med VGA2SCART - men kan jeg få S-video til at virke i farver er det jo også ok.

Jeg bruger ikke den medfølgende USB baserede remote receiver, men den indbyggede i Antec kabinettet - tak for dit link, har også lige hentet " MCE StandBy Tool" - det ser spændende ud.
Jeg har også tekst i mit display når HTPC er slukklet, så strøm på USB porten må virke. Var inde i BIOS for at checke, kunne nu ikke lige finde noget

/Kurt

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:31

Det må være en såkaldt component udgang, og hvis du har det på dit TV, så er det fint...  (synk-signal er kombineret med grøn)

Den normale RGB-tilslutning har 3 forbindelse rød, grøn og blå, men derudover et kombineret synk-signal (lodret + vandret) i en seaparat forbindelse.
VGA har seperate vandret- og lodret synk i hver sin forbindelse, så VGA er egentlig det bedste... 

Hvis du ser på en tegning over motherboardet, findes der særlige strap-pin til at sætte 5-volt på en USB-port.
Herudover kan tastatur og/eller mus også bringes til at vække HTPC-en på samme måde (blot opsætning i bios).

Til top
Morse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2004
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 11:37

Hej kurt,

Jeg kan se at du har samme motherboard (MB), som mig. Jeg har ikke haft det store held med at få dette MB til at køre 720 x 576 @ 50 Hz. hverken på ren composit eller komponent udgang. Jeg bruger seneste ATI driver 7.9. Er det lykkedes dig og hvordan?

Jeg har ikke component indgang på mit TV, men regner med at lave en konverter som kan lave component om til RGB scart. Plan B er at lave et VGA til scart kabel, men jeg ville nu helst bruge en udgang fra en rigtig tv encoder. Men først skal jag lige have driveren til at gøre som jeg vil. 

morse

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu