|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Ang. vækning fra Slumring (Sleep):
Antec giver mulighed for at vække computeren fra alle off-modes, dvs. helt slukket, slumring osv. Men det kræver at nogle kabler er sat rigtigt i kabinettet. Normalt går der et pwr kabel (to små ledning der er sammen), som skal ned på motherboardet. Dette skal i stedet ind og sidde ved selve VFD displayet. Det betyder sandsynligvis, at du skal have fronten af kabinettet. På Fusion Black kabinettet, skal det lille "hus" displayet sidder i også tages af og åbnes for at man kan komme til det stik, som ledningen skal sidde i. Jeg ved ikke helt om det også er sådan med Fusion V2. Når den er sat i, skal du finde en rød/sort ledning, som der også står noget i stil med pwr på (og noget andet). Den skulle gerne være til overs. Den skal du tilslutte motherboardet, hvor den anden ledning sad før. Nu skulle du kunne bruge din remote til at tænde og slukke kabinettet. Men vær opmærksom på, at med denne løsning svarer det at slukke med remoten til at trykke på power knappen på selve kabinettet. Derfor kan det være en fordel at gå ind i Vista's strømstyring, og fortælle Vista, at når computerens Power knap trykkes ind, så skal Vista gå i Slumring i stedet for at lukke ned. |
|
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80 HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7) WDTV Live |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Tak for de gode hints, jeg vil i første omgang checke opsætningen på motherboard, har set i manualen at der er nogle muligheder som avh skriver om. Dernæst kablingen som bluebucket beskriver Oplevede i aftes at min display opførte sig underligt, Bill Gates metoden hjalp på det (sluk/tænd). /Kurt |
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Ang. dit display: Det kan betyde, at det har et problem med andre fjernbetjeninger. Hvis det begynder at ske rimelig regelmæssigt kombineret med at fjernbetjeningen holder på med at virke, så kig ind på Soundgraph's support forum under Antec. De har anerkendt problemet med at IR modtageren går død ved modtagelse af visse ikke-MCE IR signaler. De snakker om at de muligvis kræver udskiftning af noget hardware.
Ang. sort/hvid: Har du mulighed for at teste med et andet kabel? |
|
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Jeg bliver mere og mere forundret, omkring mit sort/hvide billede har jeg nu prøvet følgende: > Morse: Jo jeg har 720*575 med nyeste driver, prøv højremus på ATI ikonet i tray, her kan så vælges forskellige opløsninger også den du peger på. Dvale: Lyd /Kurt |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Står dine TV-properties korrekt (ATI-control center)? Vedr. remote. Elleres vil jeg mene en MCE-remote vil være bedst supporteret og den kan bringes til at virke med wakeup/strapning på MB som anført i linket i mit indlæg... Du har altså fået en Hauppuge USB-enhed til at virke ok, med andre ord virke på samme måde som en mce-remote.... En enhed må kunne disables i kontrolpanel/system/enhedshåndtering... Redigeret af avh - 10-Oktober-2007 kl. 09:27 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Har nu prøvet lidt: Sort hvid billede, S-video Remote Standby Lyd Så mit alt overskyggende problem er det sort-hvide billede, nu jeg efterhåndet brugt ret lang tid på det .... så jeg håber da der snart er en der har den gyldne løsning. /Kurt
|
|
![]() |
|
![]() |
Det tyder jo på et driver indstillingsproblem af en eller anden art.
Jeg prøvede at søge lidt på Google efter problemet, og udover at der tilsyneladende er en masse med problemer med ATI og TV out og s-video, så nævnes der flere gange, at man kan indstille output connection type et sted i indstillingerne. Forslagene går ud på at prøve at skifte mellem s-video og composite, hvis du kan finde noget der minder om det et sted. |
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
#Kurt Sort hvid billede, S-video Nu har jeg ikke nærlæst alting i tråden, men syntes det virker somom fejlsøgning på dette kun er fokuseret til pc'en - jeg kunne da godt tænke mig at vide om du overhovedet benytter s-video indgang på dit tv eller om indgangen du benytter er konfigureret til s-video. Er det en ren s-video indgang (og et rent s-videokabel) med det lille runde stik du benytter eller bruger du en scart indgang og et s-video til scart kabel ? Hvilken skærm benytter du ? |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
> Spawn > Bluebucket
|
|
![]() |
|
![]() |
FARVER PÅ Man tør jo næsten ikke skrive det, men nu har jeg altså farver på. Spørg mig ikke hvorfor, men jeg har lavet følgende: 1. Afinstalleret ALT der lugter af noget med ATI
ATI sagerne er hentet her: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista32/in tegrated-vista32
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg må indrømme at jeg ikke har læst tråden, men er det ikke noget med TV standarder (PAL vs. NTSC). Så vidt jeg husker så bliver alt S/H hvis man vælger forkert over SVHS Hvis i allerede har været det igennem eller det er irrelevant, så ignorer venligst |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
man kan også i driver vælge om signalet skal være NTSC/PAL , og RGB/Composite osv, hvis du vælger standard indstillinger så kan NTSC godt være forkert. og forsøger du med RGB signal over SVHS så vil det også fejle.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |