recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. afspilning af WMA filer på A.C Ryan Playon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVedr. afspilning af WMA filer på A.C Ryan Playon

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vedfolner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Vedr. afspilning af WMA filer på A.C Ryan Playon
    Sendt: 16-Februar-2010 kl. 18:42
Hej.

Jeg har købt en AC Ryan Playon som jeg er godt tilfreds med men jeg kan ikke afspille Windows media filer på den WMA, nogen som kan fortælle mig hvorfor eller hvordan jeg gør dette?

Mvh.

- Ole
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 07:23
Det skulle ikke være noget problem, med mindre filerne er DRM beskyttede?
Til top
Vedfolner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2009
Sted: Danmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 07:48
Hvad betyder DRM?
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 08:07

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Disambig bordered fade.svg For alternative betydninger, se DRM.

Digital Rights Management (forkortet DRM) er en række systemer udviklede af forskellige virksomheder, der benyttes til at kontrollere brugen af musik- og video-filer med. DRM kan bruges på bl.a.Windows Media Audio-filer (WMA) eller Windows Media Video-filer (WMV). Systemerne kan bruges til at begrænse f.eks. hvor mange forskellige computere filen må afspilles på eller, hvor mange gange man må brænde den til en cd. Der kan også sættes grænse på hvor længe den enkelte lydfil kan afspilles.

Oprindeligt var det kun været muligt at fjerne beskyttelsen ved at først brænde til en cd (påkrævede rettighederne til dette) og herefter rippe til MP3 (i tilfælde af musik). Men dette ændredecomputerprogrammet FairUse4WM på[1]. FairUse4WM kan dog kun fjerne DRM på Windows Media filer.

[redigér]DRM - Rigtigt eller forkert

Der er delte menninger om hvorvidt DRM er gavnligt. Bl.a. er Anti-Piratgruppen (APG) meget glade for DRM og mener, at det er den rigtige måde at kontrollere musik og film på. Hvorimod modstykket til APG: "Piratgruppen" mener det præcis modsatte.

[redigér]Kilder

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu