|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jesper_N ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 02-Januar-2011 kl. 08:09 |
Hejsa
Jeg forsøger at etablere en løsning med XBMC baseret på data på et par NAS og til brug via mini mac og pc'ere og laptops, der både kører Windows og Mac. Jeg har forskellige udfordring med oprettelsen af databasen over film og med at finde ud at køre scripts m.v. Er der en, der ved meget om XBMC, der - mod f.eks. noget god rødvin el.lign. - kan hjælpe f.eks. ved et par snakke i telefonen? På forhånd tak! m.v.h. Jesper |
|
m.v.h.
Jesper |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Altså du har noget media fordelt ud over flere netværks harddiske som du gerne vil tilgå fra klienter der alle køre xbmc men på forskellige platforme?
Kunne forestille mig at du gerne vil have en synkroniseret database i form af en mysql server som evt. kunne køre på en af dine netværksharddiske? Er det sådan noget vi snakker?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
pt ikke helt muligt. plex har lavet en centraliseret database som kan spænde over flere klienter - men den virker ikke med xbmc og derfor ryger de klienter i vasken. man kan eventuelt lægge sin "userfolder" på netværksdrevet så samtlige klienter ser den samme "bruger". Der er en del læsning her http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=37315&page=4 og muligvis her http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=47071 - det gode ved plex databasen er at det også betyder man kan stoppe på en klient og fortsætte hvor man slap på den næste klient. Jeg synes bare ikke umiddelbart databasen er så forfærdlig god endnu. Den trækker lidt tænder ud af en ældre mac mini når den skal "opdatere"
|
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Altså nu skal man vel for det første huske at plex er plex og xbmc er xbmc.
Her er en glimrende guide: Bruger det ikke selv da jeg kun har 1 klient. Men ser ikke specielt indviklet ud.
|
|
![]() |
|
Jesper_N ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Hejsa
Tak for gode input. Prøver at dykke længere ned i det.
Det kunne bestemt være interessant med en database, der kunne virke mellem flere lokalt installerede xbmc'ere.
Pludselig er alle mine scrapers forsvundet. Der er kun en. Er der nogen, der har et bud på, hvad jeg gør?
m.v.h.
Jesper Redigeret af Jesper_N - 09-Januar-2011 kl. 21:41 |
|
m.v.h.
Jesper |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
media center master kan samle info fra nettet omkring dine film og ligge det i et format flere programer kan forstå.
Er det sådan noget du er efter?
|
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvilken version af xbmc kører du? dharma 1.0 er jo kommet ud for ikke så længe siden, så hvis du ikke har installeret den kan du da starte med det :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo, det er den nyeste. Har fundet ud af det med scrapers. De var - af en eller anden grund - ikke længere aktiverede som tilføjelser. Det er de nu.
Jeg synes, at det lidt bøvlet at få forskellige danske film og særligt børnefilm lagt ind. Men det er sikkert blot mig, der skal forstå det lidt dybere.
Tak for linket til Mediacentermaster. Ser spændende ud.
m.v.h.
Jesper
|
|
m.v.h.
Jesper |
|
![]() |
|
![]() |
Nej det er ikke bare dig. Det er også i sådanne tilfælde det kan være smart at bruge en meta data generator som notfast linkede til. Kan også anbefale ember media manager : http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=50348
Hvilken scraper bruger du? Selv bruger jeg imdb, men hvis du har mange special titler kan themoviedb være bedre.. Den er jo også åben så du kan uploade covers og info til de film der ikke er der og så kan du så scrape dem bagefter :) Det har selvfølgelig også noget at sige hvad dine fil og mappe navne er. Selv bruger jeg ../Movies/The Blind Side (2009)/The Blind Side (2009).something
|
|
![]() |
|
annmaria ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2010 Status: Offline Point: 169 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Nææ... lyder umiddelbart som om du ikke har fået scrapet dine film og ser den i library mode.
|
|
![]() |
|
Neobi/q ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
![]() |
Bare lige så dummies også kan være med :p Skal jeg forstå det sådan at man kan hente et af de her programer til at finde info om sine film? Så man slipper for at scarpe? Har nemlig selv store problemer med at få det til at fungere på min HTPC Morten |
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |