recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. DR Bonanza
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedr. DR Bonanza

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bowinkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2005
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bowinkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 16:26
Hej Birger,
Det kan være at det løser problemet... Men ellers fandt jeg en workaround til Win7 64Bit:

Installede nyeste version. Startede programmet i kompatabilitetsmode som WinXP SP2 (højreklik på ikon mv). En ting jeg herefter fandt ud af, var at man i denne mode ikke kan skrive til dokumenter-mappen. Lavede derfor stien om til en anden som der var skriverettighed til. Herefter spillede det.
Eneste problem nu er at jeg virker fint i Windows Media Player, men ikke i MCE... Endnu...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bowinkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 16:27
BTW: Tusind tak for et super add-on... Tongue
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bowinkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af bowinkel bowinkel skrev:

Hej Birger,
Det kan være at det løser problemet... Men ellers fandt jeg en workaround til Win7 64Bit:

Installede nyeste version. Startede programmet i kompatabilitetsmode som WinXP SP2 (højreklik på ikon mv). En ting jeg herefter fandt ud af, var at man i denne mode ikke kan skrive til dokumenter-mappen. Lavede derfor stien om til en anden som der var skriverettighed til. Herefter spillede det.
Eneste problem nu er at jeg virker fint i Windows Media Player, men ikke i MCE... Endnu...

Og for lige at afslutte den, hvis der skulle være andre der gerne vil have Bonanza ind på deres mediecenter på Win7, så installerede jeg Shark codec pakken med 64Bit add-on bagefter. Nu kører Bonanza perfekt i Mediecenteret. Faktisk fuldstændig som DR arkivet, blot har jeg måttet lægge Bonanza under Videoer.

Tak endnu engang.

/B
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 07:07
Tak til Birger for et kanon initiativ, men... jeg får desværre fejl når jeg skanner efter videoerne i programmet. Er der nogen der ved hvad de forskellige url's skal rettes til under indstillinger for at det virker? Jeg tænker at DR har lavet om på strukturen på hjemmesiden siden sidste opdatering...

Bruger windows 7 media center (32bit), men da fejlen opstår i selve bonanza programmet har det måske ikke så meget at sige.

Redigeret af Nigo - 29-April-2010 kl. 07:08
Til top
birgerskytte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birgerskytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 11:00
Jeg har god og en dårlig nyhed. Den dårlige er, at det program, jeg har lavet, ikke fungerer mere og heller ikke vil komme til det.
Årsagen er, at de på Bonanza har omkonstrueret siden, således den fungerer bedre. Det har så haft den bivirkning, at mit scraperprogram ikke kan fungere - heller ikke med mindre ændringer.
Den gode nyhed er, at jeg har lavet et script, egentlig kun til brug for mig selv, som virker godt. Det kræver nogle små tilpasninger, som foretages ved at redigere i scriptet, evt. med Notesbog.
Den nye opbygning på Bonanza gør det hensigtsmæssigt at bruge et script i stedet fo et rigtigt program. Jeg havde et script, der fungerede for et år side. Det tog ca. 45 minutter at udføre. Dette var i øvrigt den primære årsag til, jeg den gang lavede et rigtigt program. På den nye hjemmeside tager det script, jeg nu har lavet kun - første gang ca. 6 minutter - derefter 3 - 4 minutter.
Det ligger på http://programmer.dyndns.dk både som Bonanza_scraper.vbs og Bonanza_scraper.zip. Jeg har fjernet alle de gamle programmer fra serveren.
Birger
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 03:08
Hej Birger.... nu virker det :-) Der er ikke meget andet at sige end: ClapClapClapClapClapClapClapClapClap

Der er dog lidt tågeri med kategorier - fx dukker bryggeren op under dokumentar. Men det er lækkert... rigtigt lækkert at have adgang til dr's arkiv via fjernbetjeningen. Rigtigt godt arbejde.

Til folket:

Ønsker du en speciel placering af playlister og en bestemt kvalitet, så ret vbs filen til i notepad før du kører den. Som standard i win7 bliver scriptet kørt hvis man dobbeltklikker på det. Har du redigeret den i notepad, skal du muligvis vælge åben med "Microsoft windows based script host".

/en glad bruger :-)
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 15:40
Perfekt, fantastisk arbejde Handshake!
Virker osse i Plex, så kan det bruges indtil DR plugin bliver opdateret til at understøtte det nye Bonanza site

Redigeret af ridderdk - 30-April-2010 kl. 15:42
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af ChriZ ChriZ skrev:

Tak for indsatsen, smart lille program der umiddelbart kører fint for mig i MediaPortal!

/Christian

Kan det lade sig gøre at afspille .pls/.flv direkte i Mediaportal i den interne afspiller? Jeg får kun lyd på hvis jeg afspiller med den interne afspiller. Men WMP og VLC plus mange andre kan sagtens afspille.....
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birgerskytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 00:28
Hej
Vedrørende afspilning af pls playlist filer indeholdende flv filer. Det er ikke lykkedes mig at få andet end lyd fra den interne afspiller, hvilket er en af grundene til, jeg anvender KMPlayer som Video Player. Men, men det ser ud, som om MediaPortal faktisk afspiller videodelen. Det ser man, såfremt man i MediaPortal returnerer med den lille miniature synlig (Esc - højreklik med mus). I denne fungerer billedet udmærket, så  noget i den interne afspiller og de codec, der skal bruges fungerer. Det kunne være en opgave til udviklerne af MediaPortal.
Birger
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 12:58
Hej Birger

Var ved at opdatere indholdet i bonanza-mappen (det ku' jo være DR havde lagt lidt mere op) og da jeg kørte scriptet fik jeg en fejl om at der er et problem i linje 195, tegn 2:
Procedurekaldet eller argumentet er ugyldigt
Kode: 800A0005

Bruger win7, 32bit og tror nok jeg har fået fat i den nyeste version fra din side (Bonanza_scraper_2.vbs). Jeg har prøvet at køre det flere gange, men den rammer ind i samme fejl hver gang. Jeg har ikke kunnet spore det til en bestemt kategori - første gang fejlede den under dokumentarer, næste gang under drama.

Det eneste jeg har ændret i din kode er destinationsmappen: "D:\Video\" i stedet. Har prøvet at køre scriptet fra både C og D-drevet, men det gjorde ingen forskel.

Håber du kan hjælpe :-)

Nå ja. Jeg prøvede også i stedet at hente den zip-fil du har liggende med linksne til alle udsendelserne fra 12 september, men under udpakningen efterlyser den disk 1?!? Gættede på at det så var den fil med efternavnet z01 på din side, men den har jeg ikke adgang til at hente?!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birgerskytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 18:19
Hej Nigo
Bonanza siden er ændret væsentligt i opbygningen og mit script kan ikke bruges mere uden en ændret opbygning af programmet. Det er muligt, jeg vil foretage det på et senere tidspunkt. Hvis dette sker, skal jeg nok informere. Jeg kan så i øvrigt fortælle dig, at selvom du havde kunnet downloade filstrukturen, ser det ud som om de der anvendte serverplaceringer ikke mere virker!
Birger
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 11:15
Er der udsigt til at nogen kan/vil opdatere programmet? - det lyder som en ret god feature til WMC
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu