|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Både og. Det er en gængs fejltagelse at sammenligne TV med computer-skærme. På computer-skærmene er pixels altid firkantede, det er de sjældent på et TV. Et 1024x768 plasma er også 16:9 som TV - selvom den opløsning på en computer ville være 4:3. TV-pixels er non-square - aflange istedet for firkantede.
Det holder bare ikke. For det værste man kan gøre, når man skal købe nyt TV er at holde sig til specifikationerne. De siger intet om billedet. Men du har da ret i, at skal et TV vise HDTV 720p - uden at mangle opløsning - skal det som minimum kunne vise 1280x720. Og ved 1080i skal det som minimum have 1920x1080 i opløsning. Men igen, det siger intet om hvordan billede-oplevelsen så rent faktisk er. /Lars Redigeret af Lars |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
![]() |
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Næh, det er bestemt en pointe. Nu har jeg altså blot prøvet at svare på: "Men er der nogle som kan forklare mig hvilken opløsning der er den bedste?" og hvad det angår, er der vel ikke noget galt i eller noget, der ikke holder i at referere til specifikationer, der ikke er nær så elastiske som dem om lys og kontrast? Hvilket af de to TV, der uden HD signal gengiver bedst, ved jeg ikke. Men jeg går ind for reel oplysning om reel opløsning! |
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
![]() |
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Det var lidt af en nyhed/påstand. Mon ikke der skulle stå kvadratiske i stedet for firkantede? Redigeret af Carser |
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
![]() |
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Du bør efter min mening også overveje det sprit-nye Pioneer PDP 436. Pioneer laver efter mange eksperters mening verdens bedste plasma-TV og det er jeg enig i. Pioneer er netop blevet kåret til bedste plasma-TV af EISA: http://www.eisa-awards.org/history/2005-2006/video.html Du kan både købe de to modeller du nævner samt Pioneer her: http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emn e=produkt&gruppenr=60 Opløsningen for TH42PV500 er her oplyst til 1024x768 og ikke 1366x768 som du nævner. Redigeret af HTPC |
![]() |
![]() |
Ja, det fandt jeg også ud af, der stod i den tyske test, der tidligere i tråden blev linket til. Og Philips står til 1.365 x 768. Har Frank eller El-Giganten byttet rundt på tallene? Og TC trukket en stribe fra? Uanset tal: Pioneer har rigtigt godt billede. Har set live-HDTV på et 43" og det gjorde bestemt indtryk. Jeg har ikke selv plasma, men har blandet mig lidt her for at forebygge, at nogen ofrer 30.000 eller mere på et TV, der ikke er klar til HDTV i fuld opløsning uden i hvert fald at være klar over det. Redigeret af Carser |
M.v.h. Carser
![]() |
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg har set HDTV live på en lavopløst Pana50,og havde nær tabt både næse og mund !! Fantastisk !!! Enig m Lars - glem alt om spec......ud og se !! |
![]() |
Frank2603 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 15 |
![]() |
|
![]() |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Hej Kan se at Philips oplysninger ikke er opdateret. Få den ultimative billedoplevelse med dette Philips Cineos Flat TV med førsteklasses billedkvalitet takket være Pixel Plus 2, Ambilight og den nyeste Plasmateknologi. Pixel Plus 2 er nu afløst af Pixel Plus 2 HD. Du skulle hellere kikke på 42pf9830 (ca 30k i Tyskland), hvis du er interesseret i det nyeste. Det har en opløsning på 1.920 x 1080p. Redigeret af lahan |
![]() |
![]() |
Hej Frank, Du skal have en undskyldning fra mig. Naturligvis stemmer Philips' egne oplysninger og jeg har også surfet lidt og set de samme på andre sites. 1.024x1.024i er korrekt. Panasonic-modellen har 1.024x768. Det, der fik mig til at formode, der var sket en simpel ombytning af tallene, er skemaet fra TC, som HTPC har lavet/kopieret og klippet til. Der står 1365 x 768p. udfor en Philips PF 9966. Først nu opdager jeg, at modellen ikke er den 42", du spørger til, men en på 50" med samme modelnavn, PF9966. Så der var en fejl ang. Panasonics "1.366x768". Den kom fra dig. Og en anden, større model kom ind i skemaet. Det overså jeg og måske gjorde HTPC det også. Derved er der gået ged i mine svar, jeg nu kunne lave om for tredje gang.
Skal vi undgå sådan noget fremover, er det nok bedst
Ellers går trådens oplysninger om opløsning alt for hurtigt i opløsning.
Redigeret af Carser |
M.v.h. Carser
![]() |
![]() |
Fordi samme model er ændret? Eller fordi den er lidt ældre og nu har fået en afløser? Modelnumre ville hjælpe. |
M.v.h. Carser
![]() |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Fordi modellen 42pf9966 er lidt ældre og derfor ikke passer til beskrivelsen mere. |
![]() |
![]() |
Nu er der jo ca. 25 liniers beskrivelse - vær lidt mere konkret, please. Ellers ved vi ikke, om facts om 42pf9966-modellen er outdatede eller om du bare gør opmærksom på, at modellen er det. PS: Er det det med den "ultimative billedoplevelse", du måske tænker på? Redigeret af Carser |
M.v.h. Carser
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |