|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Vedfolner ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 16-Februar-2010 kl. 18:42 |
Hej.
Jeg har købt en AC Ryan Playon som jeg er godt tilfreds med men jeg kan ikke afspille Windows media filer på den WMA, nogen som kan fortælle mig hvorfor eller hvordan jeg gør dette?
Mvh.
- Ole
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Det skulle ikke være noget problem, med mindre filerne er DRM beskyttede?
|
|
![]() |
|
Vedfolner ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Hvad betyder DRM?
|
|
![]() |
|
Rough ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2009 Sted: Måløv, Denmark Status: Offline Point: 379 |
![]() |
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Digital Rights Management (forkortet DRM) er en række systemer udviklede af forskellige virksomheder, der benyttes til at kontrollere brugen af musik- og video-filer med. DRM kan bruges på bl.a.Windows Media Audio-filer (WMA) eller Windows Media Video-filer (WMV). Systemerne kan bruges til at begrænse f.eks. hvor mange forskellige computere filen må afspilles på eller, hvor mange gange man må brænde den til en cd. Der kan også sættes grænse på hvor længe den enkelte lydfil kan afspilles. Oprindeligt var det kun været muligt at fjerne beskyttelsen ved at først brænde til en cd (påkrævede rettighederne til dette) og herefter rippe til MP3 (i tilfælde af musik). Men dette ændredecomputerprogrammet FairUse4WM på[1]. FairUse4WM kan dog kun fjerne DRM på Windows Media filer. [redigér]DRM - Rigtigt eller forkertDer er delte menninger om hvorvidt DRM er gavnligt. Bl.a. er Anti-Piratgruppen (APG) meget glade for DRM og mener, at det er den rigtige måde at kontrollere musik og film på. Hvorimod modstykket til APG: "Piratgruppen" mener det præcis modsatte. [redigér]Kilder |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |