recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vejledning i XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVejledning i XBMC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jesper_N Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Vejledning i XBMC
    Sendt: 02-Januar-2011 kl. 08:09
Hejsa

Jeg forsøger at etablere en løsning med XBMC baseret på data på et par NAS og til brug via  mini mac og pc'ere og laptops, der både kører Windows og Mac.

Jeg har forskellige udfordring med oprettelsen af databasen over film og med at finde ud at køre scripts m.v.

Er der en, der ved meget om XBMC, der - mod f.eks. noget god rødvin el.lign. - kan hjælpe f.eks. ved et par snakke i telefonen?

På forhånd tak!

m.v.h.

Jesper

m.v.h.

Jesper
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 11:30
Altså du har noget media fordelt ud over flere netværks harddiske som du gerne vil tilgå fra klienter der alle køre xbmc men på forskellige platforme?

Kunne forestille mig at du gerne vil have en synkroniseret database i form af en mysql server som evt. kunne køre på en af dine netværksharddiske? Er det sådan noget vi snakker?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 17:56
pt ikke helt muligt. plex har lavet en centraliseret database som kan spænde over flere klienter - men den virker ikke med xbmc og derfor ryger de klienter i vasken. man kan eventuelt lægge sin "userfolder" på netværksdrevet så samtlige klienter ser den samme "bruger". Der er en del læsning her http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=37315&page=4 og muligvis her http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=47071 - det gode ved plex databasen er at det også betyder man kan stoppe på en klient og fortsætte hvor man slap på den næste klient. Jeg synes bare ikke umiddelbart databasen er så forfærdlig god endnu. Den trækker lidt tænder ud af en ældre mac mini når den skal "opdatere"
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 18:16
Altså nu skal man vel for det første huske at plex er plex og xbmc er xbmc. 

Her er en glimrende guide:

Bruger det ikke selv da jeg kun har 1 klient. Men ser ikke specielt indviklet ud.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 21:24
Hejsa

Tak for gode input. Prøver at dykke længere ned i det.

Det kunne bestemt være interessant med en database, der kunne virke mellem flere lokalt installerede xbmc'ere.

Pludselig er alle mine scrapers forsvundet. Der er kun en. Er der nogen, der har et bud på, hvad jeg gør?

m.v.h.

Jesper

Redigeret af Jesper_N - 09-Januar-2011 kl. 21:41
m.v.h.

Jesper
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 22:58
media center master kan samle info fra nettet omkring dine film og ligge det i et format flere programer kan forstå.

Er det sådan noget du er efter?

.....
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 06:54
Hvilken version af xbmc kører du? dharma 1.0 er jo kommet ud for ikke så længe siden, så hvis du ikke har installeret den kan du da starte med det :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 07:24
Jo, det er den nyeste. Har fundet ud af det med scrapers. De var - af en eller anden grund - ikke længere aktiverede som tilføjelser. Det er de nu.

Jeg synes, at det lidt bøvlet at få forskellige danske film og særligt børnefilm lagt ind. Men det er sikkert blot mig, der skal forstå det lidt dybere.

Tak for linket til Mediacentermaster. Ser spændende ud.

m.v.h.

Jesper
m.v.h.

Jesper
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 07:39
Nej det er ikke bare dig. Det er også i sådanne tilfælde det kan være smart at bruge en meta data generator som notfast linkede til. Kan også anbefale ember media manager : http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=50348

Hvilken scraper bruger du? Selv bruger jeg imdb, men hvis du har mange special titler kan themoviedb være bedre.. Den er jo også åben så du kan uploade covers og info til de film der ikke er der og så kan du så scrape dem bagefter :)

Det har selvfølgelig også noget at sige hvad dine fil og mappe navne er. Selv bruger jeg ../Movies/The Blind Side (2009)/The Blind Side (2009).something
Til top
annmaria Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2010
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Det har selvfølgelig også noget at sige hvad dine fil og mappe navne er. Selv bruger jeg ../Movies/The Blind Side (2009)/The Blind Side (2009).something
Når du gør det sådan, giver det så ikke en masse unødige klik i xmbc for at starte en film?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 19:33
Nææ... lyder umiddelbart som om du ikke har fået scrapet dine film og ser den i library mode. 
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Nej det er ikke bare dig. Det er også i sådanne tilfælde det kan være smart at bruge en meta data generator som notfast linkede til. Kan også anbefale ember media manager : http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=50348

Hvilken scraper bruger du? Selv bruger jeg imdb, men hvis du har mange special titler kan themoviedb være bedre.. Den er jo også åben så du kan uploade covers og info til de film der ikke er der og så kan du så scrape dem bagefter :)

Bare lige så dummies også kan være med :p

Skal jeg forstå det sådan at man kan hente et af de her programer til at finde info om sine film? Så man slipper for at scarpe? Har nemlig selv store problemer med at få det til at fungere på min HTPC

Morten 
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu