recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. org. Pioneer vægbeslag til 60" TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVedr. org. Pioneer vægbeslag til 60" TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Emne: Vedr. org. Pioneer vægbeslag til 60" TV
    Sendt: 16-Februar-2010 kl. 16:38
Hej

Jeg har købt et org. Pioneer vægbeslag til mit 60" Pioneer plasma TV. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber at der er andre Pioneer-ejere der kan hjælpe mig med at få opklaret:

Der skulle i følge manualen medfølge nogle "retningsmærkater", men dem er der ingen af i pakken (modtog I sådan nogle sammen med jeres beslag). Kan de evt. undværes eller kan man mon få forhandleren eller Pioneer til at eftersende nogle?

Senere i manualen er der vist og omtalt både sikkerhedswire, karabinhager, ringplader og ringskruer - dette er der heller ikke noget af i pakken. Er det noget der er nødvendigt (har I andre brugt det) eller kan det sagtens undværes?

Er jeg i øvrigt den eneste der er blevet ret skuffet over, at der ikke engang følger skruer med til fastgørelse af vægsidens beslag, når jeg køber et vægbeslag der prissættes til 3.500 kr.!? Jeg kunne forestille mig at undskyldningen/forklaringen fra Pioneers side sikkert er, at de ikke ved hvilken type væg den enkelte kunde har og derfor ikke ved hvilke skruer der er bedst i det enkelte tilfælde - dertil kan jeg så kun sige, at så kunne de jo bare sende 2-3 forskellige slags skruer med, så der er noget der kan bruges i de fleste tilfælde - det er vel ikke 20 skruer fra eller til der "vælter læsset", når man forlanger 3.500 Kr. for et rimelig enkelte vægbeslag, som jo dybest set bare er 6 kg. jern?

På forhånd tak!

Mvh
Morten

Redigeret af MortenMJ - 16-Februar-2010 kl. 17:21
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 16:41
Jeg mener at huske at retningsmærkerne, bare var nogle plastic strimler der skal pilles af.
Tror ikke du vil savne dem.
Jeg har ikke brugt sikkerhedswire osv, har sat tv'et (50") direkte op på væggen.

3500kr, det var dyrt. Håber da ikke du har betalt fuld pris for det er bare et stykke jern.
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 16:56
Hej lahan

Tak for dit hurtige svar - det var brugbar info! :-)

Og nej, jeg har ikke selv helt givet de 3.500 Kr. (men tæt på og det synes jeg er mange penge for et beslag - uden skruer). Men ikke ikke desto mindre så er 3.500 Kr. den vejledende pris:

http://www.audiovision.dk/prislister/pioneer_prisliste.htm

Nogle vil måske sige at man bare kan købe et andet og billigere beslag og det har de fuldstændigt ret i og det har jeg faktisk allerede gjort, men desværre så fungerer det ikke optimalt, hvorfor jeg måtte bide i det sure æble og købe endnu et beslag. Om det org. beslag så "kun" kostede 2.000-2.500 Kr., så synes jeg stadig det er lidt småligt, at der ikke medfølger de nødvendige skruer (det gjorde der faktisk til det langt billigere uorg. beslag, som jeg havde købt i første omgang. Men håber ikke at diskussionen udvikler sig til en prisdiskussion eller en diskussion om org. /uorg. beslag - det var ikke hensigten fra min side i hvert fald.
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2008
Point: 339
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 09:10
Ja, jeg klagede heller ikke over det til Pioneer, men det er da dårlig stil. Nu havde man jo glædet sig i mange dage til, at hænge lortet op. Da man så får pakket ud viser det sig, at man er nødt til, at fise 12 km indtil bauhaus for at hente noget der dur ;o) Men vil nu sige, at jeg ikke har skænket det en tanke siden, og er lykkelig for at kigge på mit KRP 600, selv når det er slukket, når det hænger så tæt og pænt på væggen. Kan faktisk ikke helt forstå, at folk syntes det pinedød er nødvendigt med tyndere TV der hænger tættere på. Tror der er ca 2,8 mm fra væg og bagside. gav 2400 for mit.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 10:36
TRor det er ret normalt at der ikke følger skruer med.
Ja et fedt beslag der gør at skærmen hænger super tæt på væggen.

Gav kun 1500 for mit, men det er jo også det lille.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu