|
Vedr. køb af mobilt bredbånd |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Fordi så ved du at det virker sammen. Du kan købe et USB 3G modem og en router der kan bruge USB 3G modem, men så skal du til at undersøge om det virker sammen......det gør det ikke altid. Klaus |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Har du overvejet en brugt smartphone?
Den kan sættes op til wifi adgangspunkt. Så sparer du et usb modem.
|
|||
![]() |
|||
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
||
Bare for at vælge en tilfældig: http://www.happii.dk/product.aspx?uid=302738&prodid=213336
Nej, og det bliver heller ikke aktuelt. Dog kan det tænkes at jeg benytter mit gamle USB-modem fra Telenor, hvis det da teknisk er muligt. Det ender nok med at jeg forsøger mig med et Oister-abonnement til 99 kr/md. I henhold til deres dækningskort, så er der mulighed for at der kan leveres i vores område. Pris, hastighed og inkluderet forbrug taget i betragtning, så er det nok det produkt der bedst kan matche vores krav. Redigeret af Among - 29-Maj-2012 kl. 20:18 |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Jeg abefalede 3 modem/router fordi du får et produkt hvor du kan sætte sim kort direkte i.
|
|||
![]() |
|||
Anders_itu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Status: Offline Point: 54 |
||
Som andre skriver så overveje en smartphone og et mobilabonnement - der er så meget krig på de priser at man får rigtig meget for pengene. En HTC Wildfire kan du sikkert få billigt og den har hotspot mulighed. Ellers overvej Telmore uden binding + køb et 4G modem eller telia 4g hvis der er dækning (her kan du købe modem/router gennem Telia).
|
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
||
Jeg har 3's Huawei B683 3G modem sammen med et mobilt bredbånds abonnement fra dem også. Ifølge 3's hjemmeside koster det 199 kr ved samtidigt oprettelse af abonnement (jeg har købt det igennem en lønpakkeordning, så kender ikke privatpriserne).
Der sættes et Simkort direkte i modemmet og det har så 4 Ethernet porte samt Wifi router. Der er masser af indstillingsmuligheder, så det virker ud fra hvad jeg kan se ligesom en ganske almindeli router. Det eneste jeg har ikke lige har fundet, er fast tildeling af IP adresser i DHCP-range, men det kan være jeg bare ikke har ledt nok. Jeg har brugt det konstant den sidste uges tid hvor vores Yousee internet har været ude af drift og det har fungeret rigtigt godt. Jeg koblede bare en af ethernet portene til WAN porten på vores Apple TimeCapsule (istedet for Yousee modemmet) og så kørte det som det plejede. Hastigheden var lavere end den 50/5 Mbit vi normalt har hos Yousee, men det virkede stabilt nok. Vi formåede da op til flere gange at spille Diablo III 2 mennesker på den linie, uden nogen former for lag eller andre problemer (udover hvad Blizzards servere selv ødelagde) Det er så i 2700 Brønshøj, men har normalt rigtigt dårlig telefon dækning hos TDC i vores lejlighed, medmindre man sidder oppe i vindueskarmen, hvor jeg derfor har modemmet liggende. Alt i alt kan modemmet sagtens anbefales som alternativt til et modem/router til en kablet forbindelse. Det virker som nævnt også fremragende som modem alene hvis du ønsker at bruge din egen router. [edit]I forhold til bare at bruge en mobiltelefon, så vil jeg mene at det er helt afhængigt af ens ønsker og krav. Jeg ville aldrig selv vælge den løsning permanent, da den ikke er beregnet til konstant at fungere som hotspot (uden at jeg dog ved om det har nogen indvirkning på ydelsen) og ikke har nogen ethernetporte. Jeg vil hellere sætte min lid til et produkt der er designet specielt til det man skal bruge det til, fremfor at lave lappeløsning ud af noget andet. Telefonen har dog den fordel at den kan tages med på ferie eller lignende hvis man ønsker det - en feature der er fuldstændigt ligegyldig hvis man ikke har det ønske.
Redigeret af jonaskp - 29-Maj-2012 kl. 22:59 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |