recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ved at bestille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVed at bestille

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 09:43

Hej alle

Mit bundkort kan håndtere to skærme og jeg vil egentlig gerne have RGB til at virke da mit CRT TV har sådan en indgang. Satte derfor en PC skærm til DVI udgangen for dog at have et billede. Efter genstart fik jeg et fint billede på PC/DVI skærmen og et sort/hvid billede på S-video. Så alle mine genvordigheder skyldes sandsynligvis at grafikkortet "snuser" på s-video og fejlagtig ser det som en sort/hvid skærm - hvordan ved jeg ikke. Var inde i Catalyst og satte alt vedr. TV skærmen til "default" og så havde jeg farver på S-video igen. Slukkede for det hele og fjernede PC/DVI skærmen og genstartede. Stadig farver på  jeg var ellers ved at blive godt varm på panden

Jeg opgvier mit RDB projekt og fortsætter med S-video, alternativt køber en fladskærm. S-video billedet er lidt "grumset". Tak for hjælpen til alle!

/Kurt

Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 12:54

Hej Kurt

Kan du ikke lige runde dit project af med lidt info omkring standby, billedkvalitet, støj osv.?

/Viktor

Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 13:58

> Viktor - jo naturligvis gerne

Billedkvalitet
Jeg har haft en del kvaler omkring s-video og sort/hvid problemerne - men det vil jeg ikke sige mere om.
Generelt vil jeg ikke anbefale at man bruger s-video, billedet er for grumset. Jeg har ellers et godt Sony Trinitron TV - så det burde have været ok.
Konklusion: MediaCenter kræver en fladskærm

Standby
Det første man skal sikre sig er at straps på bundkort står rigtig, så der er strøm på USB porte selvom maskinen er i slumre/standby. Dernæst skal man sikre sig at systemet står rigtig i BIOS - at fx. S3 er mulig
Det er min erfarint at bruger man Haupaauge USB "øje" sammen med "MCE Standby Tool" virker det uden problemer. Jeg har opgivet Antec IR øjet. Jo det kan sikkert virke - men ikke uden fysiske indgreb.
Konklusion: Brug "MCE standby Tool" og følg programmets anvisninger

Støj
Jeg kan jo kun tale for Antec Fusion kabinettet, her er strømforsyningsblæseren nærmest lydløs, det samme er AMD "Box CPU" blæseren, det eneste der larmer er de to 120 mm blæsere i kabinettet. Jeg kan sige så meget at min kone ikke har klaget endnu  - men det er måske ikke den rigtige målestok. Måske jeg gør noget ved det?
Konklusion: Folk i dette forum er unødig bange for støj

SHG samling
SHG havde strejke da jeg bestilte, så leveringstiden var næsten en uge, jeg synes de 450 kr. til samling er OK. HW var samlet og OS installeret, Yderligere var Antec driverne installeret - så det er ok. Men man skal ikke købe SHG til at samle det og så tro at man også har en garanti for at det hele virker, alle mine sort/hvid s-video problemer var der INGEN hjælp til fra SHG. Her kan jeg kun takke recordere.dk og min egen viden (eller mangel på samme).
Skulle jeg gøre det igen vil jeg dog stadig betale SHG for at sætte det sammen.

Diverse
Man skal lige huske regionskoden på DVD drevet, den skal ændres fra 1 til 2
Man skal huske at læse bundkort manualen og checke/ændre straps
Man skal huske ikke at gøre for mange ting på en gang, fx. virkede standby ikke i den periode hvor jeg brugte std. Vista VGA driveren til min skærm.
Man kan vist ikke købe en for stor disk
Man skal huske at installere Codec, default kan Vista MCE ikke meget - fx. divX
Man skal huske at købe en bog om MediaCenter, en "for dummies" eller en generel Vista bog - der er INEGN vejledning med på Vista CD'en - jo online hjælp naturligvis, men ellers ikke noget.

Mit køb af hardware
Jeg har købt det rigtige HW, fortryder ikke noget af det

Det var lige hvad jeg kunne komme på, men jeg giver naturligvis gerne viden videre

/Kurt

Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 14:33

> Kurt, tak for det.

Har gået længe og kigget på et system meget lig det du har købt, men kom fra det igen da jeg syntes det analoge TV er for ringe og der er ikke understøttelse af undertekster i de medieportaler jeg kan lide at arbejde med på det digitale signal. 

Men i fredags fik jeg endelig MediaPortalen til at virke med danske undertekster både live og optagede programmer. Så nu er jeg begyndt at kigge på hardware igen så det var dejligt med en gennemgang af projektet.

/Viktor 

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu