recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedvarende problem HTPC, DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVedvarende problem HTPC, DVB-C

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Vedvarende problem HTPC, DVB-C
    Sendt: 24-Januar-2008 kl. 09:17
Jeg har et relativt stort problem med min HTPC, som nu har stået på et pænt stykke tid - dog mest af alt grundet mangel af tid til at fejlfinde.

Men i går skulle det være, men lige lidt hjalp det.

Mit system består af:
Intel Core 2 Duo Mobile 2.0GHz
2GB Corsair TwinX PC6400
Onboard Intel VGA (HDMI ud)
500GB Samsung SATA300
FireDTV DVB-C
Vista MCE (Home Premium)

Problemet består i, når der vises Live-TV så "hakker" PC'en utroligt meget når der navigeres væk fra Live TV og ind i EPG/Menuerne.
Såfremt jeg skal ændre noget opsætningsmæssigt el. lign, skal jeg stoppe afspilningen helt, for at kunne navigere rundt i MCE.
Denne hakken sker også ved kanalskift, men forsvinder efter 2-3 sekunder.

CPU forbrug er under afspilning på ca 20%, RAM forbrug på 30-40% og disken ser heller ikke ud til at lide nogen nød.

Jeg har prøvet at køre diverse cleaners (Dog er mine PC'er altid fri for snavs, men anyways).
Opdateret FireDTV drivere
Nedjusteret EPG til 40 kanaler istedet for 350.

Men intet hjælper.

Jeg har førhen haft et PVR500MCE kort i fra Hauppauge, uden disse problemer. Så det må være kombinationen af DVB-C og så resten af hardwaren som forudsager dette.

Jeg går ud fra der kommer mere data "igennem" ved de digitale signaler, men det burde efter min overbevisning ikke kunne tvinge min disk i knæ.

Kan være jeg skal prøve med ny mpeg2 codec. Har PowerDVD stadigt en trial af programmet, hvorefter codec'et stadigt virker når programmet udløber?

Redigeret af Langmack - 24-Januar-2008 kl. 09:18
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 12:14
Mit forslag ville umiddelbart lyde på en total geninstallering af hele systemmet. Dernæst så vurdere, om hvilke codecs du skal have installeret.

Der følger en mpeg2 decoder med i vista, så umiddelbart behøver du ikke powerdvd for det.

Jeg anvender selv derudover, coreavc m/ en medfølgende media splitter og ffdshow som de eneste installerede codecs.

Har så selv nogle problemer for tiden med mit live dvb-c tv men det er relateret til de nye zaptor abonnements kort.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 13:40
Tidsmæssigt har jeg desværre ikke tid nok til at lave en komplet reinstall, så pt. er det desværre udelukket.

Jeg har installeret NVIDIA's Purevideo, må lige prøve at hive den af og se hvad der sker.

Men altså, det skete lige efter installation af mit FireDTV, så burde egentlig ikke have med codecs at gøre, da det kørte godt med mit PVR500MCE-kort.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 14:43

Oprindeligt skrevet af Langmack Langmack skrev:

Onboard Intel VGA (HDMI ud)

Hvilken grafikchip bruges der udover det nævnte?
Hvilken opløsning køre du i?
Hvor meget ram har dit Onboard gfx? (hvor meget kan du allokere)?

Jeg er ret sikker på, at årsagen skal findes omkring grafikkortet og CPU belastningen.

Hvis du kan komme til det, så prøv at se hvor meget din CPU belastning er, i det øjeblik du skifter fra livetv og skal naviger rundt i MCE.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 21:49
http://www2.abit.com.tw/page/no/motherboard/motherboard_deta il.php?pMODEL_NAME=iL-90MV&fMTYPE=Mobile%20Socket

Det er Intel GMA 950.

Jeg ved godt det ikke er den bedste onboard chip, men jeg er meget sikker på det IKKE er der problemet ligger. Den kører 1920x1080, men tv signalet kommer ind i SD format.

Afspilning af mpeg4 filer får ikke systemet til at hakke, så tvivler på det er et ydelsesproblem.

CPU forbrug ligger på 20-30% ved LiveTV afspilning og rykker sig ikke når der navigeres rundt.

B&O Stage
Beoremote One
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 07:11
30% er normalt så længe LiveTV kører i MCE's menuer. Processen Ehrecvr.exe tager en del cpuressourcer til at tune signalet. Jeg tror det er dine grafikkort drivere og dine chipsset drivere der er problemet( Bruger du VMR9 til Decodning i live TV?)

Hvis du mener det er relateret til TV-tuneren så:

I nogle tilfælde mister ehrecvr kortvarigt signalet og går i gang med en background rescanning af kanaler. Dette er et kendt problem når der bruges almindelige DVB-T tunere. Men fordi at Fire/FloppyDTV (Hvad enten det er DVB-S eller DVB-C modellen) reelt opfattes af MCE som en DVB-T tuner. er denne bug altså også eksisterende i dit og andres fire/floppydtv setup. Problemet forstærkes yderligere af at der på fire/floppydtv jo sidder et CI med CAM hvilket der ikke normalt gør på DVB-T tunere. (DVS hvis ikke en kanal kan afkrypteres i første forsøg, kan det iværksætte en background scan)

Det er vanskeligt at give et konkret bud på hvordan du kan få dette stoppet men du kan prøve at søge på google på "background scanning DVB-t MCE" eller lignende...

En anden mulighed er at skrive et program der kan overvåge ehrecvr og genstarte den hvis den begynder på det lort...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 10:15
Nu er det begyndt at hjælpe gevaldigt på det.

Jeg fjernede alle kanaler i edit channels og tilføjede de 40 som jeg ser (istedet for 350 som den finder) og det hjalp betydeligt.

Dog er der stadigt småhakkeri ved kanalskift, men det kan jeg bedre leve med.

Fænomenet er at lyden egentlig kører flydende, hvorefter billedet prøver at synce med lyden i et par sekunder.
B&O Stage
Beoremote One
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu