|
Vedr. LK IHC Net Basic |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Ersgaard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2021 kl. 21:15 |
|
Hej. Har netop modtaget nøglerne til mit nye rækkehus, og er derfor ved at undersøge hvad jeg skal have af internet til TV. Rækkehuset er fra 2016, og jeg kan se, at der er RJ45-udtag i stort set alle rum. Men, forvirringen er desværre stor, for ved nærmere inspektion, så er huset åbenbart opført med et netværkssystem med navnet LK IHC Net Basic. Jeg har googlet frem og tilbage, og kan læse mig til, at det allerede er uddateret, mere eller mindre. Det kan kun smide max. 100 mb/s ud i hver port, og supporten er vist nærmest ikke-eksisterende. Der sidder denne grundenhed, men kan den bare fjernes og erstattes af en nyere enhed, fx. en fiberboks/router eller lignende? Eller er der et eller andet, man skal være særlig opmærksom på? /Ersgaard
|
||
/Ersgaard
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vær opmærksom på at det eneste du måske kan genbruge er netværkskablet. Jeg ved ikke om netværksudtagene er standard udtag, men nede ved den dims du har vist et billede af, er kablerne direkte fortrådet ned i dimsen. Egenligt er det beregnet til at du kan få både netværk og antennesignal ud til de forskellige udtag. HAr du ikke brug for antenne, så kig på kablerne og se om du kan få dem termineret ordentligt til almindeligt netværk. Klaus
|
||
![]() |
||
Ersgaard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
|
Tak, det tænkte jeg nok. Det bliver vist en større omgang. Der må professionelle folk på. Hvis netværkskablerne kan "genbruges" er det en stor hjælp. Vil helst være fri for at trække nye. Jeg vil have brug for antennesignal, men kan godt leve med, hvis hvert stik er dedikeret til enten TV eller netværk. Det er ikke et problem. /Ersgaard
|
||
/Ersgaard
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
|
Har du brug for mere end 100Mbit nogen steder i huset? Ja = se om du kan trække separate kabler dertil og lad din nuværende installation køre antennesignalerne og netværket til de steder, hvor du kan "nøjes" med 100Mbit. Klaus
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5328 |
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Det undersøger jeg lige, når jeg skal derud her til formiddag. |
||
/Ersgaard
|
||
![]() |
||
|
Ja, der bliver en lille kontor med et par hjemmearbejdspladser, og jeg tænker at 100 mb/s er lige i underkanten. Jeg overvejer behovet, for at skulle trække nye kabler, bliver nok et no-go. Tak for svarene. /Ersgaard
|
||
/Ersgaard
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5328 |
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
|
Men så har han ingen cat tv stik i værelserne mere.
|
||
![]() |
||
|
Det er rigeligt til kontorbrug. Men arbejder du med video, eller 3D rendering er det noget helt andet. Klaus
|
||
![]() |
||
LofterPalle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
|
Nej, undersøg lige først hvilket kabel det er. Jeg er overbevist om det er kat 6 dvs. 900Mhz og det er rigeligt til det behov der er i dag. Men ellers enig med nogle her, at genbrug kabel som Cat 6 kabel og monter en Cat 6 konnektor. Du skal bare være klar over farver ikke matcher LK alm. konnektor. LK har lavet en farveskema der så du ved hvilke farver du skal forbinde til enten type A eller B.
Du skal bare være klar over, at hvis du vælger at udskifte PDS kabler til nogle nye kan du ikke længere få TV ud i kablerne. Redigeret af LofterPalle - 03-Maj-2021 kl. 11:46 |
||
![]() |
||
|
Tak for input. Jeg var lige forbi huset her til formiddag, og der stikker lidt at kablerne ud af boksen, men det fremgår ikke hvilket Cat-type, der er tale om. Med hensyn til TV-signal, så må jeg i tænkeboks, om det bliver et problem. Men tak for alle jeres input. Det har givet materiale til det videre arbejde. /Ersgaard
|
||
/Ersgaard
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |