recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ved at bestille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVed at bestille

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 12:34
Ang. vækning fra Slumring (Sleep):

Antec giver mulighed for at vække computeren fra alle off-modes, dvs. helt slukket, slumring osv. Men det kræver at nogle kabler er sat rigtigt i kabinettet.

Normalt går der et pwr kabel (to små ledning der er sammen), som skal ned på motherboardet. Dette skal i stedet ind og sidde ved selve VFD displayet. Det betyder sandsynligvis, at du skal have fronten af kabinettet. På Fusion Black kabinettet, skal det lille "hus" displayet sidder i også tages af og åbnes for at man kan komme til det stik, som ledningen skal sidde i. Jeg ved ikke helt om det også er sådan med Fusion V2.

Når den er sat i, skal du finde en rød/sort ledning, som der også står noget i stil med pwr på (og noget andet). Den skulle gerne være til overs. Den skal du tilslutte motherboardet, hvor den anden ledning sad før.

Nu skulle du kunne bruge din remote til at tænde og slukke kabinettet.

Men vær opmærksom på, at med denne løsning svarer det at slukke med remoten til at trykke på power knappen på selve kabinettet. Derfor kan det være en fordel at gå ind i Vista's strømstyring, og fortælle Vista, at når computerens Power knap trykkes ind, så skal Vista gå i Slumring i stedet for at lukke ned.

I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 12:49

Tak for de gode hints, jeg vil i første omgang checke opsætningen på motherboard, har set i manualen at der er nogle muligheder som avh skriver om. Dernæst kablingen som bluebucket beskriver
Min største problem er egentlig det sort/hvide billede - nå ser på det i aften. At jeg ingen lyd har ud er jo heller ikke så rart.
Er derefter uheldigvis ikke hjemme, bortset fra i aften,  før end i weekenden.

Oplevede i aftes at min display opførte sig underligt, Bill Gates metoden hjalp på det (sluk/tænd).

/Kurt

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 13:28
Ang. dit display: Det kan betyde, at det har et problem med andre fjernbetjeninger. Hvis det begynder at ske rimelig regelmæssigt kombineret med at fjernbetjeningen holder på med at virke, så kig ind på Soundgraph's support forum under Antec. De har anerkendt problemet med at IR modtageren går død ved modtagelse af visse ikke-MCE IR signaler. De snakker om at de muligvis kræver udskiftning af noget hardware.

Ang. sort/hvid: Har du mulighed for at teste med et andet kabel?

Panasonic 42PX80
WDTV Live
Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 19:30

Jeg bliver mere og mere forundret, omkring mit sort/hvide billede har jeg nu prøvet følgende:
1. Prøvede med et andet kabel, stadig et sort/hvid billede
2. Prøvede med et andet TV, Nu var der farver på! - konklusion: defekt S-video indgang på TV
3. Prøvede så composite udgangen til TV, farve billede nu
4. Slukkede det hele, startede op igen - fint farve billede når der bootes, men når Vista kommer op er jeg tilbage i sort/hvid mode

Jeg forstår simpelt hen ikke hvad der sker.

> Morse: Jo jeg har 720*575 med nyeste driver, prøv højremus på ATI ikonet i tray, her kan så vælges forskellige opløsninger også den du peger på.

Dvale:
Jeg har ændret MB settings som nævnt i manualen og monteret Hauppauge USB remote øjet. Nu virket det fint, men når jeg suser rundt i  menuerne med fjernbetjeningen får jeg så to step (en fra antec og en fra Hauppauge) - jeg må se om jeg kan disable antec

Lyd
Stadig ingen lyd på SPDIF .... men det er jo nu ikke helt kommet til endnu.

/Kurt

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 23:21

Står dine TV-properties korrekt (ATI-control center)?
Det smager at grafik-chippen initieres med noget forkert....

Vedr. remote.
Som bluebucket anfører har AnTec/imon løst problemet med strøm på enheden på deres egen måde og dette burde virke... Dvs. en løsning der ikke kræver den særlige strapning på motherboardet...Det er en løsning, hvor VFD display og IR-receiver er en separat strømforsynet enhed, som man altid kan kommunikere med. Den virker default med et ur, som forøvrigt ikke går helt korrekt. Endvidere kan man se den falder tilbage til US tidsangivelse (am/pm), mens når der er liv i HTPC godt kan konfigeres til 24 timers tidsangivelse.
Imon enheden er meget flexible med hensyn til at konfigurere, hvad der skal styres...

Elleres vil jeg mene en MCE-remote vil være bedst supporteret og den kan bringes til at virke med wakeup/strapning på MB som anført i linket i mit indlæg...

Du har altså fået en Hauppuge USB-enhed til at virke ok, med andre ord virke på samme måde som en mce-remote....

En enhed må kunne disables i kontrolpanel/system/enhedshåndtering...

Redigeret af avh - 10-Oktober-2007 kl. 09:27
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 12:10

Har nu prøvet lidt:

Sort hvid billede, S-video
Afinstallerede ATI driver, herefter blev billede så pludselig i farver, genstartede Vista et par gang -alt i farver med std. Vista VGA driver. Mediacenter kan ikke vise fx. TV i den mode - så det er ikke en option i praksis. Hentede den seneste driver:
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista32/in tegrated-vista32
installerede den og var tilbage i sort-hvid mode. I ATI kontrol-centret ser det ud til at stå normalt. Tja hvad gør man så? - jeg lavede jo en RMA til SHG, har skrevet til dem, men ....

Remote
Jeg disablede antec IR modtageren via Enhedshåndtering, så er jeg kørende! - dvs. jeg bruger den medfølgende Hauppauge IR/USB modtager.

Standby
Hentede "MCE Standby Tool" og brugte det som anbefalet i den medfølgende PDF manual. Herefter set det ok ud, kan sætte i slumre, kan tidssætte optagelse og den går i slumre igen efter optagelse. Skal nu lige prøve det nogle flere gange inden jeg kan melde helt ok.

Lyd
Har vist haft rigeligt at rode med, så jeg bruger en almindelige udgang, skal prøve SPDIF igen - men enable HDMI og tro man får SPDIF også virker nu ikke.

Så mit alt overskyggende problem er det sort-hvide billede, nu jeg efterhåndet brugt ret lang tid på det .... så jeg håber da der snart er en der har den gyldne løsning.

/Kurt

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 13:20
Det tyder jo på et driver indstillingsproblem af en eller anden art.

Jeg prøvede at søge lidt på Google efter problemet, og udover at der tilsyneladende er en masse med problemer med ATI og TV out og s-video, så nævnes der flere gange, at man kan indstille output connection type et sted i indstillingerne. Forslagene går ud på at prøve at skifte mellem s-video og composite, hvis du kan finde noget der minder om det et sted.

Panasonic 42PX80
WDTV Live
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 14:10

#Kurt

Sort hvid billede, S-video

Nu har jeg ikke nærlæst alting i tråden, men syntes det virker somom fejlsøgning på dette kun er fokuseret til pc'en - jeg kunne da godt tænke mig at vide om du overhovedet benytter s-video indgang på dit tv eller om indgangen du benytter er konfigureret til s-video. Er det en ren s-video indgang (og et rent s-videokabel) med det lille runde stik du benytter eller bruger du en scart indgang og et s-video til scart kabel ?

Hvilken skærm benytter du ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 14:22

> Spawn
Ja der er et hel almindelig rund S-video indgang på mit Sony TV og det er det jeg bruger.

> Bluebucket
Jeg har prøvet med det almindelig composite signal også, det giver blot et lidt dårligere billede - stadig i Sort/hvid.
Jeg har faktisk en RGB via Scart indgang også, købe da også et "RDB til SCART" kabel forleden dag - men det virker nu desværre ikke. MB har via sin S-video udgang en RGB mulighed, der følger faktisk et RDB kabel med - men det ender jo ikke i en SCART.
Jeg skal checke indstillingerne igen. Vi også prøve at google lidt som du forslår 

Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 15:36

FARVER PÅ 

Man tør jo næsten ikke skrive det, men nu har jeg altså farver på. Spørg mig ikke hvorfor, men jeg har lavet følgende:

1. Afinstalleret ALT der lugter af noget med ATI
2. Hentet seneste version af Catalyst inkl display driver
3. Konstateret at display driver ikke bliver rigtig installeret
4. Hentet display driver alene
5. Installeret display driver ( fra 11/10-2007)
6. Installeret senest Catalyst ( fra 11/10-2007)
7. System lukket ned, slukket for strømmen, tænd igen, start Windows og start MCE så er der farver.
8. Stoppet alt igen, genstartet - stadig farver
9. Skriver denne besked
10. Sidder tilbage og forstår ikke en lyd, men nu har jeg altså farver via s-video på min skærm.

ATI sagerne er hentet her: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista32/in tegrated-vista32

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 01:38

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst tråden, men er det ikke noget med TV standarder (PAL vs. NTSC). Så vidt jeg husker så bliver alt S/H hvis man vælger forkert over SVHS

Hvis i allerede har været det igennem eller det er irrelevant, så ignorer venligst

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 14:38

man kan også i driver vælge om signalet skal være NTSC/PAL , og RGB/Composite osv, hvis du vælger standard indstillinger så kan NTSC godt være forkert. og forsøger du med RGB signal over SVHS så vil det også fejle.
Så kik i indstillingerne for tv udgangen.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu