|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
AVnerd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2009 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 10-Maj-2011 kl. 21:24 |
|
Hej alle
Jeg er ved at være sindsygt frustreret over min(e) Squeezebox Duet. Håber at der er nogen som kan hjælpe. Det grundlæggende problem er at den (næsten) aldrig er på nettet når jeg har brug for den. Så plejer jeg at tænde og slukke den, lege lidt med remoten. Også selv om jeg bare skal bruge Wimp og derfor reelt ikke skal bruge en squeezebox server, starter jeg lige min mac mini op alligevel. Men i aften uden held, og det er langt fra første gang. Nogen som kan give et par tips til hvorfor den l**** stump ikke fungerer konsekvent og hvordan man får den til at virke hver gang. Tak. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Står dit netværk (router) som "skjult"?
M.v.h.
|
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Har du reserveret IP adresser til udstyret på din router? Ved du hvilken release du er på? Har du skjult SSID for dit trådløse netværk?
|
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Nu består Duet'en af to dele, men jeg antager at du taler om "controlleren" altså fjernbetjeningsdelen.
Den går på standby (i forskellige grader) for at spare på strømmen. Og det tager noget tid at starte op igen. Det bliver ikke bedre af at (hvis) du selv går og slukker for SB serveren. Nu skriver du at "du lige tænder for din MacMini", jeg tror SB generelt kan drille lidt i det scenarie hvor man serveren "forsvinder" en gang i mellem.
Mht. controlleren, så har jeg sat tiderne for standby op og slået wifi til hele tiden. Den sidder alligevel i holderen det meste af tiden og holder sig fint på batteri nogle timer på bordet når vi lige har brug for at sidde med den.
Hos os kører SB serveren på husets hoved-pc ( Windows 7 laptop). Den er sat op med wake-on-lan, så SB-enhederne vækker den hvis den er i standby. Det virker fint. Jeg har dog nogle gange oplevet problemer efter Windows Update automatisk har genstartet maskinen - så kører SB serveren ikke før vi logger ind i windows.
Jeg har også sat DHCP reservation på vores PC (gøres i din router), det betyder at den altid får tildelt samme IP-adresse - bilder mig ind at det kan hjælpe resten af husets issenkram med at finde den, herunder også SB.
|
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Ej, hvor er vi flinke, tre gode svar på igen tid
![]() |
||
![]() |
||
AVnerd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2009 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|
Tak for hurtige svar.
Min router står ikke som skjult, da jeg havde uendeligt mange problemer med min iMac og "vågeblus". Det kunne mac'en simpelthen ikke finde ud af. Jeg mener at have reserveret IP adresser til alt mit udstyr (og det blev vist 10-15 IP adresser). Også fordi jeg ville bruge min iPhone som fjernbetjening (via squeemote eller hvad det hedder) Kiggede lige i routeren, og det ser ud til at den slet ikke kan finde squeezeboxen. Og indgangen er i orden, for jeg byttede rundt på 2 for at teste. Nogen der kan huske hvad det betyder når den lyser hvidt (svagt grønligt?) foran? Prøvede at trykke på knappen foran - antager at det rebooter, men kan faktisk ikke huske det. Nu står den bare og blinker rødt. Måske er den defekt? Men jeg kan finde den i routeren nu. Men den har ikke fået en IP adresse. @Letten: Jeg mente faktisk selve "dimsen" hvor D/A konverteren sidder i og som er sluttet til stereoanlægget. Forsøger primært at bruge min iPhone som fjernbetjening. Burde vel ikke være afhængig af controlleren derved? Hvis jeg forsøger at bruge controlleren siger den at den ikke kan få kontakt til squeezebox server. Og jeg har 2 computere tændt med programmet kørende... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du kan se forklaringen på farverne her: http://wiki.slimdevices.com/index.php/SBR_front_button_and_LED
Reciveren (som dimsen kaldes) får sin netværksopsætning via controlleren, så hvis der f.eks. laves om (ny router, password etc.) så skal den lige sættes op igen. Rød-blinkende= venter på at blive sat op - du har nok holdt knappen inde i nogle sekunder. Det nemmeste er nok at køre opsætningen igennem igen. Start med at tage batteriet ud på controlleren, sæt i igen, hold plus knappen nede mens du tænder, slip plusknappen når der står free your music. Kør opsætningen igennem på controller, derefter sætter du reciveren op (hold knappen inde til den blinker rødt). Alt dette er frit fra hukommelsen - check evt. manualen.
![]() |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Lidt spændende at du har flere Squeezebox Server'e kørende - det kunne jeg da forestille mig godt kunne bidrage til problemerne...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
@Letten
Tak for info - kan aldrig huske hvad farvekoderne betyder. Det mærkelige er at jeg ikke har ændret i setuppet siden det kørte sidst. Og der kørte det gnidningsfrit. Men det har altid været meget ustabilt. Men jeg vil prøve at køre opsætningen igen (igen...). Alt mit streaming er kablet for at undgå problemer og få mest båndbredde. Men det ser ud til at det ikke engang er nok :-/ Bare lige for at sikre mig: Jeg behøver vel ikke en tændt controller for at få receiveren til at virke? Det er kun selve opsætningen den er nødvendig til? Og jeg behøver ikke en Squeezebox Server kørende for at bruge Wimp el. lign? Den kan vel gå direkte på nettet uden der skal være en tændt computer? @Tipsen: Jeg havde først 0 servere kørende. Da det ikke virkede tændte jeg min primære (macmini). Den kunne ikke findes, og så prøvede jeg på min iMac. Det virkede heller ikke. Så tror ikke at antallet af servere betyder noget. Man kan jo også vælge hvilken server man vil streame musik fra. |
||
![]() |
||
Alland82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
|
Njae, kun hvis du aktivt fortæller den at den skal forbinde til Squeeze Network, der så agerer server.. Ellers står den bare og leder efter serveren/computeren.. Og har man haft den forbundet til serveren, slukket serveren, for derefter at forsøge at få den over på Squeeze Network, mens serveren er slukket, så kan den godt drille.. Den skal helst over på Squeeze Network, mens den er funktionel med serveren.. //Allan |
||
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670 -------------- Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Og alt det skyldes at det er "slimdevices" (det hed firmaet før Logitech købte dem)
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Glemte at skrive at jeg, på min radio, har sat "Skift til mysqueezebox.com" på menuen når den forbundet til lokal SB server. Når min computer går i dvale om aftenen og jeg lige vil høre lidt radio, så kan jeg altid vælge "skift til mysqueezebox.com" og komme ud på internettet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |